Lankstus darbo grafikas, įdomi veikla ir didesnis uždarbis – tai tik keli nuosavo verslo privalumai. Būti pačiam sau viršininku pasvajoja dauguma dirbančiųjų, tačiau tik nedidelė jų dalis ryžtasi žengti svarbiausią žingsnį ir savo svajones paversti tikrove.
Į klausimą, kodėl mieliau pasirenkama nekeisti esamos padėties, atsakyti taip pat nelengva, kaip ir įvardyti priežastis, dėl ko per praėjusius Naujuosius metus užsibrėžtų tikslų šiandien, praėjus dešimčiai mėnesių, tebesilaiko vidutiniškai vos penki iš šimto žmonių.
Vis dėlto, jeigu mintis apie nuosavą verslą jau seniai kirba galvoje, o ši tema nuolatos patraukia dėmesį draugų kompanijoje tik išgirdus žodžių junginį „dirbti sau“, labai tikėtina, jog įkūrę savo įmonę jaustumėtės kur kas geriau, nei lenkdami nugarą samdomame darbe.
Tačiau ką daryti, jeigu neturite nei konkretaus plano, nei maišo pinigų? Įsigyti jau esamą ir parduodamą verslą yra vienas iš puikiausių sprendimų, kuriuo naudojasi tūkstančiai būsimųjų Anglijos verslininkų.
Kavinė, restoranas, nedidelė parduotuvė, kirpykla, meno dirbtuvės – visus šiuos bei begalę kitų, kažkieno kito jau įkurtų, verslų galima įsigyti tiesiog internete, verslo pirkėjams ir pardavėjams skirtuose portaluose.
Privalumas – mažesnė rizika
Didžiausias privalumas įsigyjant jau įkurtą ir veikiantį verslą yra mažesnė nesėkmės rizika, nei viską pradedant „nuo nulio“. Paprastai toks verslas jau turi savo klientų ratą, taigi tikėtina, jog uždirba nuolatinių pajamų.
Įsigyjant jau veikiantį verslą buvusieji savininkai perduoda visą įmanomą informaciją, todėl numatomi kaštai, apyvarta ir pelnas tampa lengviau nuspėjami.
Labai svarbu ir tai, jog prireikus finansavimo paskolą iš banko taip pat gausite lengviau ir geresnėmis sąlygomis, nei veiklą pradėdami nuo balto popieriaus lapo.
Laikas – pinigai
Visai nesvarbu, ar naująjį verslą ketintumėte įsigyti su banko paskola, ar savo nuosavomis lėšomis, įsigijimo kaštai neabejotinai sudarys didžiausią dalį veiklai planuojamo skirti biudžeto. Kitaip tokio verslo įsigyti paprasčiausiai neapsimokėtų.
Tai gerokai skiriasi nuo įprastinio verslo kūrimo modelio, kai viskas pradedama nuo balto popieriaus lapo, o išlaidos didėja laikui bėgant, žingsnis po žingsnio augant ir plečiantis.
Tačiau nauja veikla reikalauja nemažai pastangų susikurti reikiamą darbo aplinką bei – dar svarbiau! – įgyti naujų klientų pasitikėjimą. Be to, tai surytų marias papildomo laiko, o, kaip žinoma, laikas versle – pinigai.
Kaip išvengti didelių klaidų?
Nusprendus perpirkti jau veikiantį verslą, labai svarbu pasirinkti tinkamą pardavėją. Tokį, kuris sugebėtų kuo geriau pristatyti ir perduoti visus svarbiausius įmonės aspektus bei specifines smulkmenas, tokias kaip klientų duomenų bazės, tiekėjų mokesčių dydžiai ir aplinka, darbuotojų atrankos kriterijai, taip pat pasitaikančios probleminės sritys, su kuriomis neišvengiamai susiduria kiekviena įmonė.
Ieškant atsakymų į šiuos ir kitus svarbius klausimus ir tikintis išvengti didesnių klaidų, patartina kreiptis į teisininką bei buhalterį. Profesionalių patarėjų paslaugos nekainuos tiek daug, kiek netyčia padaryta klaida ar pražiūrėta rizika.
Kodėl kažkas parduoda pelningą verslą?
Įmonė dirba pelningai ir sėkmingai, klientų skaičius didėja, o už durų driekiasi naujų tiekėjų eilės. Kam tokį verslą parduoti?
Šis klausimas iškyla daugeliui, tačiau skirtingų atsakymų galima išgirsti dar daugiau.
Iš tiesų, sėkmingai veikiantį verslą parduodantys žmonės labai dažnai tenori nuskinti savo darbo vaisius ir už jį gauti sąžiningai uždirbtą apvalią pinigų sumą. Dėl ko, paklausite? Na, galbūt tam, kad galėtų susikrauti lagaminus ir išvykti kur nors užtarnauto poilsio. Kitų gyvenime pasitaiko nenumatytų aplinkybių, kai, užgriuvus sveikatos problemoms ar norint padėti artimiesiems, verkiant prisireikia pinigų.
Kad ir kaip bebūtų, kiek žmonių, tiek yra ir skirtingų sprendimų bei veiksnių, lemiančių jų apsisprendimą. Kiekvieno lūkesčiai skirtingi, todėl ir pinigų suma, kurią siekiama gauti iš sandorio, gali gerokai skirtis.
Pavyzdžiui, už nedidelę kirpyklą su nuolatinių klientų duomenų baze sumokėsite nepalyginamai mažiau nei už gamybinę ar pramonine veikla užsiimančią įmonę. Priklausomai nuo verslo modelio, įmonės pardavimo kainos paprastai svyruoja nuo keleto tūkstančių iki kelių milijonų svarų ir daugiau.
Kokį verslą įsigyti?
Į šį klausimą atsakymų gali būti ne mažiau, nei priežasčių parduoti.
Tai priklauso nuo konkrečių tikslų, kurių siekiate. Jeigu tikitės maksimalaus pelno ir į verslą žiūrite kaip į investiciją, tada reikėtų dairytis didesnės ir brangesnės įmonės, užsiimti gamybine ir pramonine veikla. Tačiau tam prireiks ir didesnių pradinių investicijų.
Jeigu nuosavos įmonės veiklos neįsivaizduojate be savęs pačių, kasdien dirbančių įmonėje, vertėtų pasidairyti tokios srities, kuri jau labai seniai vilioja. Tarkime, nuosava šeimos kavinė, o gal žvejybos reikmenų parduotuvė.
Jei turite nemažai patirties statybų sektoriuje ir gerai išmanote savo darbą, galite įsigyti mažą specializuotomis medžiagomis prekiaujančią internetinę parduotuvę su jau minėtu dideliu turtu – esamų klientų duomenų baze.