Kovo 2 dieną Zanavykų muziejuje pristatyta plenero „Šviesa – Tiesa“ dalyvių tapybos darbų paroda. Praėjusiais metais Kudirkos Naumiestyje vykęs pleneras – jau septintasis. Jame dalyvavę dalyviai siekė į uždarą miestelio gyvenimą atnešti meniškos dvasios.
Parodos atidarymo metu prisiminta, jog pirmoji plenero paroda buvo surengta būtent Zanavykų muziejuje, tiesa, tuomet muziejus buvo įsikūręs Girėnuose. Per septynerius plenero gyvavimo metus dalyvių skaičius ir sudėtis nuolatos kito, tačiau jo niekada neapleidžia tapytojai Mantas Maziliauskas, Romanas Averincevas ir plenero kuratorius – Mindaugas Pauliukas.
Parodoje su darbu „Tėkmė“ debiutavo pastarojo sūnus – Mykolas Pauliukas (9 m.). Vyrišką kompaniją papildė jaunoji tapytoja Alma Veiverytė. Darbus parodoje pristatantys autoriai – skirtingi: vienų žvilgsniai krypsta į Kudirkos Naumiesčio peizažą ir vietos gyventojų kasdienybę, kiti jį nukreipia į savo pajautas.
Tapytojas R. Averincevas parodoje pristatė seriją interpretuotų portretų „Kudirkos Naumiesčio fantomai“. Autorius tyrinėjo miestelio kapines ir atkreipė dėmesį į ant antkapių esančius žmonių atvaizdus. Jis savo tapybos darbuose „portretams“ suteikė daugiau spalvų.
Parodoje M. Maziliauskas pristatė tapybines abstrakcijas. Kai kurie darbai stebina savo formatu: tapybos darbas „Nepavadinta (išvalymas)“ nutapytas 3 metrų aukščio ir 2 metrų pločio drobės. Visus parodoje pristatomus tapytojo darbus sieja bendras pavadinimas „Nepavadinta/(s)“. Menininkas kviečia lankytoją gilintis į tapybos objekto vidinį gyvenimą ir vidinę intelektualinę erdvę, o ne koncentruotis ties pačiu objektu. M.Maziliauskas teigė jog jo ir kitų plenero dalyvių tapybos technika skiriasi: štai R. Averincevas savo portretus kuria padengdamas paveikslo pagrindą storu dažų sluoksniu, o jo pačio darbai yra kuriami nuvalant dažus nuo drobės.
Pauliuko darbai – tai ironiškas bandymas atmiešti XX a. pražios ekspresionistų kūrybą Kudirkos Naumiesčio simboliais („Keturi raiteliai“), arba sukurti naują modernistinę – fovistinę ikoną („Berniukas ant arklio“).
Veiverytė – naujas ir jaunas veidas plenere „Šviesa – Tiesa“. Tapytoja vystė konkretų motyvą, paremtą žmogaus kūno dalių vaizdavimu. Ji tapė žmogaus ausis. Tokių tapybinių interpretacijų autorė yra sukūrusi ir daugiau, pavyzdžiui, „Širdys“.
Paroda Zanavykų muziejuje bus eksponuojama iki kovo mėn. 31 d. Parodos lankymas – nemokamas, maloniai kviečiame apsilankyti!