Marijampolės gyventojai socialines viešąsias paslaugas vertina teigiamai

Marijampolės savivaldybės administracija šiemet vasarą užsakė savivaldybės teritorijoje teikiamų socialinių (administracinių) viešųjų paslaugų ir asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo tyrimą. Pagal jungtinę veiklos sutartį su VšĮ „PVC“ tyrimą atlikusi UAB „Factus dominus“ taikė atsitiktinę respondentų atranką ir apklausė pagal specialų interviu klausimyną atsitiktinai pasirinktus aštuoniolikmečius ir vyresnio amžiaus Marijampolės miesto ir kaimo seniūnijų gyventojus užeidami į jų namus, daugiabučių namų butus. 10 savaičių vykdytas tyrimas atskleidė gyventojų vertinimą, kuris yra palankus socialines administracines viešąsias paslaugas teikiančio savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento ir Marijampolės socialinės pagalbos centro darbuotojams. Į intervuotojų klausimą „Kaip vertinate socialines viešąsias paslaugas Jūsų gyvenamojoje vietovėje?“ pagal atskiras paslaugų rūšis respondentai atsakė teigiamai – vertinimo vidurkis maždaug 8 balai iš 10-ties galimų.

Iš viso buvo apklausti 504 respondentai. Apklausoje dominavo daugiau moterys, o didžiausią apklaustųjų skaičių sudarė 52–62 metų amžiaus asmenys (beveik 30 proc.). 58 proc. visų kalbintų marijampoliečių turėjo darbą. Tyrimas patvirtino faktą, kad vyresni žmonės daug dažniau susiduria su socialinėmis paslaugomis ir daugiau apie jas žino nei jaunimas. Dažniausia tarp marijampoliečių paslauga yra piniginė socialinė parama, antra – paramos maisto produktais skyrimas, trečia – asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms nustatymas ir pati paslauga, ketvirta – transportas neįgaliesiems. Toliau rikiuojasi ilgalaikė globa socialinėje įstaigoje, ilgalaikė ir trumpalaikė globa institucijoje, pagalba į namus ir dienos socialinė globa institucijoje bei kitos paslaugos, kurios šiuo laikotarpiu Marijampolės savivaldybės gyventojams prisireikia rečiau. Per 12 pastarųjų mėnesių 12 proc. klaustųjų kreipėsi į įstaigas dėl paslaugų, kitiems jų neprisireikė.

Tyrimas atskleidė ir nenaujas problemas, tokias kaip savanorystės nebuvimas, gerosios praktikos neviešinimas, studentų nepriviliojimas – po praktikos jie išvyksta svetur, uždaryti vaikų namai, o kur dėti globotinius, neišspręsta. Trūksta tinkamo transporto, pasenusi kompiuterinė įranga ir kt.

Atlikusi tyrimą UAB „Factus dominus“ nustatė paslaugų tobulinimo kryptis ir pateikė rekomendacijas bei veiksmų planą, kaip pagerinti socialines viešąsias paslaugas Marijampolės savivaldybėje.

Visa galutinė tiriamojo darbo ataskaita yra pasiekiama kiekvienam – ji pateikta savivaldybės interneto svetainėje www.marijampole.lt skiltyje „Naujienos. Aktualijos. Skelbimai“.

Viešųjų ryšių tarnybos informacija 

Marijampolės savivaldybės administracijos nuotraukose – tyrimo rezultatai pristatomi administracijos ir Socialinės pagalbos centro darbuotojams

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

X