• Artimiausi renginiai
  • Kino repertuaras
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Karas
  • Pranešk
11 °c
Marijampolė
9 ° Pn
9 ° Št
8 ° Sk
Ketvirtadienis, 23 kovo
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Kino repertuaras
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Kino repertuaras
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Elektromobilių įkrovimo stotelių diegimo spurtas – savivaldos rankose

2023-02-22
Aplinka
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Elektromobilis

Elektromobilis / asociatyvi autorių nuotr.

Grynųjų elektromobilių (EV) ir įkraunamų hibridinių automobilių skaičius Lietuvoje auga įspūdingu tempu, tačiau jų įkrovimo vietų stygius akivaizdus. Ką reikėtų padaryti, kad elektromobiliu galėtume keliauti taip pat komfortabiliai, kaip automobiliu su vidaus degimo varikliu?

Ypatingai svarbus vaidmuo tenka rajonų savivaldybėms, turinčioms priimti sprendimus, kurie ilguoju laikotarpiu bus naudingi visuomenei ir skatins elektrinį mobilumą.

Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia apie 600 viešų ir pusiau viešų elektromobilių įkrovimo prieigų. Susisiekimo ministerija planuoja, kad iki 2030 metų šis skaičius turi padidėti dešimteriopai, iki 6 tūkstančių, o bendras elektromobilių įkrovimo prieigų skaičius, įskaitant privačias stoteles, šalyje turėtų pasiekti 60 tūkstančių.

„Lietuvai norint pasiekti užsibrėžtus tikslus, būtinas sklandus privataus ir viešojo sektoriaus bendradarbiavimas. Į tai galima žiūrėti kaip į iššūkį, bet mes tai vertiname kaip abipusiai naudingą galimybę, kurios rezultatas bus patogiai išplėtota, kokybiška elektromobilių įkrovimo infrastruktūra visos šalies mastu“, – sako „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazys Pupinis.

Renginyje „Charging Point Lithuania“ jis pateikė patarimų savivaldybėms, ką jos galėtų padaryti, kad būtų išvystyta kokybiška EV įkrovimo infrastruktūra.

Prioritetas – sklandus bendradarbiavimas

Pirmiausia, pasak K. Pupinio, svarbi aktyvi komunikacija, bendravimas su viešųjų elektromobilių įkrovimo tinklų vystytojais. Kai kurios Lietuvos savivaldybės jau dabar yra pažengusios infrastruktūros vystymo procese, aktyviai komunikuoja, dalyvauja aktualiuose susitikimuose ir kviečia privačius investuotojus į konsultacijas, tačiau kol kas jų nedaug.

„Konsultacija nereiškia, kad būtent su ta bendrove ir dirbsite, tačiau tai padės gauti naudingų įžvalgų iš rinkos profesionalų. Šioje srityje ilgai veikiančios bendrovės padės suprasti projekto projektavimą, logiką, patars, kaip suformuoti įkrovimo infrastruktūros projektą, kad jis būtų objektyvus ir skatintų privačius operatorius dalyvauti konkurse bei pasiūlyti paslaugas. Yra buvęs ne vienas atvejis, kai savivaldybė bando viską atlikti savo jėgomis ir konkurse arba nedalyvauja niekas, arba prisistato abejotinos kokybės tiekėjai“, – pastebi K. Pupinis.

Antra, savivaldybės turėtų tinkamai pasiruošti: numatyti, kur ir kodėl norėtų turėti įkrovimo stoteles, suformuoti sklypus tose lokacijose arba padaryti jas kitaip prieinamas būsimam operatoriui, užsakyti elektros galios ESO privedimą visoms norimoms lokacijoms ir pan. Tokie pirmieji žingsniai gerokai palengvins tolesnę eigą ir užtikrins sklandų bendradarbiavimą.

Ribojimai naudos neduoda

Taip pat savivaldybių atstovams neretai kyla klausimų, kokias sąlygas, apribojimus turėtų iškelti tiekėjams, dažniausiai trijose srityse: įkrovimo kaina galutiniam vartotojui, elektros galia konkrečiame taške ir įkrovimo infrastruktūros kiekis konkrečiame taške.

„Atsakymas paprastas: būkite lankstūs ir nesiimkite ribojimų. Visus šiuos momentus sureguliuos rinka. Juk ir operatoriai nėra suinteresuoti, pavyzdžiui, siūlyti kuo aukštesnes įkrovimo kainas galutiniams vartotojams, kadangi tuomet paslaugomis niekas nesinaudos ir stotelės stovės tuščios. Ir atvirkščiai: kuo kainos konkurencingesnės, tuo daugiau vartotojų nori ir gali naudotis paslaugomis“, – pasakoja „Eleport“ vadovas.

Apskritai, pasak K. Pupinio, miestų vystymą derėtų projektuoti atsižvelgiant į elektromobilių įkrovimo infrastruktūros poreikį. Elektromobilių įkrovimas, priklausomai nuo galios, trunka nuo pusvalandžio-valandos iki kelių valandų, todėl EV įkrovimo parkus verta įrengti taip, kad jie papildytų šalia jau esančią infrastruktūrą. Kitaip sakant, kol elektromobilis kraunasi, žmonės galėtų lankyti jūsų miesto objektus, apsipirkti ir panašiai, vietoje to, kad sėdėtų automobilyje ir klausytųsi radijo. Ir atvirkščiai – EV įkrovimo parkai gali tapti akstinu šalia kurtis paslaugas teikiančioms įmonėms.

Prisidėti gali ir kiti žemės savininkai

Galiausiai, verta apsvarstyti, galbūt elektromobilių įkrovimo infrastruktūrai nebūtina skirti savivaldybės sklypų ar jų išpirkti? Pavyzdžiui, galima skirti finansines paskatas žemės savininkams, kurie galėtų leisti savo žemėje statyti vieną, kelias įkrovimo stoteles ar net visą jų parką. Tai gali paspartinti EV įkrovimo tinklo plėtrą ir elektromobilių skaičiaus augimą regione.

„Nesvarbu, kiek ir kaip sparčiai augs elektromobilių baterijų talpa, įkrovimo galia ir kiti parametrai – mūsų tikslas yra turėti tokią infrastruktūrą, kad žmonės ne tik nesijaudintų, kur, kaip ir ar apskritai galės įsikrauti elektromobilį planuodami ilgesnę kelionę, bet kad apie tai išvis nebegalvotų. Tai turi būti taip pat paprasta, kaip šiandien yra užsukti į degalinę“, – teigia jis.

Estijos startuolis „Eleport” viešuosius elektromobilių įkrovimo tinklus vysto nuo 2016 m. ir šiuo metu veikia visose Baltijos šalyse bei Lenkijoje. Veiklą Lietuvoje pradėjęs 2022 m., „Eleport” dirba tiek su viešuoju, tiek su privačiu sektoriumi ir diegia stoteles visose lokacijose, nuo miestų ir priemiesčių, iki kelių ir autostradų.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
DalintisSiųsti

Kitos naujienos

Pakuočių atliekų konteinerius turės visi ir nemokamai. Tik rūšiuokime!
Aplinka

Apklausa parodė: pakuočių atliekas rūšiuoja 76 proc. Lietuvos gyventojų

Kviečiama Vilkaviškio rajono gyventojus teikti paraiškas dėl buitinių nuotekų valymo įrenginių įrengimo dalinio kompensavimo
Aplinka

Kviečiama Vilkaviškio rajono gyventojus teikti paraiškas dėl buitinių nuotekų valymo įrenginių įrengimo dalinio kompensavimo

Rekomenduojami video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Vagių grobis Vilkaviškio rajone – elektriniai varikliai
„Perlo“ sezoną užbaigusi „Šilutė“ žengė į ketvirtfinalį
Vokiečių karių karo belaisvių stovykla Kalvarijoje
Viešoje vietoje – smurto protrūkis

Kultūra

„Pavasario lygiadienis – Šviesos upė“ reginys Poezijos parke!
Kviečiame Marijampolėje balsuoti ir išrinkti nusipelniusius nominacijų „Kultūros katės“
Skelbiama mugės „Cukrinis festivalis 2023“ organizatoriaus atranka
Poezijos popietė Gudeliuose

Sportas

„Perlo“ sezoną užbaigusi „Šilutė“ žengė į ketvirtfinalį
„Kuršių“ barjerą perlipęs „Vytis-VDU“ žengė į ketvirtfinalį
Sekmadienį Kazlų Rūdoje praūžė diskgolfo turnyras „STIHL DISKGOLFO TAURĖ‘ 2023“
Puikus sporto centro dziudo imtynininkų pasirodymas Kauno rajono atvirame čempionate

Politika

Marijampolėje vyko apskritojo stalo diskusija apie migrantus iš trečiųjų šalių
Didžiausi rinkimų laimėtojai ir pralaimėtojai Sūduvoje
Šakiuose lankėsi Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė
Babeckas prieš Šidlauską – kas valdys Kalvariją?

Įdomu

Kaip prižiūrėti peilius: patarimai, kurie užtikrins ilgesnį tarnavimo laiką
Generalinio namų tvarkymosi sezonas prasideda: kaip išsikuopti, neištuštinant piniginės?
Bakterijos augintinių daiktuose – ką šeimininkai pamiršta pavasarinio tvarkymosi metu?
Laimės dienos proga psichologas pataria, kaip išlikti laimingam technologijų pasaulyje

Verslas

Marijampolėje vyko apskritojo stalo diskusija apie migrantus iš trečiųjų šalių
Poezijos parke – patraukli prekybos vieta
Sūduvos krašto verslininkai susipažino su ES ir valstybės teikiamomis finansinėmis priemonėmis
Vyriausybė teikia Seimui išvadą dėl kailinių žvėrelių verslo uždraudimo

Mokslas ir studijos

Marijampolėje – nauja ikimokyklinio ugdymo grupė 1 metų vaikams!
Vyko 7–12 kl. mokinių technologijų olimpiada „Kūrybos virusas 2023“
Vaikų taryba: ugdymo įstaigos ir tėvai turėtų skirti daugiau dėmesio vaikų finansinio raštingumo ugdymui
Vilkaviškio pradinėje mokykloje vyko konkursas „Tėvynei iš vaiko širdelės“

Turizmas

Ekspertė pataria: kaip elgtis praradus ar sugadinus bagažą?
Šalies apgyvendinimo įstaigos sulaukė 3,4 mln. turistų, arba 1,6 karto daugiau nei pernai
Atostogos su šeima: kokia trukmė optimali, kad pailsėtų ir vaikai, ir tėvai
Valentino dienos kelionės: kaip išpildyti visus romantiškus poros lūkesčius?
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2023

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Rinkimai 2023
  • Kino repertuaras
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Apžvalgos
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus