• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Trečiadienis, 4 birželio
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Elektromobilių parkas sparčiai plečiasi: kokie modeliai labiausiai domina lietuvius?

2023-01-13
Technologijos
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Elektromobiliai @ suduvosgidas.lt

Elektromobiliai @ suduvosgidas.lt

Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti, ne išimtis ir Lietuvoje.

Ekspertai tikina, kad prie elektrinių arba iš dalies elektrinių automobilių populiarumo prisideda naujų modelių atsiradimas ir pasipildanti antrinė rinka. Vairuotojams siūlomas visas pluoštas tikrųjų elektromobilių, iš elektros lizdo įkraunamų plug-in bei hibridų.

Automobilių skelbimų portalo „Autogidas.lt“ vadovas Evaldas Narbuntovičius sako, kad nors elektromobiliai lietuviams tampa vis labiau įkandami, tačiau dažnas dar ieško tarpinio elektrinio automobilio varianto.

„Šiuo metu vis dar populiaresni yra hibridiniai automobiliai. Jie sudaro apie 60 proc. visų elektra varomų automobilių skelbimų, o visiškai elektriniai automobiliai – apie 40 proc. skelbimų. Elektromobilius dažniausiai renkasi tie pirkėjai, kurie turi galimybę įkrauti automobilį namuose arba darbe. Taip pat, turintys galimybę ilgesnius atstumus važiuoti kitu transportu, pavyzdžiui, kitu šeimai priklausančiu, dažniausiai ne elektriniu, automobiliu“, – pažymi E. Narbuntovičius.

Kokie automobiliai ieškomiausi?

„Autogidas.lt“ vadovo E. Narbuntovičiaus teigimu, rinkoje dar nėra tiek daug elektromobilių, kurie viena įkrova gali įveikti 350 kilometrų ar daugiau. O jei automobilio įveikiamas atstumas yra pakankamai didelis, kad viena įkrova pavyktų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki pajūrio, jo kaina įkandama ne kiekvienam pirkėjui.

„Ne paslaptis, kad į antrinę rinką patekęs elektromobilis yra patrauklesnis dėl kainos ir ekologiškumo santykio. Fiziniai asmenys dažniausiai nėra linkę išleisti apie 50 tūkst. Eur naujam, talpiam, šeimos poreikius tenkinančiam elektromobiliui. Dėl to pastebime suaktyvėjimą naudotų elektrinių automobilių rinkoje. Populiariausiais išlieka tie, kurių pagaminta daugiausiai: hibridiniai „Toyota Prius“, „Toyota Auris“, „Lexus RX 400h“, „Honda Civic“, visiškai elektriniai „Nissan Leaf“, „Tesla Model S“, Tesla Model 3, BMW i3 ir „Volkswagen UP“, – pastebi „Autogidas.lt“ vadovas.

Elektrinių automobilių skirtumai

VĮ „Regitra“ duomenimis praėjusiais metais, lyginant su 2021-aisiais, hibridinių automobilių įregistruota maždaug 25 proc. daugiau. Tuo metu visiškai elektrinių automobilių ir vadinamųjų plug-in – po maždaug 34 proc. Šių metų VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos keliais važinėja apie 57,5 tūkst. hibridinių automobilių (įskaitant plug-in) ir maždaug 7,3 tūkst. pilnai elektrinių automobilių.

Bendrovės „Deals on wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius sako, kad lietuviai ieškodami elektrinio automobilio domisi ne tik jų kaina, bet ir teikiamomis naudomis.

„Hibridiniai automobiliai neturi tiesioginio baterijos įkrovimo iš elektros lizdo. Toks automobilis tik elektra įveikia nedidelį atstumą, dažniausiai, važiuojant nedideliu greičiu. Stipriau akseleruojant arba stabdant, baterija po truputį pasipildo ir nedidelį atstumą vėl galima įveikti elektra. Tačiau tokių automobilių savininkai nepretenduoja į valstybės siūlomas kompensacijas, negali važiuoti A+ juostomis, naudotis kitomis elektromobilių savininkams taikomomis lengvatomis. Tokie automobiliai padeda važiuoti taupiau, o ir antrinėje rinkoje jų pasirinkimas sparčiai didėja“, – sako L. Boguševičius.

Elektromobilių eksperto teigimu – plug-in yra artimesni tikriesiems elektromobiliams. Tokie modeliai turi vidaus degimo ir elektrinį variklius. Turi ir du skirtingus užpildymo „bakus“ – vieną degalams, o kitą elektrai. Tačiau tokie automobiliai vien elektra gamintojų pateiktais duomenimis įveikia apie 30-40 kilometrų.

„Realybėje įveikiamas atstumas yra mažesnis nei deklaruoja gamintojai. Iš esmės, didžiajai daliai vilniečių viena įkrova pavyksta nukeliauti iš namų į darbą ir atgal, o jei namuose arba darbe galima įsikrauti bateriją, tai miesto kelionėms plug-in neblogai pasitarnauja. Tačiau ir šių automobilių turėtojai negali pretenduoti į subsidijas ar galimybę keliauti elektromobiliams skirtomis juostomis, gali tik gauti elektromobiliams skirtus valstybinius numerius“, – pažymi L. Boguševičius.

Masinei elektromobilizacijai dar anksti

Ir nors elektrinių automobilių skaičius Lietuvoje auga, E. Narbuntovičius pažymi, kad šalis dar nėra pilnai pasiruošusi masinei elektromobilizacijai, o kiti alternatyvūs degalai, kaip vandenilis – regimi kaip tolima ateitis ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Eksperto teigimu, elektromobiliams skirta infrastruktūra atsilieka nuo elektrinių automobilių pasiūlos, dėl šios priežasties lietuviai ir ieško tarpinių variantų.

„Įkrovimo stotelių Lietuvoje daugėja, bet ne taip greitai, kiek daugėja pačių elektrinių automobilių. Pakilus elektros kainoms, nemokamų įkrovimo stotelių savininkai gerokai sumažino vieno automobilio įkrovimo laiką. Mokamų, didelio našumo įkrovimo stotelių Lietuvoje dar negausu. Taip pat, įtakos turi ir klimatinės sąlygos – esant šalčiams, elektromobilių nuvažiuojamas atstumas sumenksta, todėl įkrovimo stotelių tinklas yra itin svarbus komfortiškos kelionės užtikrinimui“, – akcentuoja „Autogidas.lt“ vadovas.

Kaip ateityje bus žymimi elektriniai automobiliai?

Tuo metu VĮ „Regitra“ matydama elektrinių automobilių augimo tendencijas, tikina, kad ir ateityje elektromobiliai keliuose išsiskirs iš įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais.

„EV numerio ženklai elektromobiliams išduodami nuo 2016 m. liepos mėn. Atsižvelgiant į tai, kad šių transporto priemonių Lietuvoje kasmet daugėja, buvo priimtas sprendimas po E raidės naudoti kitas abėcėlės tvarka einančias raides. Šiuo metu registruojant elektromobilius, klientams pageidaujant, jiems priskiriami EA raidžių deriniai, kurių jau pagaminta 6 634 komplektai. Išnaudojus visus šios serijos derinius, bus pradėta naudoti EB serija ir analogiškai likę deriniai bus nustatomi pagal abėcėlės seką“, – sako VĮ „Regitra“ atstovė spaudai Justina Kazragytė.

Jos teigimu, dažnai asmenys, įsigiję naujus tik elektra varomus ar hibridinius, įkraunamus iš išorės automobilius, užsisako unikalius raidžių ir skaičių derinius arba renkasi vardinius numerio ženklus, taip norėdami išsiskirti kelyje.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: AutomobiliaiElektromobilisRegitra
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Išmanioji Marijampolė – nuo šiandien dalį miesto vejų prižiūri robotai
Vilkaviškiečio garaže pasieniečiai rado beveik 2 tūkst. pakelių nelegalių cigarečių
Marijampolėje automobilis partrenkė senolį
Marijampolėje gaisro metu išgelbėtas motociklas „Harley Davidson“

Kultūra

Šakių viešojoje bibliotekoje vyko susitikimas su politiku ir žurnalistu Česlovu Juršėnu
Marijampolėje nuaidėjo respublikinis šokių festivalis „Draugystės efektas 2025“
Nemokami „Spindulio“ kino seansai po atviru dangumi vėl sugrįžta į Marijampolę!
Opšrūtų kaime pašventintas kryžius Tremtiniams atminti

Sportas

Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės
Sužaistos futbolo varžybos Lietuvos seniūnijų sporto žaidynėse
„Sūduva“ tvirtai nugalėjo „Riterius“
„Sūduva B“ pralaimėjo Garliavoje

Politika

Posėdžiavo Šakių rajono seniūnai
Marijampolės apskrities seniūnai susitiko Zyplių dvare
Europos Parlamente jau penktus metus iš eilės bus minimos sovietų vykdytų tremčių metinės bei skaitomos ištremtųjų pavardės
Penktadienį surengtas gegužės mėnesio Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos posėdis

Įdomu

Fizinis aktyvumas lauke vasaros metu: kokių klaidų reikėtų vengti?
Nauja klimato realybė Lietuvoje – ištįsusios vasaros ir „netikri“ pavasariai
Miegojau savaitę ant sofos-lovos: komforto testas, kuris pakeitė mano nuomonę
Paprūsės miestelių istorijos: Širvinta, „aulinių karas“ ir tiltas, nevedantis niekur

Verslas

Marijampolėje išrinktas ir kiti Seimo nariai marijampoliečiai nerado laiko atvykti pasikalbėti su Sūduvos verslo bendruomene apie mokesčių reformą
„Mantinga“ plečiasi – atidarė filialą Lenkijoje
Didžiausia ILTE paskola: naujai presuotų padėklų blokelių gamyklai Marijampolės rajone – 77 mln. eurų
Kazlų Rūdoje – 8 mln. investicija į dronų dalių gamyklą

Mokslas ir studijos

EIMIN ir toliau planuoja skirti stipendijas tiksliųjų mokslų studentams regionuose
Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės
Vilkaviškio rajono savivaldybės matematikos mokytojai tobulinosi ilgalaikės profesinio tobulėjimo programos mokymuose
M.K. Čiurlionio sapnas – tiltas tarp pasaulių

Turizmas

Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Pradėtas įgyvendinti projektas „Kačergų kalno pritaikymas lankymui“
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus