Kaip elektroninės parduotuvės pakeitė žmonių pirkimo įpročius?

Nors pirmosios elektroninių parduotuvių užuomazgos atsirado dar 1979 metais, tačiau jų populiarumas auga iki pat šių dienų. Žinoma, daugiau nei prieš 40 metų žmonės į apsipirkimą elektroniniu būdu žiūrėjo gana atsargiai. Tuo tarpu šiandien internetu apsipirkinėja praktiškai kiekvienas. Laikui bėgant pirkėjų įpročiai keitėsi vis labiau, o tai darė didelę įtaką tolimesniam prekybos skaitmenizavimo procesui.

Šiomis dienomis prekių bei paslaugų pirkimas internetu jau yra tapęs savaime suprantamu reiškiniu, o paprastas bei greitas elektroninių parduotuvių kūrimas suteikia galimybe šiuo verslu užsiimti praktiškai kiekvienam. Akivaizdu, jog elektroninė parduotuvė yra visapusiškai patogus įrankis, leidžiantis tiek pirkti, tiek ir parduoti nuotoliniu būdu. Tačiau kokie gi pagrindiniai veiksniai pakeitė žmonių pirkimo įpročius?

Augantis interneto pasiekiamumas 

Statistikos duomenimis, šiomis dienomis aktyviai internetu naudojasi daugiau nei 4.8 mlrd. žmonių visame pasaulyje. Tuo tarpu 2010 metais internetu besinaudojančių žmonių buvo vos apie 2 mlrd. Manoma, jog šis skaičius ir toliau sėkmingai augs, o internetu besinaudojančių žmonių ir toliau daugės.

pirkti internetuAugantis interneto populiarumas yra vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių didėjančią prekių bei paslaugų pirkimo internetu paklausą. Vis daugiau žmonių ryžtasi išbandyti šią modernią naujovę. Tuo tarpu didėjantis perkančiųjų internetu skaičius taip pat daro didelę įtaką ir naujų elektroninių parduotuvių atsiradimui. Prekių bei paslaugų pirkimo skaitmenizavimas tiesiogiai priklauso nuo interneto prieigos. Tai reiškia, jog internetinė prekyba yra kur kas populiaresnė tuose pasaulio regionuose, kuriuose interneto pasiekiamumas yra didesnis. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti šiaurės Europos regionus, kuriuose prieigą prie interneto turi net 97% visų gyventojų.

Apsipirkimo proceso paprastumas 

Vienas iš didžiausią įtaką vis labiau populiarėjančiam prekių bei paslaugų pirkimui internetu darančių veiksnių – apsipirkimo paprastumas. Šiandien įsigyti prekę elektroninėje parduotuvėje galima vos per kelias minutes. Patogi elektroninių parduotuvių struktūra bei nuotoliniam apmokėjimui pritaikytas funkcionalumas nesukelia didesnių sunkumų, o būtent tai ir leidžia šiam pirkimo metodui išlikti populiariam.

Įprastai žmonės internete perka tai, ko jiems reikia labiausiai. Tai reiškia, jog jie internete sąmoningai ieško būtent tų produktų, kurie jiems yra aktualiausi. Surasti norimą prekę jiems padeda internetinių paieškų platformos, kurių paieškos laukelyje užtenka įvesti atitinkamą raktažodį. Tokiu atveju paieškų rezultatuose būna pateikiama begalė skirtingos informacijos, kurios didžiąją dalį sudaro elektroninės prekybos taškai, prekiaujantys tais produktais, kurių yra ieškoma.

pirkti internetu

Personalizuoti prekių bei paslaugų pasiūlymai

Augantis apsipirkimo internetu populiarumas taip pat lemia ir tai, jog elektroninių parduotuvių atsiranda vis daugiau. Dalis šių parduotuvių prekiauja tomis pačiomis ar bent jau tam pačiam produktų segmentui priklausančiomis prekėmis. Neišvengiamai didėjanti elektroninių parduotuvių tarpusavio konkurencija skatina šio verslo atstovus ieškoti būdų, padedančių pritraukti naujų klientų bei padidinti tikimybę, jog jie pasirinks būtent juos.

Vienas iš dažniausiai naudojamų metodų, leidžiančių kovoti su tiesiogine konkurencija – personalizuoti pasiūlymai bei nuolaidos. Praktiškai kiekviena internetinė parduotuvė automatiškai bei individualiai renka informaciją apie joje besilankančių interneto naršytojų elgesį bei stebi, kokios prekės ar paslaugos jiems yra potencialiai įdomiausios. Šią informaciją pardavėjas gali panaudoti rinkodaros tikslais bei formuoti pasiūlymus, kurie yra aktualūs individualiems pirkėjams. Taip yra didinama tikimybė, jog sekantį kartą į elektroninę parduotuvę užsukęs klientas pirkimą atliks kur kas greičiau. Tuo tarpu pirkėjams tai palengvina jiems aktualių prekių paiešką bei įsigijimo procesą paverčia daug paprastesniu.

Platus prekių pasirinkimas bei patogus jų pasirinkimas 

Internetu šiandien galima įsigyti praktiškai bet ką, kas neprieštarauja įstatymams. Tūkstančiai elektroninių parduotuvių parduoda beveik viską, ko žmonėms gali prireikti. Puikiu pavyzdžiu galima laikyti „AliExpress” elektroninių apsipirkimų platformą. Skaičiuojama, jog šiuo metu joje yra per daugiau nei 100 mln. skirtingų prekių, kurias galima įsigyti vos keliais mygtukų paspaudimais. Tokia prekių gausa vienoje vietoje padeda prekes perkantiems žmonėms rasti tai, kas jiems yra aktualiausia.

Didžioji dalis visų internetinių parduotuvių turi integruotas paieškos sistemas, kurių dėka rasti norimą prekę yra ypač paprasta. Šių paieškų sistemų veikimo principas yra praktiškai toks pats, kokį naudoja ir kompanija „Google”. Į paieškų laukelį įvedus produkto pavadinimą, rezultatuose netrukus yra parodomi visi produktai, susiję su paieškų laukelyje įvestu raktažodžiu.

Galimybė pirkti viso pasaulio elektroninėse parduotuvėse 

Ne paslaptis, jog kartais nutinka taip, jog žmonės nori įsigyti prekę, kurios rasti vietinėse parduotuvėse niekaip nepavyksta. Tokiu atveju jie būna priversti šios prekės ieškoti svetur. Laimei, daugybė internetinių parduotuvių siūlo ir tarptautinį prekių pristatymą. Nors tarptautinis prekių pristatymas įprastai ir trunka ilgiau, tačiau dažniausiai palaukti yra verta kur labiau nei likti be norimos prekės.

Lietuvoje visiems jau yra tapę įprasta prekes pirkti iš tokių elektroninės prekybos taškų kaip „Amazon”, „AliExpress” ar „Ebay”. Šiose parduotuvėse yra begalė įvairios produkcijos, kurios vietinės parduotuvės pasiūlyti elementariai negali.

Kitos priežastys, lėmusios elektroninės prekybos populiarumą 

2019 metais visą pasaulį sukrėtusi COVID-19 pandemija tapo papildomu reiškiniu, padariusiu milžinišką įtaką elektroninės prekybos augimui praktiškai visuose regionuose. Šios pandemijos metu įsivyravę griežti fizinės prekybos ribojimai pirkėjus paskatino atsigręžti būtent į prekių bei paslaugų pirkimą internetu.

Skaičiuojama, jog per du pandemijos metus elektroninės prekybos pardavimai pakilo net 32%. Toks pardavimų augimas yra bene didžiausias pasikeitimas, įvykęs per itin trumpą laiką. Internetinės prekybos augimas yra nuolat vykstantis reiškinys, tačiau pasaulinė pandemiją šį augimą tik pagreitino. Tuo tarpu specialistai teigia, jog pandemijos metu išaugęs pirkimas internetu greičiausiai liks ir pandemijai pasibaigus.

Sponsored Video

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE