Marijampolės profesinio rengimo centras (Marijampolės PRC) – tai vieta, kur teorinės žinios susilieja su praktine veikla, o mokymas grindžiamas realiais darbo rinkos poreikiais. Viena iš stipriausių centro grandžių – Sektorinis praktinio mokymo centras, koordinuojamas vadovo Povilo Urbono, kuris čia dirba jau daugiau nei ketverius metus.
Už praktinio mokymo proceso koordinavimą, infrastruktūros priežiūrą ir jos modernizavimą, bendradarbiavimą su verslo įmonėmis, socialiniais partneriais ir švietimo institucijomis atsakingas P. Urbonas pabrėžia, kad šis centras – reikšmingas ne tik Marijampolei, bet ir visam regionui bei šalies profesinio mokymo sistemai.
Marijampolės profesinio rengimo centre yra įsikūrę du sektoriniai praktinio mokymo centrai
Marijampolės profesinio mokymo centre veiklą vykdo du specializuoti sektoriniai praktinio mokymo centrai – Žemės ūkio bei Kelių statybos, remonto ir melioracijos. Jie aptarnauja visų Marijampolės PRC skyrių mokinius, kurių praktiniai užsiėmimai organizuojami naudojantis šiuolaikiška technine baze. Šie centrai yra svarbūs ne tik Centro viduje, bet ir nacionaliniu mastu, nes užtikrina praktinio mokymo kokybę regionuose, kuriuose dominuoja žemės ūkio ir infrastruktūros sektoriai.

„Mūsų prioritetas – ne tik suteikti mokiniams teorinių žinių, bet ir užtikrinti, kad jie būtų pasiruošę dirbti realiomis sąlygomis. Todėl praktiniam mokymui skiriame ypatingą dėmesį“, – sako Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Povilas Urbonas.
Centro išskirtinumas – moderni bazė
Mokinius Sektorinio praktinio mokymo centre pasitinka šiuolaikinė ir moderniausia technika bei įranga, kurios dėka, mokiniai gali įgyti praktinius įgūdžius pagal naujausias technologijas: čia įrengtos mokymosi laboratorijos, praktinio mokymo aikštelės, technikos parkas, Centras turi specializuotas transporto, statybos, žemės ūkio technikos mokymo bazes, kurios siekia atkartoti ir užtikrinti realios darbo rinkos sąlygas ir technologijų pažangą, o įranga ir mokymosi turinys kasmet atnaujinama.
Puikiai išplėtota infrastruktūra suteikia galimybę ne tik tobulinti praktines žinias, bet ir mokytis visų kategorijų vairavimo priemonių mokymuose, dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo kursuose, laikyti egzaminus įvairių kategorijų statybinei ir žemės ūkio technikai valdyti (TR1, TR2, SM, SZ), bei tobulinti gebėjimus hidromanipuliatoriaus, autokrautuvo, elektro krautuvo valdyme. Be to, papildomai vykdomi ir privalomieji 95 kodo kursai.
P. Urbonas pabrėžia, kad mokinių skaičius sektoriniuose centruose yra dinamiškas, nes aptarnaujami visų specialybių mokiniai iš skirtingų Marijampolės PRC skyrių. Visgi, pastebima, kad augant susidomėjimui inžinerinėmis, techninėmis ir infrastruktūrinėmis profesijomis, didėja ir mokinių, besinaudojančių centro paslaugomis, skaičius, o pastaraisiais metais ženkliai išaugęs ir suaugusiųjų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo poreikis.
„Sektorinis praktinio mokymo centras teikia praktinius mokymus įvairių sričių mokiniams, o visos siūlomos specialybės yra svarbios ir paklausios darbo rinkoje”, – tikina P. Urbonas.

Šiuo metu Sektoriniame praktinio mokymo centre siūlomos transporto priemonių remonto techniko, dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo ir padėjėjo, aplinkotvarkininko, motorinių transporto priemonių vairuotojo (keleiviams ir kroviniams vežti), kelininko, melioratoriaus, automatinių sistemų mechatroniko, transporto priemonių remontininko, sandėlio operatoriaus, žemės ūkio darbuotojo bei transporto priemonių elektroniko specialybės.

„Pastaraisiais metais išaugęs susidomėjimas transporto, logistikos, automatizuotos gamybos, technikos operatorių bei technikos remontų specialistų srityse, nes jos yra aktualios ir reikalingos ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, o darbuotojų trūkumas nuolat jaučiamas“, – pažymi Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Povilas Urbonas.
Tiesioginis ryšys su verslu – sėkmės užtikrinimo garantas
Vienas iš svarbiausių centro veiklos aspektų – aktyvus bendradarbiavimas su verslu. Praktikos vietos, mokymo turinio formavimas, stipendijos, techninės pagalbos teikimas – visa tai vyksta glaudžiai bendradarbiaujant su dešimtimis įmonių, tokiomis kaip UAB „Alkesta“, UAB „Avesco CAT Lithuania”, UAB „Kelranga”, UAB „Statybos ritmas”, UAB „Stevila“, UAB „Fasa”, UAB „CIE LT Forge”, UAB „Inžinerinių objektų statyba”, UAB „Mantinga”, UAB „Rida”, UAB „RSD Auto”, UAB „Adampolis”, UAB „IKEA Industry Lietuva” bei partneriais iš kitų šalies regionų.
Nemažiau svarbūs ir ryšiai su nevyriausybinėmis organizacijomis ir asociacijomis: Lietuvos melioracijos įmonių asociacija, Lietuvos kelių asociacija, Marijampolės vežėjų asociacija.
„Mūsų partneriai dalyvauja padedant formuoti mokymo turinį, dalijasi savo kompetencija, prisideda prie specialistų rengimo, priima mokinius praktikai. Visa ši kombinacija lemia, kad didžioji dalis mokinių sėkmingai integruojasi į darbo rinką. Mokymo metu įgyti praktiniai įgūdžiai ir darbas su modernia įranga padeda greitai prisitaikyti prie realios darbo aplinkos. Pabrėžtina, kad darbdaviai, ypač inžinerinių, statybos, transporto sektoriuose, teigiamai vertina absolventų veiklą. Tiesa, mokinių įsidarbinimo sėkmė priklauso ir nuo paties mokinio motyvacijos bei nuolatinio domėjimosi technologinėmis naujovėmis” – mano P. Urbonas.

Visgi, veikla neapsiriboja tik kasdieniu mokymosi procesu. Kasmet Centre organizuojami regioniniai ir respublikiniai statybinės technikos valdymo, B ir CE kategorijų vairuotojų, traktorių ir žemės ūkio technikos valdymo meistriškumo konkursai, kuriuose Marijampolės PRC mokiniai užima prizines vietas ne tik vietos, bet ir šalies mastu.
Centro ateityje – „žalioji” ir skaitmeninė transformacija
Marijampolės PRC nuolat siekia tobulinti ugdymo turinį, atnaujinti mokymosi programas ir žengti kartu su naujausiomis technologijomis, siekiant parengti aukštos kvalifikacijos darbuotojus.
Šiuo metu pradėtos vykdyti naujos – dekoratyvinio apželdinimo darbuotojo ir aplinkotvarkininko – mokymo programos, bei intensyviai ruošiamasi bepiločių orlaivių operatorių mokymui, reaguojant į verslo poreikius, planuojama plėsti transporto priemonių remonto programas įtraukiant sunkiojo transporto technikos aptarnavimą.
„Priimame mokinius ir iš kitų profesinio mokymų įstaigų, todėl nuolat atnaujiname įrangą, o ugdymo turinį koreguojame pagal darbo rinkos ir pramonės skaitmenizavimo ir automatizavimo tendencijas. Tai leidžia mūsų mokiniams būti žingsniu priekyje“, – teigia P. Urbonas.

Vienas iš svarbiausių strateginių tikslų – ugdyti darbuotojus, gebančius dirbti su pažangiomis technologijomis, laikantis tvarumo principų. „Žalioji“ ir skaitmeninė transformacija tampa neatsiejama profesinio rengimo dalimi, todėl mokytojai dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo seminaruose užsienyje, dalijasi gerąja patirtimi su kolegomis iš kitų šalių.
„Norime, kad mūsų mokiniai būtų pasirengę ne tik šiandienos, bet ir rytojaus darbo rinkai. Todėl investuojame į ateitį – į žmones, įrangą ir žinias“, – sako Povilas Urbonas.