„Užkliuvo“ šonaslydžio mokymo aikštelė: valdininkai grasina uždaryti, drifteriai kviečia kalbėtis

Šalia Marijampolės, prie pat automagistralės šiemet pradėjo veikti milžiniška aikštelė tiek lenktynininkų, tiek automobilių sporto mėgėjų treniruotėms „Majami Driftland“. Lietuvoje tokių vietų nedaug, galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti, tad ji sulaukė daug susidomėjimo ir daug norinčių treniruotis. Ją įvertino net užsienio sportininkai. Deja, pradžioje iniciatyvą laiminusi vietos valdžia pakeitė poziciją ir, nesileisdama į kompromisus, pradėjo sportininkus ir automobilių sporto entuziastus guiti lauk.

Vieta vairuotojams tobulėti

Šalia Marijampolės miesto, prie pat automagistralės, privačioje teritorijoje atidarėme aikštelę pavadinimu „Majami Driftland“, skirtą „drifto“ treniruotėms ir varžyboms. Aikštelė yra aptverta, turi įrengtą apšvietimą. Atidarėme su Mero Povilo Isodos palaiminimu ir iniciatyvos palaikymu, turėdami didelių planų ateičiai.

Ją atidarėme tam, kad čia galėtų treniruotis sportininkai, kad čia automobilio valdymo subtilybių saugiai galėtų mokytis visi tobulėti norintys vairuotojai. Kaip žinia, tam skirtų vietų Lietuvoje beveik neturime, tačiau turime garsių sportininkų visame pasaulyje. Mus nuo pirmos dienos surado tokie aukšto lygio čempionai kaip Benediktas Čirba, Andrius Čibirka, Andrius Vasiliauskas, Gediminas Levickas, Aurimas Vaškelis. Profesionalai parodė norą atvažiuoti pas mus ir patys savo iniciatyva ėmė mokyti jaunus vairuotojus, kad tik lietuviai ir toliau skintų pergales visame pasaulyje. Pasak sportininkų, „Majami Driftland“ aikštelėje galima padaryti itin greitą progresą, nes pagaliau sportininkai turi idealias sąlygas augti ir tobulėti. 3 tūkst. kv. metų saugus gero asfalto plotas – pats tas. Taip pat norime į saugią aikštelę pervilioti azartišką jaunimą iš miesto gatvių. Mūsų veikla domisi ir sportininkai iš Lenkijos.

 

Nors pati aikštelė savęs neišlaiko, negalim nuvilti tų sportininkų, kurie mus jau aplankė (o jų yra keli šimtai iš visos Lietuvos!), dėl to veiklos negalime stabdyti. Per mūsų darbo laikotarpį sulaukėme net kelių tūkstančių žiūrovų, kurie atvykdavo tiesiog pasižiūrėti treniruočių. Tokiu būdu visi stipriai prisidedame prie Marijampolės vardo garsinimo ir finansinės gerovės.

Taip pat esame Lietuvos automobilių sporto federacijos nariai ir įgavome preliminarią teisę sekančiais metais organizuoti keletą Lietuvos („Semi-Pro“ ir „Street“ lygos) „drifto“ čempionato etapų.

Trumpino darbo laiką

„Majami Driftland“ sulaukė ir policijos vizito (asmeninio archuvo nuotr.)

Nuo pirmos dienos svajojome dirbti kiekvieną savaitės dieną mokydami sportininkus, ir savaitgaliais rengti atviras treniruotes. Bet vos po kelių darbo dienų sulaukėme kaimynės vizito, kuri minėjo, kad gyvena vos už kelių šimtų metrų, todėl ilgi pasivažinėjimai jai trukdo.

Prie to paties sulaukėme ne vieno policijos vizito. Nors draudžiamos veiklos nedarome, bet jie įspėdavo, kad aplinkiniai gyventojai kreipiasi dėl triukšmo į policiją. Mes tikrai suprantame aplinkinius gyventojus, kad kuo mažiau jiems trukdytume, nutarėme dirbti tik keletą kartų per mėnesį, sutrumpinome darbo laiką. Dirbome nuo 10 val. iki 18 val., o žiemos laikotarpiu iki 17 val. (pagal įstatymą Marijampolės savivaldybėje triukšmas galimas iki 19 val.)

Nepaisant to, aplinkiniai gyventojai surinko 328 parašus (kaip jie teigia), kad mūsų veikla būtų nutraukiama. Marijampolės savivaldybėje vyko jau ne vienas posėdis dėl „Majami Driftland“. Priežasties, dėl ko mus uždaryti, dar nerado, nes mes veikiame legaliai, pagal įstatymus, privačioje teritorijoje. Visgi priekabių ieškoma intensyviai.

Lapkričio 15 dieną mes buvome pakviesti į savivaldybę, tačiau pokalbio tik klausėme, nes mūsų argumentų bei norų niekas klausyti nenorėjo. Mes vien dėl to, kad rastume kompromisą su gyventojais, dirbame vis rečiau, ieškome galimybių pastatyti triukšmą aplinkiniams sumažinančias tvoras. Minėto posėdžio metu Marijampolės administracijos direktoriaus pavaduotojas Valdas Tumelis mus įspėjo, kad suorganizuos policijos reidą prie įvažiavimo į aikštelę. Draugiškai sutarėme, kad nevykdysime veiklos keletą savaičių, neskleisime posėdžio informacijos viešojoje erdvėje ir bendrai ieškosime sprendimų.

Bet jau tą pačią dieną V. Tumelis savo feisbuko paskyroje paskelbė mus sutrikdžiusį įrašą, kuriame teigė, kad yra nutraukiamos visos mūsų nelegaliai įrengtoje terasoje vyksiančios varžybos ir treniruotės, o jų dalyviai bus baudžiami už chuliganišką vairavimą.

Išvaikė partnerius ir sportininkus

Tiesos minėtame įraše nedaug. Visų pirma, mes varžybų nerengėme, tik treniruotes. Be to, veikla vykdoma privačioje uždaroje aikštelėje, legaliai, pagal Lietuvoje veikiančius įstatymus, tad dalyviai negali būti nubausti. Šis pareiškimas sukėlė didelį sporto visuomenės pasipiktinimą, dėl to praradome keletą rėmėjų, kurie žadėjo uždengti tvoras dėl triukšmo, tobulinti infrastruktūrą ir prisidėti prie varžybų rengimo ateityje.

Lapkričio 26 dieną vykome pas Marijampolės merą Povilą Isodą į susitikimą ir pasakėme, kad veiklą vykdysime toliau, nes nieko nelegalaus nedarome. Be abejo, dirbsime trumpiau ir rečiau dėl aplinkinių gyventojų, ieškosime būdų dengti tvoras, mažinti triukšmą.

Sekmadienį, gruodžio 1 dieną vykdėme treniruotę. Dar jai neprasidėjus, atvyko policijos pareigūnų ekipažas (tą dieną jų buvo 3). Jis nerado nieko, dėl ko galėtų bausti mus ar sportininkus, tačiau teigė, kad tikrins visus įvažiuojančius dalyvius, fotografuos jų dokumentus, automobilius, filmuos ir jiems sakys, kad galimai baus už chuliganišką vairavimą, jei savivaldybė kada nors suras priekabių, kaip mūsų veiklą pripažinti nelegalia. O čia kaip? Ar įstatymai mūsų valstybėje galioja atgaline tvarka? Tą policija ir darė: fotografavo įvažiuojančių dalyvių dokumentus, dėl ko dalyviai pradėjo bijoti važiuoti, nes galvoja, kad tie pažadai už chuliganišką vairavimą kažkada ateityje gali išsipildyti. Mūsų žiniomis policija negali privačioje valdoje užkirsti kelią mūsų veiklai ir bausti dalyvius.

Įsitraukė žmonės, kurių nėra matę

Gruodžio 3 dieną Marijampolės savivaldybėje vyko antras susirinkimas, kuriame buvo spendžiama „Majami Driftland“ veikla. Mes į jį nebuvome pakviesti.

Ir čia taip pat yra netikslumų ir kad mes rengiame varžybas, kaltinimų, kad nenorime ieškoti kompromiso. O kaip mes jo galima ieškoti, jei nesame kviečiami į posėdžius ir net nežinome, kad tokie vyksta? Marijampolės savivaldybės puslapyje rašoma, kad neplanuojame imtis triukšmą mažinančių priemonių ar ieškoti kitos vietos, kur galėtume vykdyti savo veiklą. Tai nėra tiesa, nes ieškojome būdų ir triukšmo mažinimui, ir kitos vietos – tiesiog šiuo metu dar nieko neradome.

Gruodžio 4 dieną mūsų veiklos klausimu užsiėmė ir Seimo narys Dainius Gaižauskas, savo feisbuko paskyroje parašęs, kad mes įžūliai nevykdome savivaldybės reikalavimų.

Jis sukvietė į susirinkimą suinteresuotas puses, tačiau apie jį mes nieko nežinojome. Po susitikimo buvo pažerta daug netikslių teiginių. Seimo narys teigė, kad mes įžūliai neatsižvelgėmė į savivaldybės reikalavimus ir atsisakėme geranoriškai spręsti susiklosčiusią situaciją.

Tiesa ta, kad oficialius pirmojo posėdžio nutarimus įvykdėme, jokių kitų oficialių reikalavimų nesame gavę. Tik daug neoficialių, kad nutrauktume veiklą, nors neįsivaizduojame, kuo remiantis to galima reikalauti . Su Dainiumi Gaižausku mes net nesame bendravę, nebuvome pakviesti į susitikimą, kad išdėstytume savo poziciją. Apskritai, apie jį sužinojome tik iš feisbuko įrašų, kuriuose jis kaltina mus įžūlumu.

Šiuo metu mes patiriame milžinišką spaudimą, nes visomis priemonėmis bandoma nutraukti „Majami Driftland“ veiklą. Šiam klausimui spręsti pajungta jau ne viena institucija. Mes geranoriškai viską sprendėme ir spręsime, ieškosime kompromisų. Neieškome įstatymo spragų ir veiklą vykdome legaliai, o jeigu ir bus rasta pažeidimų (įstatymiškų ar dėl triukšmo), mes juos taisysime. Tik norėtume ne gintis nuo puolimo, o problemas spręsti demokratiškai, bendradarbiaujant tiek su Marijampolės savivaldybe, tiek su mūsų kaimynais.

Parengėme peticiją, kurioje žmonės savo parašu gali pareikšti poziciją dėl tokios vietos, kaip „Majami Driftland“ veikimo. Džiaugiamės, kad automobilių sporto bendruomenė tokia aktyvi, ir per kelias dienas surinkome 10 kartų daugiau parašų nei kad aplinkiniai aikštelės gyventojai. Tikime, kad Lietuvoje atsiras vietos ir automobilių sporto entuziastams.

 

Antanas Kyguolis, Vygantas Rimkus, „Majami Driftland“ įkūrėjai

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas