Siekiant Lietuvos geležinkelių tinklą padaryti dar saugesnį, bus modernizuojama 14 ruožuose Vilnius–Klaipėda, Kaišiadorys–Kybartai ir kituose svarbiuose transporto koridoriuose esančių geležinkelio pervažų.
Susisiekimo ministerija į šių prioritetinių pervažų rekonstrukciją planuoja investuoti daugiau kaip 5 mln. eurų 2021–2027 m. Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų programos lėšų. Ministerija taip pat numato kitoms geležinkelių transporto eismo saugos priemonėms – dviejų lygių pėsčiųjų perėjoms Klaipėdoje (Pušyno g.) ir Kretingoje (Palangos g.) – skirti dar 10 mln. eurų ES fondų investicijų.
„Vietos, kur susikerta geležinkelių, automobilių keliais riedantis transportas ir pėsčiųjų eismas, reikalauja ypatingo dėmesio ir priežiūros. Tikimės, kad šios investicijos leis toliau didinti traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismo saugą pervažose“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
14 pervažų planuojama atnaujinti stotyse ir (ar) tarpstočio ruožuose, kur yra intensyvus traukinių ir automobilių eismas: Panevėžys–Subačius, Gustonys–Panevėžys, Šilutė–Stoniškiai, Kyviškės–Valčiūnai, Lentvaris–Senieji Trakai, Klaipėda–Rimkai, Senieji Trakai–Rūdiškės, Kazlų Rūda–Vinčai, Skapiškis–Rokiškis, Vinčai–Marijampolė, Valkininkai–Matuizos, Rimkai–Vilkyčiai, Matuizos–Varėna.
Pervažose bus atnaujinta pervažų signalizacijos įranga, įrengtos vaizdo stebėjimo sistemos, dalyje pervažų – kliūties aptikimo ir kelio būklės nustatymo sistemos bei informacinės švieslentės. Darbus planuojama atlikti per 12 mėn. nuo sutarties su rangovu pasirašymo. Sutartis dėl šių pervažų modernizavimo bus pasirašyta pasibaigus pirkimo procedūroms.
Dviejų lygių pėsčiųjų perėjos, kokios yra planuojamos Klaipėdoje ir Kretingoje, reikšmingai prisidės prie eismo dalyvių saugumo. Pastačius tunelį ar viaduką (priklausomai nuo priimtų projektinių sprendinių) pėstiesiems ir dviratininkams bei pritaikius juos žmonėms su specialiaisiais poreikiais, gyventojai galės saugiai kirsti geležinkelio bėgius modernia pėstiesiems skirta perėja.
Susisiekimo ministerija skiria finansavimą, o AB „LTG Infra“, šiais metais pasirašius sutartis, įsipareigoja iki 2025 m. pabaigos modernizuoti 14-a pervažų ir iki 2028 m. pabaigos – įrengti dviejų lygių pėsčiųjų perėjas Klaipėdoje (Pušyno g.) ir Kretingoje (Palangos g.).
Anot AB „LTG Infra“ vadovo Vyčio Žalimo, labai svarbu, kad Susisiekimo ministerija, suprasdama pervažų saugumo didinimo aktualumą, nuolat ieško sprendimų, kaip finansuoti svarbių pervažų modernizavimą ir taip užtikrinti saugesnį eismą per jas.
„Geležinkelių transportas – tai ne tik viena tvariausių, bet ir saugiausių transporto rūšių. Šių 14-os pervažų modernizavimas, kurių metu jose įdiegsime papildomas saugumo priemones, padėsiančias užtikrinti dar saugesnį traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismą, svariai prisidės prie mūsų tikslo, kad žūčių geležinkelyje ne tik nuolat mažėtų, bet ir visiškai neliktų“, – sako AB „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti bendrovė „LTG Infra“, ištyrusi geležinkelių tinklo viešo naudojimo pervažas, yra atrinkusi modernizuoti 24 prioritetines pervažas, kurios patenka į IXB (Vilnius–Klaipėda) ir IXD (Kaišiadorys–Kybartai) transporto bei kitas svarbias magistralines linijas, kurios iš dalies bus modernizuojamos 2021–2027 m. ES fondų investicijų programos lėšomis, dar 13 pervažų modernizuojamos AB „LTG Infra“ lėšomis.
Pirmajame pervažų saugumo didinimo programos etape pervaža Lentvaris–Vievis ir viadukas Kyviškės–Valčiūnai rekonstruoti į dviejų lygių pervažas – pastatyti atitinkamai tunelis ir viadukas. Šiuo metu vyksta antrasis etapas, kurio metu modernizuojama dar 10 prioritetinių pervažų tarptautiniame geležinkelių transporto koridoriuje Vilnius–Klaipėda. Joms rekonstruoti Susisiekimo ministerija jau yra skyrusi 2,9 mln. eurų ES fondų investicijų.
Iš viso Lietuvos geležinkelių tinkle yra daugiau kaip 500 viešo naudojimo geležinkelio pervažų.