Jeigu valdote ar esate smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) komandos dalis, jus turbūt domina, kokios naujos galimybės atsiveria panaudojant dirbtinį intelektą (DI) savo tikslams, tokiems, kaip padidinti efektyvumą ir sumažinti kaštus. Pastaraisiais metais (DI) tapo vis prieinamesnis įvairaus dydžio įmonėms ir kiekvienam asmeniškai. Tačiau daug verslų dar nesiryžta jo išbandyti, nes nežino nuo ko pradėti ir kaip jį (iš)naudoti. Šiame straipsnyje aptarsime, kokiose srityse DI gali padėti, kaip tai pradėti ir pateiksime konkrečių pavyzdžių, kokia yra DI nauda verslui.
Kuriose srityse galite pasinaudoti DI?
Dirbtinis intelektas gali padėti spręsti iš esmės bet kokius verslo iššūkius, nuo skambučių atsakinėjimo, tekstų ir vaizdų kūrimo iki saugumo sistemų ir finansinių operacijų. Visgi pradėti galite nuo paprastų užduočių, kad praktiškai pamatytumėte, kaip tai vyksta. Štai kelios sritys, kuriose greitai galite išbandyti naujas galimybes:
- Svetainių ir turinio kūrimas:
DI priemonės, tokios kaip „ChatGPT” ar „Jasper.ai”, gali sugeneruoti svetainės tekstus, tinklaraščių įrašus ar socialinių tinklų įrašus. Tai ypač naudinga verslams, neturintiems profesionalaus tekstų kūrėjo. - Reklamos optimizavimas:
DI gali analizuoti reklamos kampanijų duomenis ir automatiškai koreguoti skelbimus, siekiant geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, „Google Ads” ir „Facebook Ads” naudoja DI, kad padėtų verslams pasiekti tinkamiausią auditoriją. Taigi, naudodamiesi tokiomis priemonėmis, kaip „Facebook“ reklama, jūs tuo pačiu jau naudojate ir DI įrankius, kurie yra integruoti. - Dizaino kūrimas:
DI įrankiai, tokie kaip „Canva” ar „Adobe Firefly”, leidžia kurti profesionaliai atrodančius dizainus net ir be specialių įgūdžių. Tai gali būti logotipai, reklamjuostės, socialinių tinklų vizualai ar net svetainių maketai. Skirtingai nei Adobe, „Canva“ turi nemokamą versiją, kur galite pabandyti ką nors sukurti, ar pritaikyti siūlomus dizainus savo poreikiams. - Klientų aptarnavimas:
Pokalbių robotai, tokie kaip „Intercom” ar „Tidio”, gali automatizuoti atsakymus į dažnai užduodamus klausimus, padėti klientams greičiau gauti informaciją ir sumažinti aptarnavimo darbuotojų krūvius. Tokiu būdu klientams pagalbą galite suteikti 24/7.
Paprasčiausi DI panaudojimo būdai
Nors DI gali atrodyti kaip sudėtinga technologija, pradėti naudoti ją savo versle gali būti labai paprasta. Žemiau keletas naudingų būdų, nuo kurių galite pradėti:
Kaip bendrauti su DI rašymo įrankiais?
Jei reikia sukurti tinklaraščių straipsnių, naujienlaiškių ar reklamos tekstų, galite naudoti tokias platformas kaip chatgbt.com, jasper.ai/chat, ar gemini.google.com/app. Prisijungiant prie jų reikės pateikti savo el. paštą, ir / ar įmonės pavadinimą. Pradžiai galite užduoti klausimų ar paprašyti sugeneruoti kokį nors tekstą. Tam, kad gautumėt geresnius rezultatus, patariame suteikti informacijos apie savo veiklą ir ko tiksliai norite. Pvz.:
Esame smulki įmonė pavadinimu „Gerulis“, gaminame skanius natūralius sūrius. Sukurk tris tekstus po 100 žodžių, skirtus mūsų „Facebook“ paskyrai, kur pasakoji apie mūsų produktų naudą sveikai mitybai.
Arba, jau pristačius savo įmonę:
Tu esi socialinių tinklų turinio kūrėjas, sukurk tris tekstus po 100 žodžių, skirtus mūsų „Facebook“ paskyrai, naudodamas raktažodžius „ekologiški produktai“ ir „natūrali mityba“.
Taip pat, prie užduoties pridėkite sakinį:
Prieš pradėdamas atsakinėti, užduok man klausimų, kad kuo geriau įvykdytum užduotį, aš atsakysiu.
DI jums užduodami klausimai padės patiems išgryninti savo poreikius, ar pažvelgti į situaciją nauju kampu.
Kad būtų lengviau, įvairių užklausų (prompts) pavyzdžių galite rasti internete ir juos pritaikysi sau.
Bendraudami su DI pokalbių robotais, įsivaizduokite, kad tai yra jūsų asistentas. Kuo išsamiau ir aiškiau jam nupasakosite situaciją ir ko iš jo reikalaujate, tuo geresnius rezultatus gausite. Tam gali prireikti netrumpo „pokalbio“. Po kiekvieno atsakymo, galite paprašyti kažką pakoreguoti, duoti naujų duomenų ir vis paprašyti jums užduoti klausimų. Taigi, kaip ir gyvas asistentas, kurio neapmokysite ir neduosite reikalingų užduočių tiktai gaiš jums laiką, taip ir dirbtinis intelektas duos tiek naudos verslui, kiek jūs jam leisite.
Kaip sukurti vizualus ir maketus?
Panašiai, kaip ir su tekstų generavimu, vizualams taip pat reikėtų nurodyti kuo aiškesnius reikalavimus. Galite pabandyti canva.com/ai-image-generator/. Pvz.:
Sukurk dėmesį patraukiančią socialinės medijos paveiksliuką, apie natūralų naminį sūrį, kurioje būtų vaizduojamas apvalus baltas sūris su gėlėmis.
Rezultatas:
Šioje ir kitose panašiose platformose taip pat galite retušuoti turimas nuotraukas, generuoti dizainus ir video bei kitus maketus. Taip pat galite pasirinkti jums tinkamus jau sukurtus failus. Tiesa, visi minėti įrankiai turi ribotas nemokamas versijas, tad patariame jas pabandyti ir pasvarstyti, kurią galbūt verta prenumeruoti.
Nuo ko pradėti naujokams?
Jei esate naujokas DI srityje, svarbu pradėti nuo nedidelių žingsnių. Štai keli patarimai, kaip atverti naujų galimybių DI pasaulį:
Įsivardykite savo poreikius:
Pagalvokite, kokios yra didžiausios jūsų verslo problemos ar sritys, kuriose reikia daugiau efektyvumo. Ar tai turinio kūrimas, reklama, ar klientų aptarnavimas?
Pradėkite nuo nemokamų įrankių:
Išbandykite nemokamas ar bandomąsias versijas, tokias kaip „Canva Free”, „ChatGPT” ar „Grammarly”. Taip galėsite susipažinti su DI funkcijomis be didelių investicijų.
Stebėkite rezultatus:
Pradėję naudoti DI, stebėkite, kaip tai veikia jūsų verslo procesus. Jei matote teigiamus pokyčius, galite plėsti naudojamų DI sprendimų apimtis.
Sekite naujienas:
Karts nuo karto panaršykite, kas naujo vyksta DI pasaulyje ir, nors ši sritis be protiškai greitai vystosi, laikui bėgant turėsite daugiau suvokimo ir augančio pasitikėjimo apie aktualijas ir tai, kas gali būti naudinga jums.
Nors iš pradžių DI įrankių gausa ir galimybės gali užgožti, svarbiausia pradėti nuo mažų žingsnelių ir stebėti, kas jums veikia geriausiai. Neskubėkite visko daryti iš karto, geriau vienu metu bandykite vieną įrankį, kad turėtumėt laiko įsivertinti, kaip jums sekasi ir kokią naudą galite gauti. DI gali jums padėti įvairiausiose srityse, todėl gali užtrukti šiek tiek laiko, kol atrasite, kas naudinga jūsų veikloje.