Pasiūlymas Marijampolės savivaldybės strateginiam plėtros planui iki 2030m., projektas „Pažink Marijampolę per Šešupės upę”
Marijampolės savivaldybės taryba pradėjo rengti ateinančio dešimtmečio savivaldybės strategiją. Tai bus planas, kuris apibrėš tiek mūsų bendruomenės kryptį, tiek ir svarbiausius projektus, iniciatyvas ir idėjas per ateinantį dešimtmetį. Todėl į šį strateginį planą turime pažvelgti labai atsakingai ir vizionieriškai.
Lietuva yra graži ne tik savo sutvarkytais miestais, bet ir gamta. Paskutiniu metu žmonės vis dažniau planuoja savo atostogas Lietuvoje, todėl labai populiarėja šalies vidaus turizmas. Pagal kompanijos „Statista” pateikiamus duomenis, per ateinančius penkerius metus turizmas Lietuvoje turėtų išaugti 4 kartus. Todėl natūralu, jog daugelis Lietuvos miestų įvairiais būdais stengiasi atskleisti savo regiono kraštovaizdžio identitetą, kurdami pažintinius takus, dviračių maršrutus, lankomų vietų schemas. Pastebėtina, jog vis dažniau atsigręžiama į gamtos turtus: ežerus, upes, miškus. Pavyzdžiui, Alytuje yra sukurta 32 km dviračių ir pėsčiųjų takų sistema, o Prienuose baigiamas įrenginėti dviračių ir pėsčiųjų takas šalia Nemuno.
Marijampolė taip pat turi kuo didžiuotis – ne tik sutvarkytomis viešosiomis erdvėmis, bet ir istoriniais paminklais, puikia gamta. Turime atkreipti dėmesį į mūsų miesto širdį – Šešupės upę, kuri jau prieš kurį laiką sąmoningai yra pradėta naudoti miesto infrastruktūros gerinimui. Tai patvirtina anksčiau sutvarkytas Poezijos parkas, Rygiškių Jono Gimnazijos parkas, 2020 metais baigtas įgyvendinti Dendrologinio parko rekonstrukcijos projektas, kuris apima 4 kilometrus dviračių ir pėsčiųjų takų. Visa tai – tęstiniai tikslai, kuriais siekiama priartinti žmones prie gamtos ir skatinti pažinti miestą keliaujant Šešupės pakrantės takais.
TS-LKD frakcijos 2020-2030 m. Marijampolės savivaldybės strateginiam plėtros planui siūlomos idėjos, projekto „Pažink Marijampolę per Šešupės upę” tikslas – tęsti pradėtus darbus dešiniajame Šešupės krante, įrengiant daugiau pėsčiųjų ir dviračių takų, kurie sujungtų futbolo areną su poilsio zona Marių sala. Tai turėtų sudaryti apie 12 km.
Dešinysis Šešupės krantas – Marijampolės gyvybės šaltinis
Kodėl dešinysis Šešupės krantas? Šiuo metu tai vienas ilgiausių ir patraukliausiai sutvarkytų maršrutų dviratininkams ir pėstiesiems. Pratęsiant jau esamus takų fragmentus būtų sukurtas vieningas, ilgas ir dailus pažintinis takas, kuris apjungtų visus svarbiausius parkus (Dendrologinis Pašešupio parkas, Poezijos parkas, Ramybės parkas), kultūros paminklus (Marijonų vienuolyno kompleksas, senoji užtvanka, Kvietiškio dvaro kompleksas, Meškučių piliakalnis), holokausto aukų kapus. Takas kirstų 8 tiltus, įskaitant ir perspektyvoje esantį Aušros tiltą. Šis įspūdingas takas pasibaigtų poilsio zonoje, kurioje šiuo metu yra Wake parkas. Taip būtų apjungiami du skirtingi miesto poliai – šiaurinis ir pietinis.
Kodėl nereiktų vystyti kairiojo upės kranto? Vystant kairįjį krantą atsirastų atskiri nesisteminiai dviračio takų fragmentai, kurie neturėtų tęstinumo miesto infrastruktūroje. Kairiojo kranto vystymo užuomazgos galėtų būti pradėtos tik atsiradus Aušros tiltui, bet tai yra dar tolima ir neapibrėžta idėja.
Projektas „Pažink Marijampolę per Šešupės upę” padėtų sukurti vieną ilgiausių Lietuvoje pažintinių takų. Aplink jį galėtų kurtis kavinės, pramogų ir įvairių laisvalaikio pramogų zonos. Trumpai tariant, Marijampolės širdis – Šešupė – turėtų galimybę atgyti ir suklestėti, kaip niekada iki šiol. Visa tai paskatintų ir pagerintų turizmo sąlygas, gyventojų poilsį, pritrauktų daugiau miesto svečių, lankytojų ir skatintų komerciją Marijampolės mieste.
Iš kur imti pinigų, klausite? Tokį projektą galėtumėme finansuoti panaudoję savivaldybės biudžeto lėšas ir ES fondų finansavimą, o ypač tas priemones, kurios skatina darnų judumą ir miestų žalinimą. Tokia kryptimi juda Europa, judės ir Lietuva, todėl šanso nepraleisti turi ir Marijampolė.