Įspėja verslininkus, kaip tinkamai pasiruošti kalėdiniam laikotarpiui: siuntų skaičius išauga ir daugiau nei 80 procentų

Nenumaldomai artėjančiam kalėdiniam laikotarpiui atsakingai ruošiasi ne tik dovanomis apsirūpinti siekiantys žmonės, bet ir verslininkai. Jiems šis metas susijęs ne tik su padidėjusiais pajamų eilučių skaičiais, bet ir su rūpesčiu, kaip išpildyti visus savo klientų norus, kad jie po eglute galėtų padėti tai, ką yra nusižiūrėję. O tokių pageidavimų pasitaiko ir iki švenčių likus itin mažai laiko.

Pardavimai išauga jau lapkritį – jie Lietuvoje padidėja beveik penktadaliu, lyginant su metų vidurkiu. Panašios tendencijos vyrauja ir kitose pasaulio šalyse. Tai, anot „DPD Lietuva” pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus, yra kasmetinė, jau nieko nestebinanti tendencija.

„Tam didžiulės įtakos turi ir vadinamasis „juodasis penktadienis” (Black Friday – angl.), kurio metu pardavimai padidėja 50 proc., lyginant su visų metų vidurkiu. Tai, kad dalis žmonių jau tuomet apsirūpina kalėdinėmis dovanomis, nestebina, mat kainos tiek fizinėse, tiek elektroninėse parduotuvėse kartais būna daugiau perpus mažesnės. Jau tuomet prekybininkai galėtų akcentuoti pasiruošimą Kalėdoms be jokio galvos skausmo”, – teigia „DPD Lietuva” atstovas.

Didžiausi iššūkiai – gruodį

Išaugę pardavimai lapkritį yra niekis, palyginus su gruodį artėjančia beprotybe – pardavimai šį mėnesį išauga net 40 proc., lyginant su metų vidurkiu.

„Tiesa, tai susiję ir su tam didžiuliais iššūkiais – reikia pritraukti klientus, išpildyti jų norus, nes viena klaida, laiku negautos prekės ir taip sugadintos šventės lemia jų praradimą. Tad siekiant išvengti tokios situacijos, namų darbus reikia atlikti jau dabar”, – pataria G. Bilevičius.

Visų pirma, žvelgiant į tai, kas galėtų paskatinti pirkti iš tam tikros e. parduotuvės yra paprasta ir nemokama prekių grąžinimo tvarka – tai įvertina net 9 iš 10 žmonių. Kalbant apie pardavimus, jie gali išaugti net 58 proc., jei yra galimybė nemokamai grąžinti prekes. Žmonės taip pat įvertina ir galimybę atsiskaityti įvairiausiais būdais už e. parduotuvėje įsigytas prekes – 69 proc. už jas atsiskaito bankiniu pavedimu, 35 proc. – suvesdami savo banko kortelės duomenis, dar 26 proc. pirkėjų – bankine kortele jau gavus prekes. Dar kiti – grynaisiais, kai prekė jau pasiekia juos.

„Patariama suteikti galimybę savo pirkėjams rinktis tiek apmokėjimo būdus už prekes, tiek jų pristatymo būdus, o tai gali užtikrinti tik patikimas logistikos partneris. Šiais laikais jis suteikia galimybę pasiūlyti klientams ir sunkių prekių užnešimo į namus paslaugą. Taip pat galima tiesiogiai sekti informaciją apie pristatymą, net kiek sustojimų kurjeriui liko iki pirkėjo namų, žinoti prekės pristatymą 1 valandos intervale ar pakeisti jos pristatymo  laiką bei vietą – tai įvertina net keturi iš penkių apklausos dalyvių. Nieko keisto, nes taip galima kur kas geriau planuoti savo laiką ir tiesiog neskirti visos dienos kurjerio laukimui”, – apie galimybes, kaip lengvai užsitarnauti pirkėjų lojalumą, pasakoja „DPD Lietuva” pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Šventinės savaitės beprotybė

G. Bilevičius taip pat pataria investuoti į tinkamą pakavimą, kad prekės adresatą pasiektų kuo geriausios kokybės, mat nutikus nelaimei siųsti prekės pakaitalą tiesiog nebebūtų laiko.

Nepaisant jau nuo lapkričio pabaigos besitęsiančio pirkėjų antplūdžio, didžiausia parduotuvių apgultis kasmet vyksta jau šventinę savaitę. Nors apsirūpinti kalėdinėmis dovanomis pasinaudojus didžiulėmis akcijomis progų būna daug, tačiau nemaža dalis pirkėjų to, ką galėtų padėti po eglute ieško šventinę savaitę – jos metu pardavimai išauga net 81 proc. nuo metų vidurkio.

„Šiemet situacija neturėtų būti kažkuo išskirtinė, mat šv. Kalėdos – tik trečiadienį, tad dovanomis bus rūpinamasi tiek paskutinę darbo dieną, tiek visą savaitgalį prieš tai. Tad prekybininkams taip pat reikia lankstumo. Internetu prekes panorusiems įsigyti žmonėms jas tame pačiame mieste galima atiduoti naudojantis siuntų savitarnos terminalais – tereikia atspausdinti lipduką, nunešti ir įdėti siuntą į pirkėjo pasirinktą siuntų terminalą. Iš jo prekę galima atsiimti jau po kelių sekundžių”, – pataria „DPD Lietuva” atstovas.

Anot jo, ir tokie maži prekybininkų žingsniai klientui gali tapti lyg kalėdiniu stebuklu, už kurį jis neabejotinai atsilygins savo lojalumu. Tiesa, primena, ruoštis reikia jau dabar.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report” duomenys. Šį tyrimą „DPD group” užsakymu atliko „Kantar TNS”. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.Tyrimo „E-shopper barometer Global report” duomenys. Šį tyrimą „DPD group” užsakymu atliko „Kantar TNS”. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas