Kasmet Marijampolės savivaldybės ugdymo įstaigose pradeda mokytis ir ypatingi vaikai, turintys įvairių specialių ugdymosi poreikių. Jie mokosi kartu su visais mokiniais, tačiau reikalauja kiek daugiau dėmesio ir pagalbos, kad integracija į mokymosi procesą būtų kuo sklandesnė.
Savivaldybės vicemerės Agnės Pavelčikienės iniciatyva, prasidedant naujiems mokslo metams, įtraukiojo ugdymo procesui aptarti vyko susitikimas, kuriame dalyvavo įvairių švietimo įstaigų atstovai, pirmų klasių mokytojai bei švietimo pagalbos specialistai.
Susitikimo metu mokytojai, specialieji pedagogai bei kiti su specialiųjų poreikių vaikais dirbantys specialistai vieni su kitais dalijosi įžvalgomis ir patirtimi, kaip dirbti klasėje, kuriose mokosi ypatingi vaikai, kokį dėmesį skirti jiems, kaip įtraukti kitus mokinius į šių vaikų pažinimą, kokios pagalbos gali sulaukti vaikas ar mokytojas, kad visus lydėtų sėkmė ir džiaugsmas ugdymo procese.
„Kasmet į bendras klases ateina vis daugiau ypatingų vaikų, turinčių įvairių specialių ugdymosi poreikių. Įtraukiojo ugdymo samprata yra tokia, kad šie vaikai galėtų dalyvauti ugdymo procese atsižvelgiant į individualius vaiko poreikius, kuo lengviau įsilietų į klasių ir mokyklų bendruomenes. Tai visuomet kelia tam tikrus iššūkius, ypatingai pedagogams. Kiekvieno ypatingo vaikučio sėkmingas ugdymasis labai priklauso nuo mokytojų pasirengimo ir išmanymo, kaip stiprinti mokinio motyvaciją, padėti įveikti ugdymo procese kylančius sunkumus, ir nuo to, kiek pats mokytojas gaus pagalbos, kiek galės jam talkinti mokytojo padėjėjas, psichologas, specialusis pedagogas. Ir dar svarbu, kad būtų sėkmingai įveikti visi iššūkiai ir vaikai galėtų sėkmingai pagal savo gebėjimus mokytis bei integruotis“, – sakė vicemerė Agnė Pavelčikienė.
Plėtojant įtraukųjį ugdymą bendrojo lavinimo mokyklose, labai svarbu, kad būtų stiprinamas tarpinstitucinis bendradarbiavimas ir specialųjį ugdymą teikiančios įstaigos bei mokyklų specialistai, pedagogai ir bendruomenės keistųsi patirtimi.
2024 metais įsigalios įstatymas, įpareigojantis visas mokyklas priimti kiekvieną vaiką, nepaisant individualių poreikių, ir suteikti jam reikalingą pagalbą. Mūsų savivaldybėje šis procesas vyksta jau kurį laiką, todėl svarbu kalbėtis, įvardinti kylančias problemas ir kartu jas spręsti, kad mokytojai galėtų gauti pakankamai pagalbos ir kartu būtų įveikti kylantys iššūkiai.
Be abejo, ypatingi vaikučiai reikalauja daugiau dėmesio, todėl kasmet didinamas švietimo pagalbos specialistų (pvz. psichologų, spec. pedagogų, logopedų) ir mokytojų padėjėjų skaičius. Būtent šie specialistai tiesiogiai bendrauja su ypatingais vaikučiais, todėl norima užtikrinti, kad šių profesionalų kompetencija padėtų vaikams kuo sklandžiai įsilieti į bendrą ugdymo procesą. Išties didelę pagalbą mokytojams, dirbantiems su ypatingais vaikučiais, suteikia mokytojų padėjėjai, todėl savivaldybė kasmet didina šių specialistų skaičių. Šis didėjimas yra ypač ryškus, nes pavyzdžiui prieš keturis metus dirbo 17 mokytojų padėjėjų, o dabar jų yra jau 107.