Marijampolės socialdemokratų valdžia smulkiuoju ir vidutiniu keleivių vežimo verslu užsiimantiems marijampoliečiams pasiuntė aiškų signalą, kad nei jie, nei jų verslo įmonės Sūduvos sostinei yra nereikalingi. Kaip gi kitaip galima suprasti savivaldybės vadovų užmojį nuo 2021 m. gruodžio 2 d. nepratęsti keleivių vežimo paslaugų sutarčių su penkiomis maždaug 20 metų keleivių vežimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis, kuriose iš viso dirba apie 60 darbuotojų? Jei savivaldybės administracijos direktorius kartu su meru įvykdys savo ketinimus, šie darbuotojai jau gruodžio mėnesį papildys bedarbių gretas.
Būtų natūralu, jei vežėjai pasikeistų dėl to, kad savivaldybės paskelbtą konkursą keleivių vežėjų parinkimui laimėjo kitos keleivių vežimo paslaugas teikiančios įmonės, pasiūliusios geresnes sąlygas. Tačiau Marijampolės savivaldybės administracija tokio konkurso šiais metais skelbti neketina, nors jau antri metai tikina, kad jį „ruošiasi“ organizuoti. Taigi, ar bus kam vežti keleivius priemiestiniais maršrutais nuo gruodžio 2 dienos?
Pasirodo, kad bus kam, nes Marijampolės valdantieji socialdemokratai suplanavo nesilaikyti LR Konkurencijos įstatymo reikalavimų ir nuo gruodžio 2 dienos be konkurso suteikti privilegijas vienam keleivių vežėjui bei diskriminuoti likusius, nevykdant minėtame įstatyme nustatytos pareigos užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Tas privilegijuotas keleivių vežėjas bus savivaldybės įmonė „Marijampolės autobusų parkas“, kuriam be konkurso planuojama atiduoti privačių keleivių vežėjų maršrutus, tiksliau tariant, perduoti šiai įmonei iš privačių keleivių vežėjų atimtą verslą.
Nesinorėtų vertinti, kiek etiškas toks planuojamas savivaldybės valdančiųjų sprendimas, labiau primenantis 90-ųjų laukinio kapitalizmo laikus, kuomet Lietuvoje klestėjo reketavimas, o verslo atiminėjimas iš konkurentų būdavo įprastas reiškinys. Tad ar šių dienų Marijampolės savivaldybės vadovų planuojami sprendimai privačių keleivių vežėjų atžvilgiu neprimena anų laikų nusikalstamo pasaulio metodų, tegul sprendžia skaitytojai.
Norėtųsi tikėti, kad meras su savivaldybės administracijos direktoriumi dar atsitokės ir neįvels savivaldybės į ilgalaikius teisminius ginčus su privačiais keleivių vežėjais, kurie investavę nemažai pinigų į savo verslą gali pareikalauti atlyginti nuostolius.
Priešingu atveju, savivaldybės biudžetas gali patirti reikšmingų finansinių praradimų, ir kartu bus formuojamas Marijampolės savivaldybės, kaip nedraugiškos smulkiam ir vidutiniam verslui, įvaizdis. Po to jau neturėtume stebėtis, kodėl Marijampolėje ir toliau mažėja gyventojų, kai vietos savivalda socialdemokratų asmenyje yra sutelkusi dėmesį naikinti darbo vietas užuot sudariusi sąlygas joms kurtis.
Kęstutis Traškevičius
Marijampolės savivaldybės tarybos TS – LKD frakcijos narys,
TS-LKD Marijampolės skyriaus pirmininkas