Tyrimas: kokių pokyčių iš teisininkų tikisi Lietuvos verslas

Lietuvos verslas iš teisės paslaugas teikiančių bendrovių norėtų gilesnių žinių apie verslą, intensyvesnio bendravimo, fiksuotų paslaugų kainų ir paprastumo, rodo tyrimas.

Tik 4-ios iš 10-ies Lietuvos įmonių yra patenkintos ligšioliniu bendravimu su teisės paslaugų įmonėmis, rodo teisinių paslaugų įmonės „Fondia“ užsakymu atliktas tyrimas, kuriame apklausta 200 Lietuvos verslo įmonių aukščiausio lygio vadovų bei teisininkų.

Paklausti, ko norėtų iš teisės paslaugų teikėjų ateityje, įmonių atstovai daugiausia lūkesčių turėjo teisininkų žinioms ir kompetencijai. Daugiau nei pusė respondentų – 54 proc. – pageidautų, kad ateityje darbą atliktų patyręs teisininkas. Be to, 36 proc. įmonių norėtų gilesnių teisininkų žinių apie jų verslo sritį.

„Technologijos keičiasi, atsiranda nauji verslo modeliai, naujos paslaugos, verslo įmonių veikla tampa vis specifiškesnė, tad išoriniams teisininkams, dirbantiems tradiciniu būdu, tampa vis sudėtingiau iki galo perprasti visų savo klientų veiklą“, – sako Jurgita Vaičiulionienė, „Fondia“ vadovė Lietuvoje.

Kita sritis, kurioje progreso pasigenda Lietuvos įmonės, – komunikacija. Beveik kas antras respondentas – 44 proc. – norėtų tiesiogiai bendrauti su darbą atliekančiu teisininku. Dešimtadalis įmonių atstovų pageidautų, kad teisininkai kalbėtų paprasčiau, vengdami profesinio žargono. Be to, 16 proc. apklaustųjų išsakė norą, kad teisininkai skirtų mažiau dėmesio prestižui.

„Tyrimas sufleruoja, kad verslas nori su teisininkais bendrauti betarpiškiau ir dažniau. Net 41 proc. įmonių atstovų ateityje pageidautų su teisės paslaugas teikiančiais specialistais nenutrūkstamo dialogo viso proceso metu, – kalba J. Vaičiulionienė. – Be to, 14 proc. apklaustųjų pažymi, kad norėtų iš savo teisės partnerių daugiau skaitmeninių sprendimų, kurie padidintų bendradarbiavimo skaidrumą.“

Pasigenda fiksuotų kainų

Kitas tyrime dalyvavusių verslo atstovų išsakytas lūkestis siejasi su teisinių paslaugų kainodara. Beveik penktadalis įmonių norėtų iš savo teisės paslaugų tiekėjų turėti daugiau už konkrečias paslaugas nustatytų kainų ar fiksuotos mėnesinių užsakymų kainos.

„Teisės paslaugų įmonės įprastai taiko valandinio apmokėjimo formą. Deja, tokia sistema dažnai neleidžia klientams žinoti galutinės paslaugų kainos, sukelia neaiškumų, klientams sunku suprasti, už ką jie tiksliai moka“, – sako J. Vaičiulionienė.

Pasiteiravus, su kokiomis savybėmis įmonių atstovams labiausiai asocijuojasi verslo teisės sritis, pusė respondentų pasirinko variantą „brangi“. Tik 22 proc. respondentų teisės sritis asocijuojasi su gera ar įperkama kaina.

„Verslas vertina teisininkų paslaugas kaip brangias, dėl to kelia gaunamoms paslaugoms didelius lūkesčius. Pastaruoju metu matyti, kad teisės įmonės, norėdamos atitikti joms keliamus minėtus lūkesčius, bando naujus savo paslaugų verslo modelius. Pavyzdžiui, „Fondia“ siūlo fiksuotą mėnesinį mokestį bei veikia pagal LDaaS (angl. Legal Department as a Service) modelį, kai, pasitelkiant technologinius sprendimus, pagal poreikius suburta teisininkų komanda atlieka funkcijas taip, lyg jas atliktų bendrovės vidinis skyrius“, – sako J. Vaičiulionienė.

Apklausą „Fondia“ užsakymu 2019 m. balandžio mėn. atliko tyrimų bendrovė „Rait“. Jos metu apklausta 200 Lietuvos verslo įmonių aukščiausio lygio vadovų bei teisininkų.

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas