• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Trečiadienis, 9 liepos
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kuris variklio alyvos parametras pats svarbiausias?

2022-10-05
Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Automobilio alyva

Automobilio alyva / asociatyvi Shutterstock nuotr.

Ekspertai perspėja – automobilių gamintojai alyvos tiekėjams kelia vis aukštesnius reikalavimus, todėl rinkoje atsiranda vis daugiau alyvos rūšių.

Jei anksčiau, norint teisingai pasirinkti alyvą, pakakdavo žinoti jos klampumo klasę, šiandien to nebepakanka. Vienodai klampumo klasei priklausančios alyvos savo parametrais ir naudojimu skiriasi taip, kad jas renkantis savo nuožiūra galite ne tik veltui išleisti pinigus, bet ir padaryti žalos savo automobiliui. Kuris variklio alyvos parametras šiandien laikomas svarbiausiu?

Klampumas – nebe rodiklis

Kiekvieno automobilio variklis reikalauja tinkamos alyvos, kuri užtikrina jo ilgaamžiškumą. „Dažniausiai automobilių vairuotojai alyvą renkasi pagal tokius kriterijus kaip patikimumas, kokybė ir kaina, o sprendimą neretai nulemia ir vairuojamos transporto priemonės rūšis, variklio galingumas bei pačios alyvos sudedamosios dalys – komponentai“, – apie vyraujančią praktiką pasakoja Vilniuje autoservisą turinčio ir jau daugiau nei dešimtmetį automobilių priežiūra užsiimantis Mariaus Bagdonavičiaus.

Serviso vadovas pastebi, kad kiekviena alyva turi unikalių savybių, į kurias nereikia žiūrėti pro pirštus: „Alyva yra skirstoma į mineralinę bei sintetinę, be to, vienos yra sukurtos optimaliam naudojimui dyzeliniuose varikliuose, o kitos – benzininiuose. Tačiau dalis vairuotojų vis dar alyvą perka savarankiškai prekybos centruose, visiškai neatsižvelgdami į tai, kad nors alyva yra sintetinė, jos specifikacija gali visiškai netikti jų automobiliui“, – pasitaikančias klaidas vardija ekspertas.

M. Bagdonavičiaus teigimu, labai svarbu suprasti, kad kiekvienas automobilių gamintojas alyvai kelia skirtingus reikalavimus: „Vieni orientuojasi į variklio apsaugą nuo susidėvėjimo, kiti – degalus taupančiai mažo klampumo alyvai. Todėl norint idealaus variklio darbo, alyva turi atitikti konkrečius gamintojo reikalavimus“.

Automobilio tipas – esminis kriterijus

Rinkoje atsirandant vis daugiau alyvos rūšių, pasirinkti tinkamos sudėties alyvą vairuotojams gali tapti tikrai nemenku iššūkiu. Alyvos ir tepalų gamintojo „TotalEnergies“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis pastebi, kad norint teisingai pasirinkti alyvą, jau nebepakanka vien žinoti jos klampumo klasės – pirmiausia būtina įvertinti automobilio tipą, kuriam alyva bus skirta. „Čia susigaudyti gali padėti variklio gamintojo tipo patvirtinimai, kurie nurodo, kokią ridą galima pasiekti su tam tikra alyva, ar ji tinkamai apsaugos variklį nuo LSPI reiškinio, ar atitiks degalų įpurškimo ar kietųjų dalelių filtravimo sistemos reikalavimus“, – pabrėžia ekspertas.

Ekspertas akcentuoja, jog tinkama alyva gali ne tik iš dalies ar net visiškai sumažinti tokias problemas, kaip LSPI (ang. Low-Speed Pre-Ignition) arba išskirtinai mažų suodžių dalelių susidarymą, tačiau ir užtikrinti tinkamus alyvos parametrus visą jos naudojimui skirtą laikotarpį: „Dėl ​​šios priežasties vienoje alyvos klampumo klasėje gali būti net kelios tos pačios alyvos versijos, kurios labai skiriasi savo sudėtimi ar naudojamais priedais ir dažnai yra nesuderinamos tarpusavyje“, – pabrėžia A. Husiatynskis.

„Štai, vien „Total Energies“ asortimente galima aptikti net devynis alyvos tipus, priklausančius tai pačiai 5W-30 klampumo klasei. Iš jų net 7 savo parametrais ir naudojimu skiriasi tiek, kad pakaitomis šias alyvas galima naudoti tik esant tam tikroms specialioms sąlygoms. Viena alyva bus pagaminta taip, kad atitiktų Peugeot-Citroen reikalavimus benzininiams ir dyzeliniams Euro 4 ir 5 varikliams, o kitos speciali sudėtis atitiks naujausią Renault RN 17 standartą benzininiams ir dyzeliniams EURO 6 ir 6d varikliams“, – pavyzdį pateikia A. Husiatynskis.

Klampumas – tik kritinėje situacijoje

Ekspertai primena, kad renkantis alyvą reikia vadovaukitės atitinkamo variklio gamintojo tipo patvirtinimo simboliu, kuris būna atspausdintas ant alyvos etiketės. Šio tipo patvirtinimo reikalavimus galima rasti automobilio naudotojo vadove.

Pasak specialistų, jeigu susiklosto tokios aplinkybės, kad neturite galimybių patikrinti, kokia alyva įpilta į jūsų variklį, o situacija tikrai kritinė, alyvos geriau įpilti, nei toliau važiuoti su per mažu jos kiekiu: „Įvykus avarinei situacijai ir sumaišius dvi skirtingų rūšių alyvas, automobilio variklis iš karto tikrai nesuges – svarbiausia, kad tokiais atvejais alyvą rinktumėtės bent jau tos pačios klampumo klasės, o grįžus neužmirštumėte kuo skubiau ją pakeisti atitinkančia variklio gamintojo patvirtinimą“, – pataria M. Bagdonavičius, akcentuodamas, jog pasirinkus netinkamą alyvą, anksčiau ar vėliau teks susidurti su neigiamais padariniais.

 

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Ten, kur gyveno Prezidentas… atgimsta istorija!
Pokyčiai, kuriuos jau matome: „Šaltinėlis“ keičiasi iš pagrindų
Kalvarijoje iš namų pasišalino nepilnametis
Tvarkinga danga ir nauji šaligatviai – pokyčiai Atgimimo gatvėje

Kultūra

Šakiuose šurmuliavo miesto šventė „Aš myliu Šakius 2025“
Nuskambėjo garsų ir nuotaikos kupinas festivalis „Liudvinavo naktys“
Miesto šventės metu pagerbti Šakių kraštui nusipelnę asmenys
MALONNY: kai miestas tampa drobe

Sportas

„Perlas Go“ sukirto rankomis su LKL debiutavusiu 19-mečiu
„Sūduva“ laimėjo Panevėžyje
Marijampolės apskrities atvirame 7×7 futbolo turnyre triumfavo Kybartų „Jaunystė 2000“ futbolininkai
„Sūduva“ nugalėjo Raudondvaryje ir sugrįžo į 2 vietą

Politika

Teismas įtvirtino viešąjį interesą turėti susiekimą Skvero gatve
Kidulių dvare surengtas kasmėnesinis seniūnų susisirinkimas
Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams
Prie Vyriausybės vyko pareigūnų piketas dėl per mažų algų: policininkai kvietė G. Palucką į ekipažą

Įdomu

Laikino atokvėpio paslauga – svarbi pagalba žmonių su negalia artimiesiems
Kavos reputacija atgimsta: nuo draudžiamo gėrimo iki sveikatai palankaus sąjungininko
Atostogos vaikams – iššūkis tėvams: vasaros sveikatos patarimai
Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms

Verslas

Marijampolėje – aktuali diskusija apie ES investicijų poveikį regionams
Kazlų Rūdos savivaldybė paskirstė paramą smulkiems prekybininkams
Baltijos šalių ekonomikos: Lietuva išlaiko lyderės poziciją
Populiariausios buhalterinės paslaugos Vilniuje: ką siūlo šiuolaikinės įmonės?

Mokslas ir studijos

Pokyčiai, kuriuos jau matome: „Šaltinėlis“ keičiasi iš pagrindų
Penki argumentai už studijas MRU Sūduvos akademijoje: kai namai ir karjera dera
Kuo vaiko emocinei būklei gali būti svarbi privati mokykla?
Vilkaviškyje startavo Vaikų globos savaitė

Turizmas

Baltų keliais: vyko dviejų dienų pažintis su paveldu
Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus