2020 m. gruodžio 9 d. nuotoliniu būdu vyko Marijampolės regiono plėtros tarybos posėdis, kuriame buvo diskutuojama apie galimybes kurti regioninio lygmens viešojo transporto paslaugų organizavimo sistemą, siūlomus tolimojo (tarpmiestinio) susisiekimo pokyčius bei 2021 m. mokinių priėmimą į Marijampolės profesinio rengimo centrą.
Posėdžio svečias Vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos grupės vyresnysis patarėjas Andrius Valickas pristatydamas viešojo transporto paslaugų organizavimo sistemą, pabrėžė, kad dauguma Lietuvos regionų, tame tarpe ir Marijampolės, turi rimtų problemų dėl viešojo transporto paslaugų organizavimo, kadangi regionai nesiekia Nacionaliniame pažangos plane numatytų rodiklių. Jis pateikė 2019–2020 m. spalio mėn. atlikto gyventojų statistinio tyrimo rezultatus, gyventojų nuomonę apie viešojo transporto paslaugų kokybę ir prieinamumą. Pagal atlikto tyrimo rezultatus, viešuoju transportu Marijampolės regione patenkinti 49 proc., o Lietuvoje – 45 proc. visų apklaustųjų Aktyvesnį naudojimąsi viešuoju transportu, anot 72 proc. apklaustųjų, paskatintų mažesnė kaina, palankesnis tvarkaraštis, dažnesni reisai ir arčiau namų esanti stotelė. Andrius Valickas teigė, kad pagrindinė atlikto tyrimo išvada yra ta, kad viešojo transporto prieinamumas turi didelę įtaką gyventojų užimtumui, pajamoms, dalyvavimui socialiniame gyvenime ir kultūros paslaugų naudojimui.
Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas pristatydamas tolimojo (tarpmiestinio) susisiekimo pokyčius, įvardino pagrindines problemas, kurios egzistuoja šioje srityje. Pirmiausia, tai, kad tolimasis susisiekimas neatitinka kokybės reikalavimų ir tikslinės paskirties. Taipogi, jis pabrėžė, kad vietinis susisiekimas sprendžiamas tolimojo susisiekimo maršrutais, o vietinio susisiekimo maršrutai reikalauja didelių dotacijų iš savivaldybės biudžeto. Kaip didelę problemą, pranešėjas įvardino viešuoju transportu besinaudojančių keleivių skaičiaus mažėjimą. Taip pat V. Čiškauskas teigė, kad lengvatų kompensavimas atliekamas privatiems vežėjams, o ne savivaldybėms.
Posėdyje Marijampolės profesinio rengimo centro direktorius Gražvydas Juodišius pasidžiaugė, kad 2020 metai buvo sėkmingi, kadangi buvo planuota priimti 1044 mokinius, tačiau priimta 1070. Tarp stojančiųjų dominavo inžinerinės bei architektūros specialybės. Taip pat surinktos 2 grupės (23 mokiniai) naujai mechatroniko specialybei. Šios specialybės pastiprinimui parengta paraiška įrangos įsigijimui. Pranešėjas teigė, kad reikėjo didinti stojimo kvotas tokių specialybių kaip architektūra ir statyba, nes stojančiųjų buvo labai daug. Pristatant 2021 metų stojimo planą, G. Juodišius pabrėžė, kad numatoma priimti 1213 stojančiųjų. Didžiausi skaičiai numatomi tokioms pačioms specialybėms kaip ir 2020 metais.
Papildydamas Marijampolės profesinio rengimo centro direktoriaus pranešimą, pasisakė VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atstovas Aivaras Katinas. Jis taip pat pasidžiaugė, kad Marijampolės profesinio rengimo centras atsižvelgė į gamyboje ir pramonėje didėjantį skaitmenizavimą ir automatizavimą, ir sukomplektavo mechatronikos specialybės grupes ir toliau dirba šia linkme.
Regiono plėtros departamento prie VRM
Marijampolės apskrities skyriaus informacija