Probiotikai – kas, kur, kodėl ir kaip?

Žmogaus kūnas, kad ir koks artimas kiekvienam iš mūsų jis būtų, yra vienas mažiausiai ištirtų motinos gamtos sutvėrimų. Kasmet pametantis mokslininkams vis naują smulkmenų apie save puokštę, žmogaus organizmas yra priversta nuolatos kovoti su daugybe jį puolančių mikroorganizmų bei bakterijų. Nepaisant to, dalis mūsų organizmuose besidauginančių bakterijų yra gerosios, tačiau ne daugelis žino, kas iš tiesų yra tie probiotikai, o tuo labiau, kodėl jie tokie naudingi.

Probiotikai – kas?

Jeigu paklaustume žmonių, kas jų nuomone yra probiotikai, dalis jų, tikėtina, atsakytų laikantys priobiotikus vaistais. Jie nei suklystų, nei būtų šimtu procentų teisūs, kadangi probiotikais iš tiesų vadinamos gyvosios bakterijos ir mielės, kurios nekenkia sveikatai, o svariai prisideda prie sveiko ir laimingo žmonių gyvenimo užtikrinant sklandų žarnyno funkcionavimą. Visgi, tinkamiau būtų probiotikus laikyti natūraliu papildu, o ne vaistu.

Probiotikai – kodėl?

Juos saugu vartoti kasdien ir taip galima spręsti tokių vaistinių preparatų, kaip pavyzdžiui, antibiotikų sukeltas sveikatos problemas – vėmimą, pykinimą ir kitus virškinamojo trakto sutrikimus, padeda išvengti infekcijų. Dėl šios priežasties kiekvieną kartą gydytojui paskiriant gydymą antibiotikais, kartu yra paskiriamas konkretus probiotikų vartojimo kursas. Atstatantys tinkamą žarnyno florą ir sustiprindami viršinimo sistemą, probiotikai yra itin paprastas būdas jaustis geriau ir energingiau, o taip pat gražiau. Mokslininkai tvirtina, jog reguliarus organizmo praturtinimas papildomais probiotikais padeda kovoje su spuogais bei įvairiomis alergijomis.

Probiotikai – kaip?

Kadangi probiotikai teigiamai veikia būtent žmogaus virškinimo sistemą, pats geriausias ir tinkamiausias būdas organizmą praturtinti šiais mikroorganizmais yra vartojant fermentuotą maistą. Visgi, daugelis žmonių yra alergiški konkretiems maisto produktams ar tiesiog jų nemėgsta, todėl dažniausiai yra pasirenkama kita probiotikų vartojimo alternatyva – kapsulių ar tablečių formos vitaminai.

Probiotikai – kur?

Kaip jau minėjome, pats natūraliausias pasikrovimo probiotikais būdais – valgyti fermentuotus maisto produktus. Lankydamiesi parduotuvėje užsukite į pieno skyrių, kadangi kefyras ir jogurtas yra vieni labiausiai šiomis gyvosiomis bakterijomis praturtintų maisto produktų. Netoleruojant laktozės, kasdieninę savo probiotikų dozę gausite valgydami raugintus kopūstus ar marinuotus agurkus, alyvuoges, gerdami kombuchą ar girą. Visgi, svarbu nepamiršti, jog viena per dieną išgeriama stiklinė kefyro bus mažai, jeigu skundžiatės itin sunkiai sveikatos, o ypač virškinimo sistemos sutrikimais.

Sponsored Video

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE