Regione – neišnaudotos verslo galimybės

„Vilkaviškio rajone verslui yra nemažai perspektyvų ir dar neišnaudotų galimybių“, – teigia naujasis Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centro (TVIC) vadovas Vitas Girdauskas.

Šiame Suvalkijos rajone yra per 400 veikiančių įmonių. Apie 2 tūkst. žmonių dirba prekybos ir automobilių remonto sektoriuje, apie 1500 – gamyboje, dar apie 1200 pluša žemės ūkio srityje, o apie pusė tūkstančio – statybose. Deja, vidutinis darbo užmokestis rajone yra beveik dvigubai mažesnis nei Vilniuje ir neatskaičius mokesčių tesiekia 652 eurus. Yra tik 10 rajono įmonių, kur darbo užmokestis didesnis nei šalies vidurkis ir tai yra apie 900 eurų. Viena stambiausių įmonių rajone – UAB „Žemkalnija“, turinti 269 darbuotojus. Visos kitos – smulkios įmonės. TVIC duomenimis, didžiausios iš mažųjų: UAB „Baltijos tekstilė“, įdarbinusi 122 žmones, kepykla „Savas“ – 102 žmonės, ir beveik 100 žmonių turinti UAB „Vilkasta“. Didelė dalis rajono žmonių dirba pagal verslo liudijimus. Tokių rajone – apie 800.

Pasak V. Girdausko, šie žmonės yra potencialūs gero, sveiko verslo vystytojai ir būsimų įmonių kūrėjai, tik juos reikia gerai motyvuoti. Deja, demografinė situacija rajone prastėja – statistikos duomenimis, kasmet Vilkaviškio rajonas netenka per 1 tūkst. gyventojų. Šiuo metu rajone yra apie 36 tūkst. gyventojų: apie 15 tūkst. mieste ir per 20 tūkst. kaime. Ir nors gyventojų regione mažėja, tačiau didėja atvažiuojančių turistų srautai, tad , anot V. Girdausko, jų aptarnavimo sferoje yra neišnaudotų verslo galimybių.

„Žmonės bijo atsakomybės ir nesiryžta steigti įmonių, nežino, kodėl tai yra geriau nei dirbti su individualios veiklos pažymėjimu. Todėl TVIC ketina organizuoti specialius seminarus, kuriuose būtų aiškinama, kaip regione galima įkurti ir vystyti verslą,  paaiškinti žmonėms esminius skirtumus tarp IĮ, MB ir UAB. Taip pat planuojame ieškoti naujų idėjų verslui, pasidalinti rekomendacijomis, kaip išgyventi ir atsigauti patyrus nesėkmę“, – pasakojo apie veiklos planus V. Girdauskas. Jis džiaugiasi bendravimu su vietiniais verslininkais, kurie, anot jo, geranoriškai atsiliepia į įvairias TVIC iniciatyvas.

Artimiausiais metais TVIC žada gerinti regioninio verslo įvaizdį, o taip pat skatinti gyventojų verslumą, aiškinti, kodėl verta pereiti nuo veiklos su verslo liudijimu prie įmonės steigimo, taip pat padėti plėtoti esamą verslą investuojant į eksporto plėtrą ir modernių technologijų diegimą. Dedama nemažai pastangų, kad būtų įkurta Vilkaviškio pramonės zona, taip pat ketinama parengti ir įgyvendinti šakines verslo bei turizmo strategijas, efektyvinti smulkaus ir vidutinio verslo paramos programą, planuojama pritraukti užsienio ir vietines investicijas bei plėtoti apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų sektorių.

Nuotraukoje

Vilkaviškio turizmo ir verslo informacijos centro vadovas Vitas Girdauskas

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas