Rekordinė žiema Marijampolėje: kaip tvarkytis su sniego iššūkiais?

Ši žiema jau dabar žada būti rekordine – per pirmus du mėnesius Marijampolėje išbarstyta 1200 tonų druskos ir 350 tonų smėlio mišinio. Tai – kone 35 proc. daugiau nei per visą praeitų metų sezoną. Tvirtai nagus įleidusi žiema nesitraukia ir kiekvieną dieną iškritęs šviežias sniegas arba kelius padengęs ledas apverčia automobilių vairuotojų ir pėsčiųjų rytus aukštyn kojomis. Kelininkai pataria, kaip padėti sau ir kaimynui, kai stringame ir slystame jau kieme.

Sinoptikai įspėja dėl permainingų orų ir skelbia, kad šią savaitę temperatūra bus palanki formuotis plikledžiui. Prognozuojami orų pokyčiai nuo sniego iki lijundros – vieni pavojingiausių. Visą šią savaitę temperatūra kaitaliosis nuo teigiamos iki neigiamos ir atvirkščiai, todėl daug kur pėstieji ir vairuotojai įspėjami dėl slidžios dangos.

Gyventojų rūpestis – kiemai

Žiemą automobilį galima paruošti jau iš vakaro – pakelti stiklo valytuvus, kad šie neprišaltų, taip pat specialiu audiniu uždengti priekinį stiklą. Keičiantis oro temperatūrai gali užšalti durelių spynelė, todėl vertėtų pasirūpinti specialiomis priemonėmis jų atšildymui. Snieguotą rytą vairuotojams vertėtų atidžiai nusivalyti automobilį – svarbiausia, kad nebūtų apribotas vaizdas – šitaip lengviau stebėti kelią ir jo būklę. Kai kiemas padengtas storu sluoksniu sniego, iš vietos rekomenduojama pajudėti kuo lėčiau. Žiemai tinkamos padangos taip pat lemia didelę dalį saugumo, kaip ir atsargus vairavimas. Apsnigtame ar slidžiame kieme verčiau staigiai nestabdyti, vengti staigių judesių. Be šių įprastų atsargumo priemonių, „Marijampolės švaros” generalinis direktorius Robertas Beržinskas pataria pasirūpinti ir kiemu bei aplinka – tai irgi padeda išvengti žiemos nemalonumų.

„Sandėliuke, rūsyje ar net namuose pravartu turėti bent kelias pagrindines priemones, kurios gali padėti susidoroti su gausiai iškritusiu sniegu ar kiemą sukausčiusiu ledu. Pavyzdžiui, visuomet padeda po ranka turimas smėlio ar žvyro maišelis – mišiniu galima pasibarstyti laiptus, šaligatvį šalia namo ir automobilių stovėjimo aikštelę. Šitaip tikrai bus mažiau galimybių tiek pėstiesiems paslysti, tiek ir automobiliams įstrigti sniego pusnyje”, – teigia R. Beržinskas.

Žinoma, jeigu ne visi spėjome pasirūpinti smėlio ir žvyro mišiniu, ant slidaus paviršiaus galima pabarstyti ir buityje turimų produktų, pavyzdžiui, druskos. Ekspertas taip pat primena, kad kiemas saugesnis ir pabarstytas paprasčiausiais pelenais. Taip pat ir parduotuvėse yra cheminių medžiagų, skirtų ledo tirpdymui. Tai ypatingai aktualu, jeigu ledu padengti laiptai, keliukas ar kiemo važiuojamoji dalis. Kiekvienas mūsų gali pasirūpinti savo saugumu kieme tuo metu, kai kelininkai su gausiu šių metų žiemos sniegu kovoja miestų keliuose.

Marijampolės keliuose – 4 kelių valymo automobiliai 

Marijampolės miesto keliais ir šaligatviais šią žiemą rūpinasi ir operatyviai į besikeičiančias oro sąlygas gali reaguoti 4 specialūs automobiliai ir 7 traktoriai. Patiems Marijampolės kelininkams natūralu, kad žiema yra pats darbymetis ir visuose miestuose darbas verda visą parą. Atsakingi įmonės darbuotojai nuolat stebi orų pokyčius, sinoptikų prognozes ir stengiasi kiek įmanoma operatyviau reaguoti ir pasirūpinti ne tik kelių nuvalymu, bet ir jų paruošimu prieš pūgą.

„Jeigu sinoptikai numato pūgą, kelininkai iš karto keliauja į gatves ir jas barsto druska tam, kad iškritęs sniegas nepriliptų prie dangos ir nesusidarytų ledas. Pūgai dar nepasibaigus, kelininkai vėl išvažiuoja į gatves – jas valo ir vėl barsto druskos mišiniu. Skaičiuojame, kad Marijampolės gatves išvalyti ir pabarstyti po gausios pūgos gali užtrukti ir iki 12 valandų”, – darbo kasdienybę pasakoja R. Beržinskas.

Dažniausiai kelininkai pluša naktimis, tam, kad nestabdytų eismo, kelius valydami 30 km/h greičiu. Toks greitis yra optimaliausias, norint gatves nuvalyti kuo kruopščiau, neaptaškyti žmonių bei kelkraščių. Kita vertus, naktis padiktuoja ir kelių valymo iššūkius. Vienas jų – automobiliais užstatyti kelkraščiai. Jeigu kelio pakraštyje yra transporto priemonių, kelių valymo technika sniegą nubraukia tik iki automobilių, o ryte šie išvažiuodami tą sniegą tiesiog išstumia atgal į važiuojamąją dalį. Kitas svarbus kasdienis kelininkų iššūkis – siauros gatvelės. Automobilių valymo šepečiai yra keturių metrų pločio, todėl jeigu siaurame kelyje abu kelkraščiai nusėti mašinų – sniego valymo technika ten neįsitenka. R. Beržinskas primena, kad saugias gatves ir šaligatvius gali užtikrinti ne tik kelininkų darbas, bet ir kiekvienas gyventojas. Kartais užtenka įvertinti, ar ką tik pastatytas automobilis netrukdys išvalyti gatvės arba atkreipti kaimyno dėmesį į jo transporto priemonę, kuri gali kliudyti kelininkams pasirūpinti gatvės saugumu.

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas