A. Kubilius. Ar Prezidentas sustabdys biudžetinį banditizmą?

Europos Parlamento narys, buvęs Vyriausybės vadovas Andrius Kubilius Lietuvos valdančiųjų Seime priimtus sprendimus išdalinti „milijardą milijonui“, nekeičiant šalies biudžeto ir sulaužant visas svarbiausias biudžetines taisykles, vadina „biudžetiniu banditizmu“ ir kviečia Lietuvos Respublikos Prezidentą Gitaną Nausėdą sustabdyti tokius valdžios veiksmus bei pareikalauti laikytis elementarių biudžeto formavimo, sudarymo ir keitimo principų.

„Ketvirtadienį Seimas patvirtino naują priešrinkiminį „milijardą milijonui“, tačiau taip pat paaiškėjo, kad šio milijardo dalybos nėra niekaip atspindėtos šalies biudžete, kuris pagal Konstituciją yra esminis ir vienintelis šalies dokumentas, kuriame turi atsispindėti visos valstybės išlaidos ir pajamos ar skolos, iš kurių tokios išlaidos turi būti finansuojamos“, – pažymi A. Kubilius.

Jis pabrėžia, kad „Konstitucija labai aiškiai sako, kad neužtenka vien tik kokiame nors atskirame įstatyme ar Vyriausybės nutarime įrašyti kokias nors naujas išlaidas. Jos taip pat turi būti įrašytos ir į valstybės biudžeto įstatymą, nes tik šiame įstatyme pasimato visos atskirų sričių išlaidos ir pajamos ir tik taip galima pamatyti visą valstybės finansų vaizdą“.

Be to, pasak politiko, biudžeto svarstymo procedūros yra kitokios nei paprastų įstatymų, jos numato Valstybės kontrolės, Lietuvos banko, kitų ekspertinių institucijų, taip pat ir Europos Komisijos privalomą išvadų pateikimą.

„Vyriausybė nutarė visas biudžeto svarstymo procedūras grubiai sulaužyti. Ir todėl iškyla ne tik visų tokių milijardinių išlaidų ekonominio ir socialinio tikslingumo klausimas, bet ir galimų grubiausių ir sąmoningų konstitucinių nusižengimų problema“, – teigia buvęs Vyriausybės vadovas.

Pasak A. Kubiliaus, nors Seimo opozicija ir reikalavo, bet Vyriausybė ir valdantieji nekreipė dėmesio į paties Seimo Teisės Departamento išvadą, kurioje parašyta: „Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad įstatymo projekto nuostatoms įgyvendinti reikės papildomų valstybės biudžeto asignavimų. Atsižvelgiant į tai /…/kartu su šiuo įstatymo projektu turėtų būti teikiamas Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas“.

EP narys A. Kubilius primena, kad 2008-2012 metų finansinės krizės laikotarpiu, ypač jos pradiniu laikotarpiu, kai nebuvo galima prognozuoti ekonomikos kritimo ir biudžeto pajamų staigaus mažėjimo tendencijų, jo vadovaujama Vyriausybė kas kelis mėnesius pateikdavo Seimui valstybės biudžeto pataisas ir jos būdavo pilna apimtimi svarstomos bei tvirtinamos Seime.

„Ta krizė nebuvo nei paprastesnė, nei lengvesnė už šią, tačiau biudžeto taisyklių buvo tvirtai laikomąsi. Nėra jokio logiško paaiškinimo ir pateisinimo, kodėl dabar tas pats neturėtų būti daroma, – teigia politikas. – Šios valdžios įnirtingai kurstomos politinės isterijos laikais, belieka tik kviesti atsipeikėti. Kai Vyriausybė nutaria į šiukšlyną išmesti biudžeto taisykles, nežinau, kas dar turi įvykti, kad į tokį „biudžetinį banditizmą“ visa savo konstitucine galia tinkamai sureaguotų Prezidentas“.

ELP logotipas

Europos Parlamento narių A. Kubiliaus, R. Juknevičienės ir L. Mažylio biuras

Užsakymo Nr.: SG-20-13

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE