• Artimiausi renginiai
  • Kino repertuaras
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Rinkimai 2023
  • Pranešk
1 °c
Marijampolė
-1 ° Pn
-3 ° Št
-4 ° Sk
Ketvirtadienis, 2 vasario
Sūduvos Gidas
Lietuva Gala koncertas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Kino repertuaras
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Kino repertuaras
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kaip protingai pasirinkti dviratį?

2016-04-13
Įdomu
Laikas: 6 min skaitymo
A A

Tinkamo dviračio pasirinkimas yra labai svarbus. Juk nuo to, kokį dviratį nusipirksime priklauso ne tik mūsų patogumas ir saugumas, bet ir tai ar tęsime savo nuotykius, ar visiškai atsisakysime laisvalaikį leisti minant dviračio pedalus. Varle.lt specialistai parengė kelis patarimus, kurie turėtų palengvinti dviračio pasirinkimo procesą.

Koks dviračio tipas?

Planuodami įsigyti dviratį pirmiausia turėtumėte pagalvoti, kur ir kaip bei kaip dažnai ir kaip ilgai juo ketinate važinėti. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus lengviau rasite optimalų ir labiausiai jums tinkantį variantą.

Dviračiai įprastai skirstomi į kelis pagrindinius tipus:

Visureigis ATB (angl. All Terrain Bike) dviratis

Šio tipo dviračius išskiria nesudėtingas korpusas, kažkokių išskirtinių patobulinimų trūkumas bei prieinama kaina. Pagal savo konstrukciją ATB dviračiai yra artimi kalnų (MTB) ir plentiniams dviračiams. Visureigiai ATB dviračiai įprastai gaminami iš nebrangių dalių, todėl neretai turi didesnį vsorį ir mažesnį patvarumą sudėtingomis sąlygomis. Paprastai ATB dviratis turi purvasaugį, grandinės dangtį, bagažinę, lemputes. Toks universalus dviratis tiks savaitgalio šeimyniniams pasivažinėjimas, kelionei į parduotuvę ar trumpiems maršrutams mieste, pvz., į parką.

Hibridinis dviratis

Hibridinias dviračiais patogu važiuoti ilgesnes distancijas lygesne danga (asfaltuota ar betono). Turi didelio spindulio ratus, siauresnes padangas, amortizuojančią šakę.

Plento dviratis

Plento dviratis skirtas važinėjimui dideliu greičiu. Būdingi bruožai: 28‘‘ ratai, lengvumas, siauros padangos be protektoriaus, klasikinis lenktas rėmas, siauras vairas ir iškeltas aukštai balnelis.

Krosinis dviratis

Sportiniai dviračiai skirti važinėti nelygiais paviršiais. Krosiniai dviračiai – tai tarpinis variantas dviračių, skirtų važinėjumui lygia kieta danga ir tų, kurie labiau tinkami bekelėms. Forma primena plentinius dviračius. Palyginus su plentiniais, krosiniai dviračiai turi storesnius ratus ir neturi amortizuojančios šakės.

Kalnų dviratis MTB (angl. Mountain Terrain Bike)

Kalnų dviratis MTB (angl. Mountain Terrain Bike). Šiuo metu tai populiariausi dviračiai. Kalnų dviračiai turi specialius sustiprintus rėmus, mažesnį ratlankio spindulį ir platesnes padangas. Jų konstrukcija lemia, kad šio tipo dviračiai skirti važinėti nelygiais ir kalnuotais keliais, bekelėmis, po smėlį ir balas.

Treko dviratis

Treko dviratis idealus ilgesnių distancijų išvykoms ne itin sudėtingoje teritorijoje. Įprastai turi 28‘‘ ratus, nors pasitaiko ir 26‘‘ modelių, primenančių kalnų dviračius. Treko dviračiai paprastai pasižymi gana turtingu aprūpinimu (dinaminiai žibintai, purvasaugiai, bagažinės, kapšai) ir tarpinėmis tarp kalnų ir krosinio dviračių padangomis bei rėmu, įgalinančiu važiavimą vertikalesnėje padėtyje nei važiuojant plentiniu dviračiu.

Yra nemažai dviračių, kuriuos sudėtinga priskirti prieš tai minėtiems tipams, tai, pvz., sulankstomi dviračiai, miesto dviračiai, kt. Taip pat pažymima, jog egzistuoja ir kitokių skirstymų, tačiau bet kokiu atveju dviračio pasirinkimą reikėtų pradėti nuo apmąstymų, kokios paskirties mums dviračio reikia, t.y. kur ir kaip dažnai su juo planuojame keliauti.

Koks dviračio rėmas?

Dviračių rėmų gamybos technologijos tampa vis pažangesnės. Anksčiau 100% rinkos dalį sudariusius sunkius ir korozijai linkusius plieninius rėmus išstumia kitos – lengvesnės ir patvaresnės medžiagos.

Aliuminio rėmai. Lengvi, standūs, gerai atlaikantys krūvius. Geriausias derinys – su amortizatoriais sugerenčiais sukrėtimus.

Chromo-molibdeno lydinio rėmai. Lengvesni nei plieniniai, atsparūs korozijai, geriau absorbuoja svyravimus.

Anglies pluošto rėmai. Tai šiuolaikiškiausios technologijos rėmai sportininkams. Šie rėmai yra lengvi ir labai patvarūs. Pasižymi tobulu ir tolygiu apkrovos paskirstymu transportuojant.

Plieno lydinių rėmai. Anksčiau tai buvo populiariausia medžiaga, naudojama dviračių gamyboje. Šiuo metu naudojami tik lydiniai. Pigiausi dviračiai turi rėmą pagamintą iš „Hi-Ten“ (angl. High Tensile Steel) plieno. Tai įprasta konstrukcija su padidintu anglies kiekiu sudėtyje.

Rėmo dydis

Rėmo dydis (dviračio aukštis) yra pagrindinis faktorius, darantis įtaką važiavimo patogumui. Važiavimas dviračiu, kuriame vairas pernelyg žemai ar pernelyg arti balnelio yra tikra katorga stuburui. Abejotiną malonumą taip pat patirsite jei keliais sieksite pasmakrę arba jei sustabdę dviratį negalėsite koja pasiekti žemės. Tam, kad važiavimas dviračiu būtų patogus, o pastangos, dedamos pedalų paspaudimui teiktų laukiamus rezultatus, privalote sėdėti taisyklingoje padėtyje. Atstumas nuo vairo, balnelio, žemės turi būti idealiai pritaikyti prie jūsų ūgio ir dviračio tipo, kuris nulemia kūno padėtį.

Stovėdamas ant abiejų kojų dviratininkas turėtų turėti galimybę pakelti priekinį ratą apie 5-10 cm. – tai yra saugus dydis. Atkreipkite dėmesį, kad rėmas ir priekinis amortizatorius būtų pritaikyti prie diskinių stabdžių, bagažinės, purvasaugių ir krepšių įrengimo.

Kartais rėmo dydį rekomenduojama rinktis atsižvelgiant į savo ūgį (žr. lentelė žemiau).

Dviračio stabdžiai

Stabdžiai – tai dviračio elementas, kuris gali lemti tai, ar pajėgsite sustabdyti dviratį vos išvydę už kampo pasirodžiusį automobilį ar tik po jo ratais. Todėl įsigyjant dviratį labai svarbu nemažai dėmesio skirti stabdžiams.

Išskiriami 3 pagrindiniai stabdžių tipai:

V-brake šiuo metu yra stabdžių standartas. Šie stabdžiai lengvi, paprastos konstrukcijos ir gerai perduoda delno paspaudimo jėgą (su sąlyga, kad yra tinkamai sureguliuoti ir neturi nusitrynusių blokų). V-brake leidžia lengvai išimti ratą; juos paprasta išlaikyti. Stabdžių efektyvumas sumažėja, kai ratai šlapi ar purvini. Kalnuotuose keliuose ir ekstremalaus eksploatavimo metu jų efektyvumas mažėja: labai įkaista ir dėvisi.

Pastaba. Venkite v-brake tipo stabdžių pagamintų iš plastiko!

Būgniniai stabdžiai yra pažangesnė konstrukcija, tačiau tuo pačiu lemianti ir didesnę dviračio kainą. Šių stabdžių privalumas – jų veikimo efektyvumas nepriklauso nuo išorinių sąlygų (vandens, smėlio).

Diskiniai stabdžiai panašiai kaip ir būgniniai, yra būdingi daugiau kainuojantiems dviračių modeliams. Labai gerai atlieka savo funkcijas esant sudėtingoms oro sąlygoms. Pasižymi didesniu patikimumu, tačiau tai atsiliepia brangesniame jų išlaikyme.

Pastaba. Tikrindami stabdžių efektyvumą atkreipkite dėmesį į stabdžių rankenas ant vairo. Patikrinkite, ar jos nepagamintos iš blogos kokybės plastiko, kuris deformuojasi nuo jūsų paspaudimo.

Pavarų perjungiklis

Pavarų perjungiklis – dviračio elementas, turintis esminę reikšmę maksimaliam energijos, skiriamos jo varomajai jėgai sukurti ir optimaliam važiavimo greičiui pasiekti, panaudojimui. Turėtų pasižymėti atitinkamu perjungimų diapazonu, atitinkančiu sąlygas, kuriomis esant judėsite ir leisti greitai ir be garso perjungti „bėgius“.

Amortizatoriai

Geriausiai amortizatorių teikiamą patogumą ir saugumą įvertins tie, kurie po naudojimosi dviračiu, aprūpinto amortizatoriais persėda ant „nuogo“ dviračio, t.y., jų neturinčio modelio. Skirtumas jaučiamas iškart. Dviratis yra kietas, skauda riešus, o balnelis, kad ir koks minkštas, neapsaugo nuo smūgių jutimo. Prie viso to prisideda mažesnis sukibimas su danga įdubose ir kur kas mažiau veiksmingas stabdymas.

Amortizatorių pasirinkimas rinkoje didžiulis. Skirtumai tarp modelių paremti slopinimo sistemos ypatumais, jų konstrukcija ir svoriu. Paprastai amortizatoriuose yra galimybė sureguliuoti amortizacijos laipsnį.

Balnelis

Balnelių gamyboje pastebima ryški pažanga. Šiuo metu dviračių sėdynės turi profiliuotas formas, pritaikytas prie dubens ir uodeginės ergonomijos. Siekiant padidinti važiavimo patogumą balneliai pripildomi įvairaus tipo įdėklais – nuo plastmasinių medžiagų, putų, kempinių iki gelio medžiagų.

Padangos

Didelė pasiūla apsunkina pasirinkimą, tačiau svarbiausia čia vadovautis atsižvelgimu į dangos, kuria dažniausiai planuojame važinėti, rūšį.

Vairas

Patogus dviračio vairas turėtų pasižymėti keliais atraminiais rankoms punktais (iš bėdos gali būti kampai).

Apšvietimas

Rekomenduojama naudoti apšvietimą, veikiantį baterijų pagrindu. Mobilus apšvietimo tipas suteikia daugiau galimybių ir gali pasitarnauti kaip tradicinis žibintuvėlis.

Dėtuvės, krepšiai

Čia nepaprastai svarbus patvarumas, atsparumas vandeniui ir talpumas. Taip pat reiškmingas paprastas montavimo ir nuėmimo būdas. Idealiuoju atveju ant dėtuvių ir krepšių turėtų būti atšvaitai, prisidedantys prie didesnio bendro dviračio saugumo.

Pakojis

Apie vieną svarbiausių elementų neretai visai pamirštama. Tai būtent pakojis palengvina gyvenimą, jei kelionės metu sustabdome užkasti ar pasidaryti nuotraukų.

Priedai

„Nuogas“ dviratis pats savaime jau atlieka savo pagrindinę funkciją – važiuoja. Tačiau yra nemažai priedų, galinčių padidinti kiekvienos kelionės patogumą ir saugumą. Tokių produktų pasirinkimas yra milžiniškas ir apima produktus nuo spidometrų, žibintų, purvasaugių, pakojų, butelių laikiklių iki skambučių ant krepšių ir pačių krepšių. Svarbu yra juos rinktis saikingai, nes kiekvienas priedas atitinkamai daugiau ar mažiau padidina dviračio svorį.

Kupinų įspūdžių išvykų ir malonumą teikiančio važiavimo!

DalintisSiųsti

Kitos naujienos

Kaip išmokti sakyti TAIP be baimės ir NE be kaltės jausmo
Gyvenimas

Vieną akimirką ramūs, o kitą – pratrūkstame pykčiu: psichologė pataria, kaip geriau suprasti ir suvaldyti emocijas

Galvos plovimas
Grožis

Galvos plovimas tik kartą per savaitę: 5 švarių ir žvilgančių plaukų patarimai

Rekomenduojami video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Pokyčiai vandentvarkoje: kokybiškas geriamas vanduo bei vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo tinklų plėtrą
Nepilnametės kelionė su paspirtuku baigėsi Kauno klinikose
Sausio mėnesio MVP – Aurelijus Pukelis
Kviečiama registruotis dėl planuojamo nemokamo asbestinio šiferio atliekų surinkimo

Kultūra

Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Jaukus padėkos vakaras Sūduvos metų ir Marijampolės gimtadienio renginių organizatoriams
Kalvarijos bibliotekoje rinkosi detektyvų mėgėjai
Kultūros paveldo objektai tvarkomi ir atveriami visuomenei

Sportas

Sausio mėnesio MVP – Aurelijus Pukelis
„Liudvinavo-Vyčio“ pareiškimas, „Gudelių seniūnijos“ svajonių penketas ir trys dramos B divizione
Kazlų Rūdos 3×3 krepšinio pirmenybių šeštasis turas be didesnių netikėtumų
Kazlų Rūdos sporto centro U-13 futbolininkams iki finalo pritrūko vieno žingsnio

Politika

Šakiuose vyko „NVO pusyčiai“
Patvirtintas Šakių rajono savivaldybės biudžetas
Vilkaviškyje vyko išplėstinis Bendruomeninių organizacijų tarybos posėdis
Patvirtintas rekordinio dydžio Marijampolės savivaldybės biudžetas 2023 metams

Įdomu

Vieną akimirką ramūs, o kitą – pratrūkstame pykčiu: psichologė pataria, kaip geriau suprasti ir suvaldyti emocijas
Galvos plovimas tik kartą per savaitę: 5 švarių ir žvilgančių plaukų patarimai
Augintinių specialistė atskleidė, kaip žiemą rūpintis savo keturkojų pėdutėmis ir kailiu?
Naujus metus pradedate remontu? Ekspertai primena, kaip tinkamai pasirūpinti statybinėmis atliekomis ir kokių klaidų šiukštu nedaryti

Verslas

Sūduvos ūkis didina investicijas į lietuviškų kalakutų auginimą
Marijampolėje baigiama tvarkyti dar viena intensyvaus eismo gatvės atkarpa
Elektros rinkos barometras: per savaitę elektros kaina Lietuvoje mažėjo 22 proc.
Ką ir kaip valgysime 2023-aisiais: 5 ryškiausios tendencijos – nuo fleksitarų iki nostalgiško maisto

Mokslas ir studijos

Vaikų domėjimasis technologijomis gali būti naudingas
Marijampolės savivaldybės vadovai susitiko su Trečiojo amžiaus universiteto bendruomene
P𝐫𝐚𝐬𝐢𝐝𝐞𝐝𝐚 𝐩𝐚𝐠𝐫𝐢𝐧𝐝𝐢𝐧𝐢𝐨 𝐩𝐫𝐢𝐞̇𝐦𝐢𝐦𝐨 𝐢̨ 𝐌𝐚𝐫𝐢𝐣𝐚𝐦𝐩𝐨𝐥𝐞̇𝐬 𝐬𝐚𝐯𝐢𝐯𝐚𝐥𝐝𝐲𝐛𝐞̇𝐬 𝐛𝐞𝐧𝐝𝐫𝐨𝐣𝐨 𝐮𝐠𝐝𝐲𝐦𝐨 𝐦𝐨𝐤𝐲𝐤𝐥𝐚𝐬 𝐈 𝐞𝐭𝐚𝐩𝐚𝐬
Šakių jaunimo kūrybos ir sporto centre vyko rajono bendrojo ugdymo mokyklų tinklinio varžybos

Turizmas

Kelionių planavimo metas: ekspertai pataria, kaip sutaupyti renkantis atostogas
Prasideda virtuali kelionių mugė, kviečianti įsileisti keliones į savo namus
Turizmas Marijampolėje: jei nežinotum kur esi, pagalvotum, kad tai net ne Lietuva, o prabangus kurortas
Atšalus orams – aktyvios žiemos pramogos Lietuvoje

Renginių anonsai

Kviečiame į parodos „Prisimename: Anzelmui Matučiui – 100“ atidarymą
Kviečiame dalyvauti pilietinėje akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“
Marijampolė Trijų Karalių dieną kviečia pasitikti šventiškai
Sūduvos metų aptarimas, pažintis su baltų piliakalniais
Eureka Eureka Eureka

Apklausa

Kokią duoną labiau mėgstate?

Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2022

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Kino repertuaras
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Laiko dulkes nubraukus
  • Politika
  • Apžvalgos
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus