Lapkričio 8 d. Vilniaus Užupio dramos teatras atvyksta gastrolių į Marijampolės dramos teatrą su premjeriniu spektakliu „Scenos gražuolė“ (rež. Rita Urbonavičiūtė).
Tik teatro scenoje įmanoma perteikti tą virpesį ir džiaugsmą, kurį patiria aktoriai žengiantys į sceną. Šis spektaklis, tai – „teatras teatre“, kur per subtilų humorą ir sąmojingus dialogus perteikiamas duobėtas aktorių-menininkų gyvenimo kelias. Šis spektaklis ne vien apie vienas kito supratimą. Neįtikėtina, kaip sena Londono teatro istorija, atpasakota XXI a. scenoje, atgyja keldama juoko bangas, išminties dvelksmą ir galų gale palikdama teigiamą įspūdį, katarsį – tokį, kokį gali patirti tik gyvajame teatre.
Gražiausia 1660-ųjų Londono moteris iš tikrųjų buvo… vyras.
Tais laikais, kai teatras priklausė tik vyrams, gražiausia ir garsiausia 1660-ųjų „moteris“ teatro scenoje irgi buvo vyras – aktorius Edvardas (Nedas) Kynastonas, kurio gracija ir mokėjimas atrodyti itin moteriškai žavėjo publiką. Tačiau netrukus viskas pasikeitė. Iš tremties grįžęs karalius pagaliau leido aktorėmis būti moterims, o vyrams net uždraudė vaidinti moteris teatro scenoje. Aktoriui Kynastonui teko save atrasti iš naujo.
Istorinei asmenybei Edvardui Kynastonui, pelnytai galinčiam būti pavadinti geriausiu vyru ‒ moterų vaidmenų atlikėju, tai ‒ be abejonės, buvo ir vienas sudėtingiausių gyvenimo laikotarpių. Jaunystės, grožio ir talento jėga prasiskynęs kelią į žiūrovų širdis, pramintas „žaviausia kada nors matyta moterimi” ir nuo jaunų dienų mokytas persikūnyti tik į moteris, Kynastonas netrukus atsidūrė ties profesine ir tapatybės kryžkele. Teatro menininkų konfliktas dar labiau įsiplieskė, kuomet pirmąja moterimi, lipsiančia ant scenos tapo Kynastono aprengėja Marija. Viskas dėsninga: kuo labiau augo josios šlovė, tuo labiau skurdo Kynastono asmenybė ir tapatumas. Tai istorija apie konkurenciją ir partnerystę, vidinio lūžio momentą, vedantį į ilgas klajones po savąjį „aš”.
Tai istorinis įvykis, kuris teatro mene sukėlė tikrą revoliuciją. Gilus, įdomus spektaklio siužetas filosofiškai pasakoja apie lytis, vaidybą, aktorinį meną, uždegančią meilę ir apie tai, kad tikro talento nesunaikins jokia kritika.
Ar aktorius priklauso vaidmeniui, ar vaidmuo priklauso aktoriui? Kas lieka iš menininko atėmus jo meną? Ar tuomet tenka kurti savo sielą iš naujo? Sėkmė šypsosi tiems, kurie sugeba keistis ir atsakyti į klausimą „kas aš esu DABAR?“.
Teatras šį spektaklį rekomenduoja tiems, kas turi humoro jausmą, mėgsta aktorių vaidybą ir istorinius kostiumus, kam smalsu išvysti aktorystės meno užkulisius. Tiems, kas tiki meilės šviesa. Ir žinoma – mylintiems teatrą. Spektaklis patiks, jeigu patiko Ž. B. Moljero komedija „Skapeno klastos“ ir Ch. Hamptono drama „Pavojingi ryšiai“.
Vilniaus Užupio dramos teatras – Š e k s p y r o teatras
Premjera „Scenos gražuolė“
Vaidina teatro meistrai ir jaunieji aktoriai: Povilas Liubinas, Saulius Čėpla, Arūnas Vozbutas, Laurynas Luotė, Greta Dovydaitytė, Paulius Dragūnas, Kajetana Ageikinaitė, Daiva Stankevičiūtė, Jurijus Mumyga.
Režisierė – Rita Urbonavičiūtė
Lapkričio 8 d. (ketvirtadienį) 18:30 val. Marijampolės dramos teatre
Bilietų galite įsigyti Bilietai.lt ir Marijampolės dramos teatro kasoje.