Praėjusią savaitę Lietuvos socialinio verslo asociacija kartu su VšĮ „Versli Lietuva“ bei vietos partneriais subūrė Klaipėdos, Marijampolės ir Gargždų socialinio verslo bendruomenes ir sprendimų priėmėjus bendroms diskusijoms ir individualioms konsultacijoms dėl socialinio verslo galimybių, apibrėžties. Dalintasi gerosios praktikos pavyzdžiais, aptartos konkrečių savivaldybių galimybės bendradarbiauti su nevyriausybiniu sektoriumi.
Ir nors Europoje socialinis verslas kuria dideles pridėtines vertes: skaičiuojama apie 2 milijonus socialinių verslų (10% visų ES įmonių), kuriuose dirba daugiau nei 11 milijonų žmonių (apie 6% ES darbuotojų), Lietuvoje socialinio verslo ekosistema dar tik formuojasi.
„Buvau maloniai nustebinta Marijampolės ir Klaipėdos krašto žmonių nuoširdumu, aktyvumu ir unikaliomis socialinio verslo idėjomis. Nepaisant to, kad šiuo metu dar nesame sutarę, ką vadiname socialiniu verslu ir kokius kriterijus jis turi atitikti, vietinės organizacijos eina nepramintuoju taku ir kuria visuomenei vertingas inciatyvas“, – įspūdžiais dalinasi Viktorija Bražiūnaitė, Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė.
Tuo tarpu Jurgita Ribinskaite-Glatzer, VšĮ „Geri norai“ vadovė, išskyrė ir pasidžiaugė Klaipėdos miesto ir rajono entuziazmu, atsakingų žmonių jautrumu ir dideliu potencialu perduodant viešąsias paslaugas: „Socialiniam verslui yra daugybė nišų: nuo senjorų užimtumo iki vaikų poreikių užtikrinimo, ekologinio sąmoningumo didinimo. Labai smagu, kai prie vieno stalo susėda savivaldybė, vietos bendruomenės, pilietinės organizacijos ir kartu ieško sprendimų kaip efektyviai ir inovatyviai spręsti problemas“.
Pasak Rasos Viederytės, Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslo fakulteto ekonomikos katedros docentės, socialinio verslumo įgūdžių formavimas labai svarbus jaunimo tarpe, nuo pat paauglystės: „Svarbu išmokti mąstyti apie verslo idėjos prasmę ne tik sau, bet ir gebėti įžvelgti jos poreikį visai bendruomenei“.
Šios diskusijos yra Lietuvos socialinio verslo asociacijos tęstinės iniciatyvos supažindinti Lietuvos regionus su socialinio verslo perspektyvomis ir galimybėmis dalis.
Lietuvos socialinio verslo asociacija yra skėtinė nevyriausybinė organizacija, vienijanti 18 organizacijų-narių.
Asociacijos tikslas – suvienyti bendras pastangas prisiimant lyderystę ir atsakomybę už socialinio verslo aplinkos gerinimą bei socialinių verslų konkurencingumo didinimą skatinant socialinio verslo plėtrą. Pagrindinės asociacijos veiklos: socialinių verslų interesų atstovavimas, konferencijų, seminarų, pasitarimų ir kitų renginių organizavimas, dalyvavimas tarptautinėse programose, konferencijose, dalyvavimas pasitarimuose, susitikimuose socialinio verslo plėtros Lietuvoje temomis.