Marijampolės PRC mokytojai šiais mokslo metais turėjo galimybę pagilinti savo profesines, kalbines ir kultūrines kompetencijas dalyvaudami Erasmus+ programos projekte „Profesijos mokymo metodų modernizavimas, remiantis ES patirtimi“ Dalyviai – ne tik marijampoliečiai, bet ir Jonavos politechnikos mokyklos bei Tauragės PRC profesijų mokytojai. Stažuočių šalys – Ispanija, Italija, Suomija, Vokietija.
Projekto dalyviai stebėjo mokymo procesą, diskutavo su tų šalių pedagogais jiems dominančiomis temomis, sėmėsi gerosios patirties. Ta patirtis ir yra vertingiausias dalykas, kurį galima gauti stažuotėje. Štai mokytojų mintys sugrįžus ir apmąstant, ką pamatė, bandant pritaikyti patyrimą savame darbe.
Suomijoje lankėsi informacinių technologijų ir virėjų specialybės mokytojai. Žinoma, visus labiausiai domino šios šalies švietimo sistema, pripažįstama viena geriausių Europoje. Mokytojai lankėsi įvairiose pamokose ir užsiėmimuose, pamatė daug, į daug ką atkreipė dėmesį.
Mokytoja Vilma Riškevičienė: „Suomijoje teko lankytis grafinio dizaino, trimatės grafikos technologijų, 2D ir 3D animacijos pamokose. Ne tik žiūrėjome, kaip mokiniai dirba, bet ir pačios gavome užduotis, kurias turėjome atlikti. Įgytas praktines žinias taikiau savo pamokose: grupės moksleiviams surengiau logotipų konkursą, moksleiviams demonstruoju parsivežtą teorinę medžiagą bei videoklipus“.
Mokytoja Vida Idikaitė: „Pirmiausia reikėtų aprašyti klasę, kurioje ištisus metus gali lankytis jaunuoliai dar nesimokantys mokykloje, bet ieškantys savo pašaukimo. Klasė labiau panaši į namų kambarį, nei mokyklos auditoriją: spalvotos užuolaidos, minkšti baldai, mini virtuvė. Nuolat dirba budintis mokytojas. Čia renkasi tie, kurie ,,šiandien“ neturi nuotaikos ar šiaip blogai jaučiasi. Lankomumas užskaitytas. Kita klasė yra ypač gabiems mokiniams, kurie vieną ar kitą dalyką nori atsiskaityti ankščiau. Lankėmės anglų kalbos pamokoje. To pamiršti negalima, ypač mokytojams iš Lietuvos. Mūsų vizito metu vienas mokinys buvo užsikėlęs kojas ant stalo, kiti tiesiog žaidė kompiuterinius žaidimus. Kitoje klasės pusėje, tikriausiai, buvo stropuoliai – jie atlikinėjo užduotis. Mokytojas neprašė nuimti kojų nuo stalo ar nustoti žaisti žaidimus. Pamokos pabaigoje tai įvyko savaime – mokiniai išjungė žaidimus, nukėlė kojas nuo stalo ir padarė užduotį. Tik vėliau mokytojas mums pakomentavo, kad toks mokinių elgesys yra jų pačių gerovei, mokinys priimamas toks, koks jis yra. Svarbiausia rezultatas – o jis buvo pasiektas.“
Mokytoja Asta Jankaitienė: „Patiko laisvas mokinių ir mokytojų bendravimas. Būtent tą nuotolinio mokymo metu bandžiau daryti ir aš. Kadangi dabar sunkus laikmetis, dirbame neįprastomis sąlygomis, mano bendravimas tiek su auklėtiniais, tiek su mokiniais tapo laisvesnis, šiltesnis, konstruktyvesnis. Mokiniai dirba daugiau savarankiškai, nebijo ir klausia manęs, kas neaišku. Trečio kurso mokiniams suorganizavau kelias ekskursijas į įmones pagal jų specialybę. Ir vaikai paprašė dar !!!“
Mokytoja Aušra Vinickaja: “Stažuotės metu stebėjome mokinių maitinimo ypatybes, todėl dabar diskutuojama apie galimybes Tauragės PRC valgykloje mokinių maitinimą taip pat organizuoti švediško stalo principu. Domimasi, kokios galimybės ir kokių resursų tam reikėtų. Į mokytojų mokomojo baro maitinimo valgiaraštį jau įtraukėme kelis parsivežtus receptus.“
Mokytoja Lina Urbšienė: „Stažuotės metu domino patiekalų papuošimas ir patiekimas, indų kokybė. Ką pamatai praktiškai, tą geriau įsimeni. Tai stengiuosi įgyvendinti savo praktinių užsiėmimų metu. O svarbiausia, aš pati pradėjau mokytis anglų kalbos, lankau anglų kalbos kursus.“
Padavėjų, barmenų specialybės mokytojai stažavosi Florencijoje, kur kavinė, baras yra kiekviename žingsnyje, kur šurmuliuoja tūkstančiai turistų. Tuo pat metu Florencijoje stažavosi ir centro mokiniai – būsimieji padavėjai. Tad mokytojai lankėsi visose kavinėse, kur dirbo mokiniai, praktiškai pamatė, kaip vyksta gamybinė praktika. Mokytojai stebėjo, lygino ir padarė išvadą, kad Lietuvoje šios specialybės mokiniai ruošiami puikiai, labai nedaug kas skiriasi.
Mokytoja Raimonda Čelkienė: „Esminis skirtumas ruošiant padavėjus ir barmenus – alkoholinių gėrimų naudojimas praktinio mokymo pamokose: butelių atidarymas, išpilstymas, klasikinių kokteilių gamyba.“
Mokytoja Sigita Grybauskienė: „Savo mokykloje praktinio mokymo metu buvo panaudotos patiekalų ir užkandžių dekoravimo idėjos, kurias teko pamatyti Florencijos restorane “Menagere”. Mokiniams perduotos vynų degustacijos metu sužinotos žinios apie taros kamščio sudėties poveikį produktui. Šiuo metu dirbant nuotoliniu būdu labai vertinu patobulintą anglų kalbą.“
Vokietijoje automechanikų mokytojai lankėsi Berlyno automechanikų profesinėje mokykloje, BMW motociklų gamykloje, dalyvavo seminare apie Vokietijos mokymo sistemą. Didelis dėmesys stažuotės metu buvo skirtas dualiniam mokymui.
Mokytojas Arūnas Unikauskis. „Susipažinome su vokiška profesinio mokymo, gretinome naujus ir naudojamus darbo metodus. Tad grįžus prasidėjo aktyvesnis naujų darbo metodų ir technologijų įvedimas pamokose, praktinis pritaikymas dirbant su skirtingų gebėjimų turinčiais mokiniais. Buvo patobulinti praktinių darbų mokymo aprašai, mokymo metodai.
Labai naudingas buvo seminaras apie Vokietijos švietimo sistemą, konkrečiau apie dualinę profesinio mokymo sistemą. Naudinga buvo sužinoti, kokius šios mokymo sistemos privalumus ir trūkumus įvardina patys vokiečiai.
Lankantis BMW gamykloje naudinga buvo pamatyti kaip organizuojama gamyba, atliekami surinkimo procesai, užtikrinama kokybės kontrolė.“
Dėl pandemijos paskelbimo neįvyko paskutinioji šio projekto stažuotė į Tenerifę. Tačiau projektas pratęstas ir apdailininkų mokytojai tikrai susipažins su Ispanijos profesinio mokymo sistema.
MPRC informacija