Šiuo metu Marijampolės savivaldybės Trakiškių gyvenvietėje UAB „Parama“ darbuotojai vykdo Steponiškių gatvės atkarpos nusidriekusios per gyvenvietę remonto darbus. Tiksliau sakant „nuskuto“ dar kolūkiniais laikais paklotą, jau apgailėtinos būklės asfalto dangą ir naudodami pažangią techniką bei šių dienų technologijas ruošia pagrindą kokybiškai, naujai asfalto dangai. Šių darbų atlikimo, Trakiškiuose, žmonės laukė ne vienerius metus, net buvo surinkti parašai po kreipimusi į savivaldybės valdžios vyrus ir berods prieš metus gautas atsakymas, jog numatoma juos atlikti. Ir štai, kaip sakoma, žodis virsta kūnu.
Būtų viskas lyg ir puiku, bet yra tam tikrų momentų, kurie šio kaimo gyventojams tikrai nepakels ūpo. Svarbiausia tai, jog esamų problemų sprendimas nepriklauso nuo vietos valdžios, jos bus netrukus sprendžiamos aukščiausiu lygiu Vilniuje…
Bet apie viską iš eilės, tad pirmiausia pradėsiu nuo geros naujienos. Marijampolės savivaldybės Aplinkotvarkos ir infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Kasparavičienė „Sūduvos gidą“ informavo, kad pro Trakiškius nusidriekusioje Steponiškių gatvės atkarpoje (žr. aerofoto nuotrauką) numatytų atlikti darbų apimtis yra tokia: bus paklota 356 metrų ilgio, keturių metrų pločio nauja asfalto danga, prieš tai atlikus visus būtinus paruošiamuosius darbus. Kitaip sakant naujas asfaltas padengs atkarpą nuo Dambraukos – Steponiškių gatvių sankryžos iki gyvenvietės pradžios, jei važiuosi nuo Marijampolės pusės.
Ir tai, pasak pašnekovės, kainuos 38 tūkst. eurų. Darbus numatoma baigti iki spalio mėnesio pabaigos.
Beje, Kristina Kasparavičienė pasidžiaugė, jog šiais metais savivaldybės teritorijoje iš viso asfalto danga jau padengta 7582 metrai vietinės reikšmės kelių. Lėšos kelių būklės gerinimui ir remontui skirtos iš Lietuvos kelių direkcijos fondo bei Marijampolės savivaldybės biudžeto, atitinkamai 2084,80 tūkstančių eurų ir 500 tūkstančių eurų.
O dabar apie tai, kas tikrai nuliūdins priemiestinio Trakiškių kaimo gyventojus. Nors , tiesą sakant, kalbos apie tai buvo girdimos ir anksčiau, tačiau dabar jos jau virsta realybe.
Tapo aišku, jog iki šiol neasfaltuota Steponiškių gatvės maždaug 300 metrų ilgio atkarpa, nuo sankryžos su Sodžiaus gatve iki Trakiškių gyvenvietės lieka neasfaltuota. To priežastis labai rimta. Mat prie pat Trakiškių gyvenvietės, būtent toje vietoje, kur likusi minėta 300 metrų neasfaltuotos Steponiškių gatvės atkarpa, įgyvendinant globalų, europinį, didelės strateginės, taip pat ir ekonominės reikšmės visoms Baltijos jūros pakrantės šalims geležinkelio transporto projektą „Rail Baltica“, bus nutiesta europinio standarto vėžė jungsianti Vakarų Europos šalis per Varšuvą su Kaunu, Ryga, Talinu bei Helsinkiu. Numatomas trasos ilgis – apie 950 kilometrų, o ja riedantys traukiniai išvystys net iki 249 kilometrų per valandą greitį.
Marijampolės savivaldybės Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjas Arvydas Bekeris, papasakojo, jog tiksli numatomo tiesti geležinkelio trasos vieta turėtų paaiškėti jau netrukus, gruodžio mėnesį, bent taip žadėjo susisiekimo ministras.
Vietos, pasak pareigūno, ten dar yra pakankamai nepaisant, kad per pastaruosius keletą metų Steponiškių gatvėje ir jos prieigose išdygo kelios dešimtys naujų gyvenamųjų namų ir komercinės paskirties statinių.
„Geležinkelio trasai nutiesti nereikia daug vietos, viso labo tik poros dešimčių metrų iš abiejų pusių nuo kraštutinio bėgio, o nuo pravažiuojančių traukinių keliamo triukšmo Trakiškių gyvenvietės gyventojus turėtų apsaugoti pastatytos akustinės sienos“ – pastebėjo skyriaus vedėjas.
A. Bekeris, taip pat minėjo, kad europinės vėžės geležinkelio sankirtose su Steponiškių gatve ir Montvilos gatve (kelias Marijampolė – Baraginė) bus pastatyti viadukai, tokie kaip jau pastatyti automobilių magistralėje „Via Baltika“. Tai štai situacija tokia. Prabėgs dar keli metai ir Trakiškių kaimo apylinkių neatpažinsi, ko gero…
Beje, Trakiškių gyvenvietėje per pastaruosius keturis metus asfalto danga jau padengtas Dabraukos skersgatvis, dalis Skriaudučio gatvės ir štai dabar asfaltuojama dalis Steponiškių gatvės. Atrodytų viskas klostosi neblogai, kaimo žmogaus gyvenimo kokybė gerėja, bet sakoma, jog gero niekuomet nebūna per daug. Tad likusios neasfaltuotos Skriaudučio gatvės dalies gyventojai nepatenkinti, jiems nusibodo taškyti purvą, norisi važinėti švariu, lygiu, o ne duobėtu keliu.
Marijampolės seniūnijos seniūnas Juozas Milius, „Sūduvos gido“ redakcijos paprašytas pakomentuoti padėtį paaiškino: „2022 metais šis klausimas bus pateiktas spręsti savivaldybės Tarybai, tad ji ir nuspręs ar įtraukti likusios Skriaudučio gatvės dalies ištisinio asfaltavimo išlaidas į 2023-2025 metų trimetį savivaldybės kelių remonto planą. O dar šiais metais numatyta asfaltuoti Marijampolės seniūnijos Baraginės kaimo Liepų, Valavičių kaimo Sūduvos, bei Gulbiniškių kaimo Vilkutaičio – Keturakio gatvių dalis“.
Pasak seniūno, Marijampolės seniūnijos darbuotojai dėkingi savivaldybės vadovams už lėšas skirtas Steponiškių gatvės dalies asfaltavimui, nes padaryti tai daug metų buvo prašyta ankstesnės savivaldybės valdžios, tačiau prašymas nebuvo išgirstas…
Juozas Milius, taip pat piktinosi tuo, jog Trakiškių kaimo Dambraukos ir Lauko gatvėmis, nepaisydami draudžiamųjų ženklų ir toliau rieda sunkiasvoriai vilkikai, vykstantys ne tik į LEZ-ą (laisvą ekonominę zoną), bet ir į ar iš magistralės „Via Baltica“. Dėl to daug kartų kreiptasi į Marijampolės kelių policijos vadovus, bet teigiamų pokyčių nesulaukta. O periodiškai šiuose keliuose pasirodantys policijos ekipažai problemos neišsprendė, deja. Tad gal reikėtų pamąstyti apie kameros, fiksuojančios tokius vairuotojus – pažeidėjus, įrengimą Steponiškių – Dambraukos gatvių sankryžoje…
Galerijoje – autoriaus nuotraukos ir nuotraukos iš asmeninių albumų
Vytautas Karsokas