Praėjusį penktadienį Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda susitiko su savivaldybėje veikiančių turizmo agentūrų vadovais, gidais ir kitais turizmo srityje dirbančiais profesionalais. Pasaulinei turizmo dienai paminėti skirtame susitikime taip pat dalyvavo mero pavaduotojai Artūras Visockis ir Paulius Marozas, administracijos direktorius Karolis Podolskis bei mero patarėja Agnė Pavelčikienė.
Sveikindamas turizmo srities profesionalus savivaldybės meras P. Isoda džiaugėsi, kad bendromis pastangomis pavyko pasiekti, jog Marijampolė taptų vienu iš patraukliausių miestų turistams, kuriame kultūrinis ir istorinis paveldas dera su moderniomis naujovėmis: „Dėkoju už meilę savo kraštui ir žaviuosi Jūsų sugebėjimu kaskart atrasti dar nematytą Marijampolę. Jūsų pastangos prisideda kuriant Marijampolę, į kurią norisi sugrįžti“.
Pasak Marijampolės turizmo ir verslo informacinio centro „SMART Marijampolė“ l. e. p. vadovės Ievos Vizgirdienės, šiais metais ir toliau augo turistų susidomėjimas Marijampole, taip pat plėtėsi turistams siūlomų paslaugų ir lankytinų objektų sąrašas.
„Pastebėjome, kad Marijampolėje vykstantys aukšto lygio vasaros koncertai patraukia ir aplinkinių miestų gyventojų dėmesį, šiais metais Marijampolėje galėjome sutikti ne vieną kauniečių šeimą, kuri į Marijampolę atvyko pasiklausyti profesionalaus koncerto ir susipažinti su mūsų miestu. Šį sezoną pavyko įgyvendinti jau kurį laiką brandintą idėją – sukurti degustacinius meniu. Šiuo metu siūlome rinktis iš suvalkietiškų ir tarpukario patiekalų bei silkių degustacijų. Taip pat džiaugiamės, kad projekto „Pajusti miesto kultūrą“ metu sukūrėme teminę ekskursiją su pasakojimais apie tarpukario objektus. Šiuo metu miesto svečiams ir gyventojams galime pasiūlyti 14 ekskursijų“., – pasakojo I. Vizgirdienė.
Turizmo agentūrų vadovai neslėpė, kad šie metai buvo ypač sunkūs, tačiau džiaugėsi, jog pavyko išplėsti vietinio turizmo pasiūlą. Tuo tarpu gidai sutiko, kad nors karantinas ir pakoregavo visų planus, susidomėjimas Marijampole nesumažėjo. Priešingai, atvykstantys svečiai, pripažindavo, kad susipažinti su Marijampole neužtenka kelių ekskursijų ar net visos dienos, todėl nusprendžia vėl čia sugrįžti. Marijampolės turizmo ir verslo informacinio centro „SMART Marijampolė“ duomenimis, birželio–rugpjūčio mėnesiais centre apsilankė per 1000 lankytojų, o iki dabar jau suorganizuotos 8 nemokamos ekskursijos, kuriose lankėsi 210 asmenų. „SMART Marijampolė“ miestą garsino įvairiuose renginiuose: Adventur 2020, Sostinės dienose ir Laisvės piknike, taip pat organizavo 4 konkursus.
Susitikimo dalyviai pritarė nuomonei, kad vienas ryškiausių šio turizmo sezono įvykių – advokato A. Bulotos namo atidarymas lankytojams. Šis objektas suteikia galimybę Marijampolę pažinti dar vienu, iki šiol neatrastu, tarpukario istorijos aspektu.
Šiais metais Marijampolės vardas plačiai skambėjo televizijos laidose ir naujienų reportažuose. TV3 televizijos laidoje „Maisto kelias“ buvo pristatomi Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejus ir oranžado degustacija, Šunskų fazanynas, Kneipo terapijos pojūčių takas ir silkių degustacija, taip pat „WakeTown Miami“ vandenlenčių parkas ir „Namų restoranas“.
LRT Plius televizijos informacinėje kultūros aktualijų laidoje „Kultūros diena“ žiūrovams pristatytas meno simpoziumas „Malonny: Marijampolė-Londonas-Niujorkas“ ir kalbėta apie jo indėlį kuriant miesto identitetą ir formuojant traukos objektą Lietuvos ir užsienio auditorijai.
Savivaldybės administracijos vadovai taip pat domėjosi veiklomis ir objektais, kuriuos turistams planuojama pasiūlyti ateityje. Miesto svečius su Marijampole supažindinantys gidai atskleidė, kad ypač mėgstama ir laukiama yra ekskursija po Marijampolės cukraus fabriką, kurią tikimasi atnaujinti ateityje, turistus taip pat domina ekskursijos ir galimybė susipažinti su kitomis savivaldybėje veikiančiomis gamyklomis. Turizmo srityje dirbančių profesionalių manymu, ekskursijos industrine tema galėtų padėti pailginti turizmo sezoną Marijampolėje.
Marijampolės savivaldybės administracijos informacija