Kitais metais žibintų gamybos pasaulyje bus pasiektas naujas etapas. Taip yra todėl, kad automobilių gamintojai iš esmės pereina prie šviesos diodų. Led lemputės automobiliams ir žibintų gamintojai šiuo metu dirba kurdami mažyčius šviesos diodus būsimiems automobilių žibintams.
Šviesos diodas
Šviesos diodas yra puslaidininkinis įtaisas, kuris skleidžia nenuoseklią siauro spektro šviesą, kai elektra nukreipta į priekį. Šviesos susidarymas yra elektroliuminescencijos forma. Be to, šviesos diodų skleidžiamos spalvos priklauso nuo puslaidininkinės medžiagos būklės ir sudėties, pavyzdžiui, infraraudonųjų ar ultravioletinių spindulių.
Šviesos diodai pradėti naudoti nuo 1970-ųjų. Jie buvo įmontuoti į rankinius laikrodžius. Be to, tik pastaraisiais metais jie pradėti naudoti apšvietimui. Dabar jie naudojami galiniuose žibintuose ir eismo signaluose, o ilgainiui dėl jų automobilių pramonė smarkiai pakeis priekinius žibintus. Automobilių žibintai su šviesos diodais pagrįsti tuo, kad jie būtų ryškesni ir geriau apšviestų kelius.
Automobilių žibintai
Automobilių žibintai, kuriuose bus naudojami šviesos diodai, yra pakankamai ryškūs, kad naktį apšviestų gatves. Minėti žibintai taip pat yra ilgaamžiai, sudėtingi ir patvarūs. A8 “Audi” priekiniai žibintai yra LED dienos šviesos žibintai. Minėtas automobilis yra pirmasis “Audi” bandymas naudoti LED žibintus. Po A8 sekė S6 ir S8. Audi paskelbė, kad jos būsimame automobilyje – sportiniame automobilyje R8, kuris Jungtinėse Valstijose bus pristatytas kitais metais, taip pat bus naudojami LED.
“Dirbame su LED priekiniais žibintais. Tikimės, kad juos turėsime po 2021 metų”, – sakė “Audi” atstovas spaudai Džefas Kulmanas (Jeff Kuhlman). “Kol kas jie tokie brangūs, kad bus skirti tik nišiniams modeliams”, – pridūrė Michaelis Hammas, Reutlingene (Vokietija) įsikūrusios bendrovės “Automotive Lighting” inovatyvaus apšvietimo padalinio vadovas. Hammas dirba su “Audi”, kurdamas LED priekinius žibintus.
Vienas iš LED priekinių žibintų trūkumų yra tai, kad jie yra brangūs. M. Hammas teigė, kad jie gali kainuoti 8 kartus brangiau už jau dabar brangius didelio intensyvumo išlydžio HID žibintus. Pastarieji yra ledinės mėlynos spalvos priekiniai žibintai, kurie per daug akina.
LED priekiniai žibintai taip pat bus naudojami “Escalade”. Cadillac Escalade priekiniuose žibintuose bus naudojami šviesos diodai, kurie automobiliui suteiks unikalų charakterį. Be to, ateityje šviesos diodus naudos ir Lexus LS bei Lincoln Navigator.
Kodėl priekiniai žibintai tokie svarbūs
Gali atrodyti akivaizdu, kodėl jūsų priekiniai žibintai yra labai svarbūs jūsų vairavimo patirčiai – jie apšviečia viską naktį.
Tačiau tiesa ta, kad dauguma žmonių nesupranta, kokios svarbios gali būti smulkios žibintų detalės.
Kadangi 40 % eismo vyksta tamsoje, tikrai svarbu savo automobiliui parinkti geriausius priekinius žibintus.
Taigi, kokie skirtingi veiksniai sudaro priekinio žibinto detales?
Na, vienas iš akivaizdžiausių yra ryškumas. Apie ryškumą ir apie tai, kokios lemputės yra ryškiausios, kalbėsime toliau, bet kol kas žinokite, kad ryškumas nėra vienintelis veiksnys.
Kitas itin svarbus veiksnys yra šviesos spalva. Kartais tai vadinama šviesos temperatūra. Vėsesnės spalvos yra labiau mėlynos, o šiltesnės – geltonai raudonos.
Palyginimui, šaltos spalvos dažnai gali atrodyti dirbtinės ir plokščios arba lėkštos, o šiltos spalvos yra ryškesnės. Pavyzdžiui, uždegtas degtukas sukuria labai šiltą spalvą, o LCD ekranas – labai šaltą.
Kitas labai svarbus veiksnys yra priekinių žibintų šviesos srautas. Tai atstumas, kurį šviesa nukeliauja nuo priekinio žibinto. Kai kuriuose prabangiuose automobiliuose žibintų šviesos srautas yra automatizuotas ir priklauso nuo tokių veiksnių kaip važiavimo greitis. Taigi, kai važiuojate greičiau, priekiniai žibintai šviečia toliau.
Tačiau daugumos priekinių žibintų atstumas yra fiksuotas.
Tai tik keletas iš daugelio skirtingų veiksnių, veikiančių priekinius žibintus. Kaip matote, lemia ne tik tai, kiek šviesa ryški.