Ar virš Marijampolės galėjo įvykti viena didžiausių aviakatastrofų istorijoje?

Visai neseniai, padangėse virš Marijampolės rajono, vos neįvyko viena didžiausių aviakatastrofų Lietuvos istorijoje. Galbūt niekas to ir nebūtų sužinoję, jei informacija iš skrydžių centro nebūtų nutekėjusi informacinės sklaidos priemonėms. Net ir nutekėjus minimai informacijai, apie vos neįvykusį incidentą atsakingų institucijų vadovai ir toliau vengė kalbėti.

Sūduvos gido redakcijai susisiekus su valstybine įmone „Oro navigacija“, pastarieji pateikė mūsų skaitytojams vidinio tyrimo išvadas.

„Oro navigacijos“ atlikto vidinio tyrimo išvados rodo, kad balandžio 20 d. Lietuvos oro erdvėje įvyko incidentas, kurio metu tarp dviejų orlaivių nebuvo išlaikytas nustatytasis skirstymo minimumas. Suveikus abiejų orlaivių susidūrimų ore vengimo sistemoms (ACAS), jų įgulos gavo ACAS patariamuosius sprendimus susidūrimui išvengti (angl. – Resolution Advisory, RA). Vykdant patariamuosius nurodymus, viena iš įgulų gavo kitos sistemos pranešimą – susidūrimui su trečiu orlaiviu išvengti.

Pagal „Oro navigacija“ atlikta vidinį tyrimą jie padarė išvadą, kad pagal Europos Sąjungoje naudojamą aviacijos incidentų tyrimo metodiką, minėtas įvykis nėra priskirtinas nei prie avarijų, nei prie pavojingų incidentų.

Tyrimo išvadoje bandoma paneigti vyraujančias kalbas, kad skrydžių centro darbuotojas buvo pavargęs ar galimai apsvaigęs.

„Oro navigacija“ savo darbe visada vadovaujasi tarptautiniais aviacijos saugą ir saugumą užtikrinančiais dokumentais.

Skrydžių vadovų ir techninio personalo kvalifikacijos suteikimas ir tobulinimas yra griežtai reglamentuotas Europos aviacijos saugumą reglamentuojančiais dokumentais. Šiai sričiai įmonė skiria didelį dėmesį.

Vadovaujantis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) standartais ir Europos Sąjungos reglamentais, skrydžių vadovams taikomi kvalifikaciniai reikalavimai, todėl nuolat atnaujinamos jų žinios ir tobulinami įgūdžiai. Įmonės Kompetencijų centre organizuojami skrydžių vadovų žinių atnaujinimo kursai, sudarantys galimybę skrydžių vadovams išlaikyti aukščiausią kompetencijos lygį. Skrydžių vadovai mokomi pagal Nacionalinės priežiūros institucijos patvirtintas mokymo programas. Kasmet vykdomi mokymai kompleksiniais skrydžių valdymo treniruokliais. Skrydžių vadovų žinių atnaujinimo kursų metu yra imituojamos neįprastos ir avarinės situacijos, kurių metu skrydžių vadovai mokomi spręsti susiklosčiusias sudėtingas oro eismo valdymo situacijas.

Pasiteiravus valstybinės įmonės „Oro navigacija“, kodėl informacija apie šį incidentą nėra perduota Teisingumo ministerijai gavome atsakymą, kad: „Apie visus aviacijos įvykius, įskaitant ir šį, įmonė teisės aktų nustatyta tvarka informavo ir informuoja visas atsakingas institucijas – Europos aviacijos saugos agentūrą, Transporto kompetencijų agentūrą ir Teisingumo ministerijos atsakingus asmenis“. Patikrinus Teisingumo ministerijos puslapį jokios informacijos apie šį incidentą nėra.

Valstybinės įmonės „Oro navigacija“ pateikta vidinio tyrimo išvada nepaaiškino tikslių priežasčių, kodėl vos neįvyko masinė aviakatastrofą, todėl tikrosios incidento priežastys taip ir liko neaiškios.

 

Sūduvos gidas informacija

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas