Festivalyje MEDYNĖS 2019 – muzikos erdvėlaikiai!

Spalio 12 d. – lapkričio 10 d. Marijampolėje penktą kartą vyksiantis tarptautinis medinių pučiamųjų instrumentų festivalis „Medynės“ kviečia  įvairių stilių muzikos gerbėjus į kamerinę kokybiškos ir profesionalios muzikos šventę.

Šių metų programa driekiasi muzikos erdvėlaikiais –  tai ir muzika tradicijoje,  ir tradicija kaip atliekamos muzikos  interpretacijos / transformacijos terpė bei šaltinis. Joje svarbus ir laiko modusas, klausiant – kas yra praeitis, dabartis, ateitis?  Klasikinės muzikos interpretacijos pinasi su šiuolaikinio, apps‘ų programėlėmis pajungto žmogaus jausenomis, siūlydamos publikai galimybę atrasti naujas, neįtikėtinai paslaptingas muzikos gelmes.

Spalio 12 d. į savo koncertą kviečia multiinstrumentalistė amerikietė Carol Robinson, bene vienintelė užsienio atlikėja, į savo repertuarą įtraukusi ir lietuviškosios birbynės skambesį.  Garso menininkė parengė solinę 2 dalių programą „Elektroakustinė muzika birbynei“. Koncerte skambės šešios specialiai lietuviškajam instrumentui sukurtos Jürgo Frey‘jaus, Nadiro Vassenos, Janio Petraskevics‘iaus, Zado Moultakos ir pačios Carol Robinson kompozicijos, kurių kiekviena turi savo istoriją, nuotaiką, stilių. Atliekamą kūrinį lydės glaustas jį sukūrusio menininko komentaras. Kūrybinio menininkų bendradarbiavimo vaisius – tai neįtikėtinas dramaturginis garsovaizdis, kurio trajektorija driekiasi per žmogaus patirties, jo būsenų, jausmų prizmę. Klausytojai turės progą išgirsti įvairialypę muziką, primenančią Šekspyro Makbetą ir jo iškankintą sielą po Dunkano mirties, niuansuotai birbynės įkūnijančias žmogiškas abejones bei sąžinės graužatį, ar lietuviškuoju instrumentu sukurtą horizonto, erdvės, pripildytos šnabždesių, lengvo vėjo bangavimo įspūdį.

Spalio 20 d.  „Gelminė melodija“ („Internal Melody“) – taip pavadintą koncertinę programą pristatys džiazo ketveriukė iš Varšuvos. Džiazinių improvizacijų gelmėse klausytojus žada panardinti 2014 m. Jazz Top forumo laureatas, vienas šios programos solistų, virtuoziškų kompozicijų autorius – Krzysztofas Lenczowskis (violončelė), Grzegorzas Piotrowskis (saksofonas), 2012 m. vykusio „Pasaulio orkestro“ sumanytojas, subūręs grojančiais seniausiais instrumentais virtuozus iš viso pasaulio. Hammondo vargonais gros Janas Smoczyńskis, mušamaisiais – Tomaszas „Harry“ Waldowskis. Šių „garso alchemikų“ kompozicijos primena ne amerikietiškąją, o europietišką improvizacinės muzikos dvasią, pasižyminčią gyliu neapčiuopiamoje tamsoje. Išskirtinis šios programos bruožas – muzikantai atsisako bet kokių elektroninių efektų, garso moduliacijų, virtuoziškai išnaudodami akustines savo instrumentų savybes.

Profesionalaus atlikimo ir meninės vizualizacijos dermė – šių metų „Medynių“ programos naujovė –  tai  aukštą meninę kokybę reprezentuojantys kolektyvai,  kurių pasirodymai prilygsta performatyviems, teatralizuotiems mini spektakliams.

Spalio 30 d. savo programą „Dabar ir tada“ pristatys keturių išilginės fleitos atlikėjų – Pios Loman, Karinos Agerbo, Marit Ernst Bock ir Pios Brinch Jensen suburtas kvartetas SIRENA, pasižymintis novatoriškumu ir neįprasta muzikine „choreografija“. Jungtinio švedų ir danų ansamblio atliekama muzika apima platų spektrą – nuo renesanso, baroko iki šių laikų kompozitorių kūrinių. Senosios ir naujosios muzikos repertuarai, kuriuos taip entuziastingai ir spontaniškai savo virtuozišku atlikimu supina SIRENOS, yra tarsi  savitas pasakojimas nūdienos publikai. SIRENOS be jokių pastangų juda nuo ankstesnių muzikos laikotarpių prie šiuolaikinių kompozicijų, taip sudarydamos tarpusavyje sąveikaujančią visumą, įtraukdamos ir publiką, kuri tampa lygiai svarbi kaip ir pati muzika. Keturios muzikantės groja ne tik erdvėje, bet sykiu  kuria „choreografiją“  – mimika, gestu ar judesiu sustiprindamos muzikinę kalbą. SIRENŲ muzikavimas pasižymi neįprasta koncertine forma ir suteikia klausytojams unikalią patirtį.

Festivalio „Medynės 2019“ programos ašis –lapkričio 9, 10 d. įvyksianti muzikinio teatro spektaklio „Retrotopija“ (režisierius Sjaron Minailo, šviesų menininkas Maarten Warmerdam, Nyderlandai) premjera.

„Retrotopija“ – muzikinis draminis vyksmas vienai aktorei ir keturiems muzikantams, kuriamas remiantis muzikiniu įvairių XVII a. ir XVIII a. kompozicijų koliažu. Šiuo pastatymu tiriama šiuolaikinė žmonijos padėtis – nuolatinis nepaaiškinamas nesaugumo jausmas ir augantis nerimas virsta ateities baime ir visa persmelkiančiu tikrovės vengimu, gręžiantis į praeitį. Šiame muzikiniame monologe legendinė lietuvių aktorė Jūratė Onaitytė įkūnija bevardę figūrą, įstrigusią laike tarp praeities ir ateities. Stengiantis paneigti neišvengiamą ateitį ir idealizuojant praeitį, jos dabartis tampa vis sunkiau pakeliama. Šio scenos kūrinio pagrindas – sociologo Zygmundo Baumano knyga „Retrotopija“, kurioje jis aprašo kolektyvinės nostalgijos sąvoką įsivaizduojamai auksinei Retrotopijos praeičiai – utopijai, kuri yra ne nepažinioje idealioje ateityje, o žinomoje ir idealizuojamoje praeityje. Šis scenos vyksmas – vizualinė muzikinė skvarbios Baumano įžvalgos apie šiuolaikinį žmogaus būvį interpretacija.

Festivalį organizuoja VšĮ „Sambalsiai“.
Pagrindiniai rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Marijampolės savivaldybė.
Partneriai: Marijampolės municipalinis teatras, Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerija.

 

VšĮ „Sambalsiai“ informacija

Jums gali patikti

Komentavimas negalimas