Henrio Fordo vardą yra girdėję net ir tie, kurie visiškai nesidomi nei automobiliais, nei istorija. Ir šiandien šią pavardę vis dar galima dažnai išgirsti – prieš daugiau nei šimtmetį įkurtos gamyklos automobiliai vis dar zuja įvairių žemynų keliais. Net „Ford“ naudoti automobiliai yra puikiai vertinami vairuotojų, tačiau kaip ir kiekvienam mechanizmui, jiems svarbi tinkama priežiūra. Apžvelkime, kaip pasirūpinti savo „Ford“ automobiliu arba kokių darbų ieškoti jo remonto istorijoje.
Periodinis techninis aptarnavimas
Apie tepalų, filtrų, stabdžių trinkelių ir padangų keitimą net kalbėti neverta – tai žino kiekvienas vairuotojas. Tačiau jei norite, kad „Ford“ naudoti automobiliai patikimai tarnautų, reikia atkreipti dėmesį ir į gamintojo rekomendacijas, o jos pateikiamos tikrai ilgam laikotarpiui. Apžvelkime bendrais bruožais.
Be tradicinių susidėvinčių dalių, gamintojas rekomenduoja daugeliui „Ford“ modelių, nuvažiavus 200 tūkst. kilometrų, keisti paskirstymo diržą, įtempiklius, guolius, kitus pavaros diržus. Deja, kartais vairuotojai tokią gamintojo rekomendaciją ignoruoja, o blogiausia yra tai, kad ne visi „Ford“ naudoti automobiliai turi tvarkingą remonto istoriją. Jei nesate tikri, ar šis keitimas buvo atliktas, o automobilis jau yra nuvažiavęs pirmuosius 200 tūkst. kilometrų, reikėtų nedelsiant pakeisti minėtus elementus.
Kalbant apie senesnius automobilius, „Ford“ kas dešimtmetį rekomenduoja atlikti aušinimo sistemos plovimą ir skysčio keitimą, jei vis dar buvo naudojamas originalus skystis. Žinoma, negalima ignoruoti ir paties automobilio siunčiamų signalų: įvairių garsų, važiavimo kokybės ar kuro sąnaudų pokyčių, dūmingumo. Jei laiku pasirūpinsite automobiliu, tai jis ir tarnaus ilgiau, ir jo remontas kainuos pigiau.
Tipiniai naudotų „Ford“ automobilių gedimai
Reikia pripažinti, kad automobilių gedimai labai didele dalimi priklauso nuo vairuotojų (pastarieji dažnai patys ir sukelia gedimus!). Vis dėlto automobilių techninę būklę tikrinantys specialistai pastebi, kad galima išskirti tam tikrus tipinius gedimus. Jų turi kiekvienas modelis ir kiekviena markė – genda visi automobiliai, nepriklausomai nuo jų pavadinimo ar pagaminimo metų.
Vis dėlto „Ford“ naudoti automobiliai savo tipinių gedimų sąrašu tikrai nėra lyderiai bendraamžių mašinų kategorijoje. Jų gedimai gana paprasti: vairuotojai dažnais skundžiasi korozija, kuri paveikia automobilio kėbulo apatinę dalį, kiek dažniau tenka keisti ir priekinių ratų guolius. Dar vienas dažniau pasitaikantis gedimas – tai nusidėvėjimas, dėl kurio atsiranda prasisunkimų vairo stiprintuvo sistemoje. Tai gali sukelti šios sistemos siurblio gedimą, o tada jis pradeda veikti garsiai. Jei pastebėjote neįprastų garsų sukant vairą, kuo skubiau vykite į autoservisą.
Ar dėl tipinių gedimų „Ford“ naudoti automobiliai sukelia daug problemų? Tikrai ne, o ir tie gedimai yra palyginti juokingi – kitų gamintojų automobiliuose tipiniais gedimais laikomi greičių dėžės, pakabos ir kiti nusidėvėjimai. Tačiau net ir tai nereiškia, kad gamintojas prastai atliko savo darbą: automobiliai kiekvieną dieną susiduria su įvairiomis jėgomis ir turi jas atlaikyti. Tempimas, deformacija, vibracijos – visa tai ilgainiui turi pasekmių ir jų visiškai eliminuoti nėra įmanoma. Vienintelis būdas yra pakeisti susidėvėjusius elementus ir taip atkurti gamyklinius automobilio parametrus bei jo patikimumą.