Jau ne vienerius metus Kalvarijos savivaldybėje esančio Jungėnų kaimo gyventojai, pro savo namų langus girdi pravažiuojančius tik krovininius traukinius, kai kadaise reguliariai vykdyti keleiviniai maršrutai į Kauną ar Marijampolę, dabar yra tik svajonė.
Daugiau nei 60 metų stovinti Kalvarijos geležinkelio stotis, 1948 metais tapo trėmimų į Sibirą tašku, o vien per 1948 – 1949 metus iš čia išvežta 292 šeimos.
Dabartiniais laikais, Jungėnuose esanti Kalvarijos geležinkelio stotis dažniausiai tapdavo patogia studentų keliavimo į Kauną vieta.
Rengiant ,,Rail Baltica” projektą ir įrengiant papildomą europinę vėžę, reisai sustojo ir nors projektas dalyje iki Kauno jau seniai įgyvendintas, jungėniškių, kalvarijiečių ir kitų aplinkinių vietovių gyventojams teko nusivilti keleivinių reisų neatnaujinus, nors reisai Kaunas – Marijampolė yra vykdomi.
Siekiant atkurti reisus, į ,,Lietuvos geležinkelius” kiek anksčiau yra kreipęsis Kalvarijos savivaldybės tarybos narys Juozas Švedas, tačiau konkrečių paaiškinimų ,,Lietuvos geležinkeliai” tada nepateikė.
,,Sūduvos gidas” nusprendė pats pasidomėti šia situacija ir išsiaiškinti, kodėl beveik 1000 gyventojų turinčioje, vos 3 km. atstumu nuo Kalvarijos esančioje gyvenvietėje, deja, bet neatvyksta keleiviai traukiniai.
Kaip informavo ,,Lietuvos geležinkelių” keleivių informacijos centras, keleivinių traukinių eismo tvarkaraščiai sudaromi nuodugniai išanalizavus visais esamais maršrutais vykstančių keleivių srautus, atsižvelgiant į keleivių poreikius, faktinį atitinkamu maršrutu važiuojančių keleivių skaičių, technines sąlygas ir eismo organizavimo galimybes. Centras tikina, kad negali atliepti individualių kiekvieno keleivio poreikių, bet stengsis tvarkaraščius tobulinti taip, kad jie patogesni taptų didesnei daliai keliaujančių vienu ar kitu maršrutu ir pasistengs į tai atsižvelgti sudarinėjant kitų metų tvarkaraščius.
Rūta Magdalena Atroškaitė, atstovaujanti ,,Lietuvos geležinkelių” komunikacijos paslaugas pridėjo, jog keleivių srautas iš tiesų atsigauna, visgi šiais metais ikipandeminių srautų lygmens pasiekti dar neplanuojama.
Kalbant konkrečiai apie Jungėnuose esančią stotį, anot atstovės, vertinant šiuolaikiniais kelionių standartais reikėtų sprendimo, kaip patogiai ir gamtai draugiškai iš Kalvarijos pasiekti Jungėnus ir atvirkščiai. Be to sunkiai įmanoma planuoti keleivių srautus, susisiekimą – neduodant patogios prieigos vadinamajai „Last mile“. Vietos savivaldai realistiškai įsivertinus galimybes prieigos suteikimui, būtų galima kelti diskusijas.
Visgi, R. Atroškaitės teigimu, vienas iš trukdančių atnaujinti reisus faktorių, yra stoties būklė.
Pamėginus susisiekti su ,,Lietuvos geležinkelių” infrastruktūros projektų atstovu, gauti atsakymo nepavyko, tačiau vienas iš aspektų gali būti netinkamas, lauke įrengtas tualetas, kuris neatitinka šiuolaikinių standartų taikomų geležinkelio stotims.
Akivaizdu, jog ,,Lietuvos geležinkeliai” nėra visiškai atmetę keleivinių traukinių reisų iš Kalvarijos geležinkelio stoties atnaujinimo, o glaudus bendradarbiavimas su vietos savivalda, jau netolimoje ateityje gali sugrąžinti keleivius į Jungėnus.
Jurgis Švedas