Kaip pasiruošti kalnų slidinėjimui?

Šaltėjant orams po truputį pradedama galvoti ir apie šio sezono pramogas. Viena iš pagrindinių laisvalaikio ir net sporto šakų – slidinėjimas. Vis labiau ir dažniau žiemos sezonu keliaujame į kalnuotas šalis, kur galime džiaugtis ne tik sniegu, bet ir aktyvia veikla. Tam, kad būtų galima tinkamai praleisti žiemos atostogas, slidinėjimui reikia pradėti ruoštis likus geram mėnesiui.

Kokią naudą atneša slidinėjimas?

Nors ir slidinėjimas atrodo lyg nieko neišsiskiriantis aktyvus laisvalaikis, tačiau iš tikrųjų jis atneša žymiai daugiau naudos nei tai, kad suteikia gausybė gerų emocijų. Slidinėjimo kelionės yra naudingos tuo, kad:

  • didina ištvermę – slidinėjimas laikomas aerobinis ištvermės užsiėmimas, kurio metu stiprinama širdis ir sudeginama gausybė kalorijų
  • stiprina sąnarius ir kaulus – slidinėjimo metu gaunama nuolatinė apkrova keliams juos sutvirtina ir apsaugo nuo osteoporozės. Žinoma, prieš slidinėjimo kelionę reikia atlikti specialius pratimus, kurie padeda išsiugdyti kojų kelių jėgą
  • skatina puikų miegą – slidinėjimas reikalauja nemažai jėgų, todėl jeigu pastaruoju metu patiriate nemigą – patikėkit, po kalnų nesinorės nieko, o tik kristi į lovą!
  • suteikia galimybę pakvėpuoti grynu oru – dabartinė oro kokybė yra gana prasta, todėl su įkvėptu deguonimi gauname nemažai teršalų. Tačiau esant kalnuose galima patirti, kas yra švarus oras!

Į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis slides?

Jeigu kalnuose planuojate slidinėti su slidėmis labai svarbu atkreipti dėmesį į keletą aspektų, kurie yra svarbūs jų pasirinkimui.

Slidžių ilgis. Vienas iš pagrindinių būdų, kaip nustatyti jums tinkamą slidžių ilgį – iš savo ūgio (centimetrais) atimkite 15 centimetrų. Kitas būdas yra toks, jog turite atsistoti ir šalia savęs pasistatyti slides. Jų viršutinis kraštas turėtų būti tarp smakro ir nosies galiuko. Tokio ilgio slidės užtikriną puikią proporciją tarp manevringumo ir stabilumo, kuris yra svarbus greito nusileidimo metu. Kuo slidės yra trumpesnės, tuo su jomis lengviau daryti posūkius. Na, o ilgesnės duoda žymiai didesnį stabilumą greitai leidžiantis.

Slidžių spindulys. Šį parametrą galite rasti ant slidžių, o šis nustato slidžių manevringumo lygį. Jeigu slidžių spindulys siekia 11 – 14 m, tai reiškia, kad su jomis bus itin lengva suktis. 14 – 17 m spindulys yra laikomas aukso viduriuku tarp stabilumo ir manevringumo. Daugiau nei 17 m spindulio slidės puikiai tinkamos greitiems nusileidimams, kurie turi ilgus posūkius.

Į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis snieglentę?

Šiuo metu rinkoje snieglenčių yra įvairiausių, tačiau norint išsirinkti sau labiausiai tinkančią reikia atkreipti dėmesį į lentos tipą, ilgį ir plotį.Lentos tipai yra skirstomi į: freestyle (tai yra subalansuota lenta, kuri skirta aukštiems šuoliams), all – mountain (ši lenta yra pati universaliausia, nes ją galima panaudoti ant skirtingų sniego paviršių), jib/rails (lenta, kuri pasižymi nepaprastu manevringumu, kuri puikiai tinka slaidinti per railus ar įveikti net ir mažiausius tramplynus), freeride (ši lenta skirta snieglentininkams, kurie dievina greitį. Šios tinkamos naudoti tiek trasose, tiek ten, kur yra gausybė sniego – powderio).

Snieglentės ilgis yra nustatomas pagal žmogaus ūgį ir jo svorį. Kuo didesnis yra jūsų svoris, tuo ilgesnės lentos kraštinės jums reikės. Tai yra svarbu todėl, kad nenuslystumėte posūkio metu. Na, o lentos plotį nustato jūsų kojos pėdos dydis. Šiuo metu galite rasti trijų dydžių lentas: standartinė, vidutinio dydžio ir plati. Jeigu nešiojate didesnio dydžio batus, o t.y. daugiau nei 45 dydis – jums reikalinga plataus (wide) pločio lenta!

Daugiau naudingos informacijos apie slidinėjimą Lietuvoje ir užsienyje bei puikių kelionės pasiūlymų ieškokite internetu – HiMountains.

Sponsored Video

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE