Vairo traukės yra svarbi vairo pavaros dalis. Bet kokie gedimai susiję su jomis nesukelia visiško automobilio gedimo ir negalėjimo juo naudotis. Tai yra tiesioginė vairo gedimo grėsmė automobiliui judant, o tai reiškia, kad tai padidina avarijų riziką. Todėl vairo trauklių būklė turi būti nuolat stebima, o jei kyla įtarimų dėl gedimų, jokiu būdu negalima jų ignoruoti. Savalaikis vairo trauklių ir antgalių pakeitimas padės išvengti daugelio nemalonių staigmenų kelyje.
Vairo traukės funkcijos
Vairo traukės perduoda jėgą iš vairo į besisukančias stebulės svirtis, kad pasuktų ratus. Be to, jos yra vairo jungties dalis, nustatanti kiekvieno rato sukimosi kampą (sukant ratai eina skirtingais spinduliais).
Pagrindinės problemos su vairo traukėmis
Traukės susideda iš yra metalinių strypų, kuriuos sunku sugadinti. Juos galima tik sulenkti – „užkabinti“ ratą ant akmens ar kitos kliūties.
Daug dažniau gedimai yra susiję su:
- Šios dalys yra trauklių galuose. Dažniausia lūžimo priežastis – įdėklo (arba guminės įvorės) arba sferinio kaiščio paviršiaus susidėvėjimas (sriegio, kūgio, paviršiaus pažeidimas dėl korozijos arba neprofesionalaus surinkimo/išmontavimo).
- Su kaiščiu, tvirtinančiu veržlę. Neteisingai sumontavus šią mažą ir ne itin reikšmingą, iš pirmo žvilgsnio detalę, gali atsirasti nepataisomų pasekmių: kaištis iškrenta -> atsipalaiduoja veržlė -> prarandamas stabilumas.
- Vyrių dangteliu. Kai dangtelis sulūžta, vyriai užsiteršia ir dėl to greičiau susidėvi.
- Įvorės, srieginiais strypais ir kitais mechanizmo dalimis. Važiuojant blogomis kelio sąlygomis jie gali būti susigadinti.
Kaip žinoti, kada reikia keisti vairo traukę?
Paprastas atidumas, kaip automobilis “elgiasi” kelyje, leis laiku pastebėti gedimą. Didelė laisva rato eiga, taip pat pašaliniai garsai (dažniausiai beldimas) posūkyje yra traukės problemų ženklas. Nukrypimas nuo pasirinktos judesio linijos, taip pat nuo nurodyto posūkio spindulio gali reikšti, kad vyris subyrėjo arba antgaliai susidėvėję. Svarbiausia yra laiku pastebėti problemą, kad važiuojant staiga neprarastumėte automobilio kontrolės.
Visiškas vairo traukės pakeitimas yra gana retas atvejis, nes tai būtina esant rimtam mechaniniam poveikiui strypui. Vienas antgalis lūžta daug dažniau, o tokioje situacijoje tai galima padaryti pakeitus šią vairo traukės dalį. Kalbant apie sudėtingumą, tai yra gana paprasta procedūra, kurią galite atlikti patys.