Kokios terapijos reiktų, kad apsileidėliai išnyktų?

Šių metų žiemužė pateikė begalę nemalonių rūpesčių visiems, bet iškritęs gausus bei šlapias sniegas labiausiai žalos pridarė elektros tiekimo įmonėms, miško savininkams, transporto įmonėms ir, be abejo, kelininkams. Sūduvoje miškų nedaug, tad medžiai virsdami nuo sniego svorio, nepadarė tiek daug žalos, kaip pavyzdžiui miškinguose šalies regionuose, tačiau kelių tinklas čia pakankamai gerai išplėtotas. Krašto keliais vyksta labai intensyvus eismas, todėl pasnigus, ar pustant kelio danga turėtų būti labai operatyviai nuvaloma, kitu atveju ant kelio susidaro gilios provėžos su ledo kauburėliais keliančiais didelį pavojų eismo saugumui, vadinasi ir žmonių gyvybei, kuriuos „nukrapštyti“ ne taip jau paprasta, reikia specialios technikos.

Taip atrodė iki vasario 10 dienos kelias Trakiškiai - Baraginė
Taip atrodė iki vasario 10 dienos kelias Trakiškiai-Baraginė

Kaip minėjau, sniegas turėtų būti greitai nuvalomas, bet praktika įrodo, jog taip nėra. Greitai valomi tik magistraliniai, valstybinės reikšmės keliai, o vietiniai keliai, kuriais žmonės automobiliais vyksta į darbą, pas gydytoją, apsipirkti bei kitų reikalų tvarkyti, galų gale jais važinėja pašto darbuotojai, valomi atmestinai ir neskubant.

Antai jau ne kartą aprašytą, Marijampolės savivaldybės pavaldume esantį kelią, jungiantį dvi Marijampolės savivaldybės Trakiškių bei Baraginės gyvenvietes, daugiau – mažiau pakenčiamai nuvalyti teiktasi tik vasario 10 dieną, tai yra praėjus beveik dviem savaitėms po šalyje gausiai iškritusio sniego. Per tą laiką šiame, sunkiai pravažiuojamu tapusiame kelyje įvyko ne vienas eismo įvykis (žr. nuotraukas). Beje, minėtas kelias pavasarį nutirpus sniegui, dar „pasipuošia“ ir begale skylių asfalto dangoje, kurių remontui, pasak Marijampolės seniūnijos seniūno Juozo Miliaus, reikia dešimčių tūkstančių eurų, kurių seniūnijos biudžete paprasčiausiai nėra.

Kleias Trakiškiai - Baraginė, vykstant nuo Baraginės...
Kelias Trakiškiai-Baraginė, vykstant nuo Baraginės…

Situacija pastaraisiais metais ypatingai komplikavosi. Mat įkūrus Marijampolės šiaurės rytinėje dalyje laisvą ekonominę zoną bei pradėjus darbą ten esančioms įmonėms, jau minėtu keliu ir keliu Marijampolė–Baraginė kasdien rieda dešimtys sunkiasvorių vilkikų gabendami žaliavą įmonėms ir išveždami iš jų gaminius. Vilkikai išdaužo duobes, laužo asfalto dangą, dėl gremėzdiškų gabaritų kelia pavojų eismo saugumui. Nors kelias vedantis nuo Prienų plento pro Trakiškių gyvenvietę iš abiejų galų yra paženklintas automobilių tonažą ribojančiais ženklais, tačiau vairuotojai kažkodėl nepaiso ženklų reikalavimų… Dėl tokios betvarkės ne kartą gyventojai yra kreipęsi į kelių policijos vadovus, deja, padėtis kaip buvo, taip ir lieka nepakitusi. Seniūnas, Juozas Milius, teigė, jog taip pat ne kartą kalbėjo su kelių policijos vadovais dėl susidariusios nepriimtinos padėties, bet tai buvo balsas tyruose. Gal atsitikus didelei eismo nelaimei, kurioje nukentės žmonės, kas nors pajudės, pakrutės, o kol kas žiūrim ką turim…

Žinau, jog mūsų išrinkti valdžios žmonės dažnai vyksta į pažengusias ekonomiškai šalis pasimokinti, (tikiuosi ne į ekskursiją), kaip reiktų tvarkytis municipaliniame ūkyje, kad viskas būtų darniai, protingai suplanuota, sudėliota. Tad, žinoma, jie turėjo pastebėti, jog ten prieš pradedant kažkokias statybas pirmučiausiai paklojamos visos požeminės komunikacijos ir nutiesiami reikiamo standarto privažiavimo keliai. Kyla klausimas: kodėl steigiant Marijampolės laisvą ekonominę zoną ne iki galo tuo pasirūpinta? Tokiu būdu tvarkantis mums visuomet stigs pinigų, tačiau bus darbo ir žinoma pajamų mokamų iš biudžeto, taip sakant, kai kurioms įmonėms… Šaunu.

Iš pokalbio su Marijampolės seniūnijos seniūnu sužinojau, jog UAB Marijampolės švara net neturi pakankamai reikalingos technikos galinčios operatyviai ir tinkamai pašalinti ant asfalto dangos susidariusius suledėjusio sniego kalnelius, tad teko šauktis pagalbon kauniečius. O kauniečiai, be abejo, turi savų rūpesčių, taigi į provinciją atbildėjo tik susitvarkę savame kieme…

Seniūnas, taip pat minėjo, kad Marijampolėje yra ir daugiau tokių vietų, kur reikalinga tam tikra technika, kurios Marijampolės švara neturi. Tad vėlgi kyla klausimas: kodėl sudaroma sutartis su įmone, kuri neturi reikiamos technikos susidariusiai ekstremaliai situacijai greitai pašalinti. Kas tai, aplaidumas, ar tikėjimas, jog gamta nepateiks staigmenų?

Geras šeimininkas turėtų numatyti visas aplinkybes bei būti joms pasiruošęs. Taip pigiau ir protingiau.

Vytautas Karsokas

Nuotraukos darytos Baraginės bei Trakiškių kaimų gyventojų

Sponsored Video

Jums gali patikti
1 Komentaras
  1. Bendruomenes narys sako

    Pamirsote pamineti prie to jog is abieju pusiu yra zenklai, atvykus policijos pareigunams jie nesugeba israsyti vairuotojam baudos, nes kaip pareigunas sako zenklas galioja iki sankryzos, ir teigia jog sunkvezimis galimai buvo atskraidintas sraigtasparniu ir kelio zenklo nepazeide bei asfalto nelauze,kvepia korupcija???? Ar pareigunas yra visiskai apsileides ir nevygdo savo ygaliojimu?

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.

TAIP PAT SKAITYKITE