Mokymai: darbuotojų palaima ar kančia?

Verslo konsultacijų ir mokymo rinka Lietuvoje po nepriklausomybės atgavimo judėjo labai mažais žingsneliais, didžiausias postūmis atsirado prieš stojant į Europos Sąjungą. Šiandien galima pasakyti, kad ši rinka jau beveik dešimtmetį stabiliai auga, demonstruodama kasmetinį 15-20% augimą. Vis daugiau organizacijų siekia valdyti pokyčius, projektus ir procesus sistemingai, todėl mokymąsis tampa neatsiejama verslo veiklos dalimi.

Kompetencijų spektras kylant karjeros laiptais būtinas įvairių verslo sričių atstovams. „Sukurti naują produktą ir  įvesti į rinką: alternatyva druskai ledo ir sniego tirpinimui“Tokio pobūdžio užduotį gali gauti įmonės specialistas, visiškai nesusijęs su šios srities klausimais – IT inžinierius, vadovo padėjėjas, personalo specialistas ar buhalteris. Ją įgyvendinęs žmogus įgyja patirties, kuri jam būtina greitai besikeičiančioje darbo aplinkoje.

Lietuvos įmonės taiko įvairiausias programas: individualius mokymus pagal poreikį konkrečiam žmogui, grupinius mokymus, apimančius vadybinių kompetencijų stiprinimą ar techninių žinių gilinimą ir t.t. „Poreikis tobulinti kompetencijas vis kinta, atsižvelgiant į pareigų pokytį ar numatomas strategines veiklos kryptis. Mokymai yra ta priemonė, kuri padeda stiprinti reikiamas kompetencijas. Įmonių grupėje taikome įvairias mokymų formas – nuo rinkoje siūlomo išvykstamojo seminaro iki vidinių trenerių pagrindu suformuotos ilgalaikės mokymo programos. Viena tokių – „Arvi akademija“. Ši idėja kasmet apjungia apie 20 potencialiausių kompanijos darbuotojų, kuriems metų eigoje numatytas karjeros pokytis. Jie gauna intriguojančią užduotį, o keliems iš dalyvių suteikiamas komandos vadovo statusas. Po mažiau nei metų mokymosi ir gilinimosi į užduotį – atsiskaitymas už rezultatus“, – pasakoja „Arvi“ įmonių grupės ugdymo veiklos koordinatorė Virginija Subačiūtė.

Šiais metais bendrovė išleido jau trečią akademijos laidą. Beveik metus trunkančio projekto atoveiksmis – ugdomųjų projektų rezultatų pristatymas ir atsakymas sau: „noriu daugiau atsakomybės“, „mano veikla man pakankama, dar nepasiruošęs augti“. Šiandien apie kompetencijų svarbą ir poreikį niekuomet nesustoti tobulėjimo kelyje kalba beveik kiekvienas vadybos vadovėlis. Taip pat pabrėžiama, kad ne kiekvienas gimęs vadovauti, todėl ir pačiam žmogui labai svarbu atsakyti į klausimą, ką nori veikti profesinėje srityje ir kokį atsakomybių spektrą nori turėti.

„Kiekvienas neišmanymas kainuoja pinigus. Tam, kad neišmanymo ir paslydimų būtų kuo mažiau, inicijuojamas tokio pobūdžio mokymų projektas. „Arvi akademija“ –  tarsi realybės šou, grupei žmonių suteikiant vienodas galimybes, sudarant šiltnamio sąlygas: leidžiama paslysti, parklupti, tačiau kartu yra formuojamas suvokimas – kad pereitum į kitą lygą, privalai daug ir sunkiai treniruotis. Turi daug kartų lipti per save – per sunkumus, per išgyvenimus, prisiimant atsakomybę, nepasinaudojant ta pavojinga galimybe „sustoti“, – apie iššūkius mokymų projektuose pasakoja V. Subačiūtė.

„Projekto metu įsitikinau – komandoje produktyviausi darbai vyksta dirbant kartu, ne atskirai. Trys susitikimai gali sukurti daugiau vertės nei pusė metų individualaus darbo. Nemažiau svarbu ir užduočių aiškumas – nesuprantamų klausimų niekas nenori spręsti, o tuomet procesas gali sustoti neribotam laikui“, – apie savo patirtį pasakoja projekto dalyvė, įmonės „Arvi fertis“ generalinio direktoriaus padėjėja rinkodaros klausimais Evelina Gintnerytė.

Ne teorinių žinių suteikimas, o į rezultatus nukreiptas ugdymas suteikia vertingų rezultatų. Tačiau kasmet sukuriama vis kitokia pridėtinė vertė. Šalia tiesioginių savo darbų įmonės atstovai teikia siūlymus naujų produktų sukūrimui arba juos sukuria, paruošia galimybių studiją, ištirtą rinką ir pan. Įgyvendinant realius projektus, mokymosi efektyvumas išauga kone dvigubai.

Įmonei tai – konkurencinis pranašumas, traukiantis prisijungti į iššūkius ir nuolatinį mokymąsi linkusius darbuotojus. Čia dirbantiems tai – nesibaigianti atradimų kelionė, persipinanti su vidinėmis kovomis, savęs ieškojimu, radimu arba pasiklydimu.  Darbuotojui įpakuojama mokymosi galimybė, tarsi dopingas sportininkui, kartu atiduodant ir atsakomybę: vienus tai veda olimpinio medalio link, kitiems – supratimas, kad jis nori likti toje pačioje lygoje.

Odeta Černauskaitė

Jums gali patikti

Atsakyti

Jūsų el. paštas nebus skelbiamas.