Personalo administravimas bei personalo valdymas – du skirtingi procesai, be kurių tinkama bei sėkminga organizacijos veikla sunkiai įsivaizduojama.
Kas yra personalo administravimas?
Personalo administravimas – tai privaloma ir gana specifinė organizacijos veiklos sritis, apimanti tokias veiklas, kaip dokumentų, susijusių su darbuotojų įdarbinimu, darbo sutarčių pakeitimu bei atleidimu, administravimą, asmens bylų suformavimą, įsakymų, susijusių su darbo santykiais, rengimą, dokumentų, susijusių su drausminėmis nuobaudomis, rengimą, periodinių privalomosios sveikatos patikrinimų kontrolę, darbo grafikų bei darbo laiko apskaitos žiniaraščių rengimą, pranešimų SoDrai teikimą, komunikaciją su Valstybine darbo inspekcija (esant poreikiui) ir daugelį kitų.
Personalo administravimo užduotys gali būti deleguojamos išorės specialistams
Personalo administravimas arba, kitaip tariant, personalo dokumentų valdymas yra vienas iš tų procesų, kuris organizacijoje vyksta nepertraukiamai, o tai reiškia, kad šis iš gausybės techninių užduočių susidedantis procesas yra labai imlus laikui. Organizacijoms, kurios ieško sprendimų, padėsiančių optimizuoti šią neatsiejamą organizacijos „gyvenimo“ dalį, patariama pasikliauti išorės specialistų pagalba. Šie specialistai profesionaliai, laiku ir greitai pasirūpins visomis personalo administravimo užduotimis.
Kodėl verta personalo administravimo užduotis deleguoti išorės specialistams?
Personalo administravimo užduotis deleguoti išorės specialistams verta dėl keleto priežasčių. Visų pirma, taip Jūsų organizacijoje dirbantys personalo specialistai turės ženkliai daugiau laiko orientuotis į darbuotojų motyvacijos didinimo, kvalifikacijos kėlimo, darbo našumo augimo ir kitas aukštesnio lygio personalo valdymo užduotis. Visų antra, profesionalios personalo administravimo paslaugos teikiamos kokybiškai bei už racionalią kainą, o tai reiškia, kad Jums pavyks sutaupyti ne tik laiko, bet ir finansinių išteklių.
Kas yra personalo valdymas?
Personalo valdymas – tai aukšto lygio vadybos funkcija, orientuota į santykių tarp organizacijos vadovų bei komandos narių kūrimą bei norimos šių dviejų organizacijos „elementų“ tarpusavio sąveikos įgalinimą. Mažiau formalizuotas personalo valdymo procesas dažniausiai yra laikomas „minkštesniu“ organizacijoje vykstančiu procesu, tačiau jis toli gražu nėra lengvas.
Kokios dedamosios apima personalo valdymo sritį?
Personalo valdymas iš tiesų yra labai plati ir daug dedamųjų turinti vadybos funkcija. Viena iš tų dedamųjų yra organizacijos valdymo metodų bei stilių pasirinkimas. Apie autokratinį, demokratinį bei liberalų organizacijos valdymo metodus, greičiausiai, teko girdėti daug, todėl šį kartą apie tai plačiau nekalbėsime, tačiau norėtųsi pažymėti, kad nuo pasirinkto organizacijos valdymo metodo bei stiliaus didele dalimi priklauso sąveika tarp vadovų ir darbuotojų bei kiti organizacinės kultūros aspektai.
Personalo poreikio planavimas – tai dar viena personalo valdymo dedamųjų. Tinkamas personalo poreikio planavimas yra raktas į sėkmę, nes užtikrina, kad organizacija reikiamu metu turėtų ir reikiamus specialistus: tokiu būdu vidinė bei išorinė specialistų pasiūla yra suderinama su organizacijos darbo vietomis ateityje.
Darbuotojų įsitraukimo ir įsipareigojimo ugdymas, jų motyvavimas bei pasitenkinimo darbu valdymas taip pat yra personalo valdymo dedamosios. Motyvuotas ir į organizacijos veiklą „pasinėręs“ personalas dirba produktyviausiai, todėl šiai personalo valdymo dedamajai derėtų skirti ypatingą dėmesį. Ne ką mažiau dėmesio reikia skirti ir pasitenkinimo darbu valdymui: žinojimas, kas lemia darbuotojų pasitenkinimą darbu ir mokėjimas tuo naudotis padeda užtikrinti, kad darbo santykiai, užmegzti su aukštos kvalifikacijos specialistais, tęstųsi ilgą laiką.
Viena sudėtingiausių personalo valdymo sričių yra personalo vertinimas. Vertinti darbuotojus yra būtina, nes taip galima sužinoti kiekvieno darbuotojo indėlį į organizacijos veiklą bei paskatinti labiau besistengiančius darbuotojus, taip pat ugdyti komandos narių kompetencijas bei atsakomybę už rezultatus ir kt.