Šakių rajono savivaldybės administracija ruošiasi įgyvendinti projektą „Šakių miesto susisiekimo infrastruktūros modernizavimas“, finansuojamą pagal 2014 – 2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ įgyvendinimo priemonę Nr. 06.2.1-TID-R-511 „Vietinių kelių vystymas“. Bendra projekto vertė apie 1 030 366,00 Eur, iš kurių ES fondų paramos lėšos: 875 811,00 Eur. Paraiška finansuoti projektą turi būti pateikta ne vėliau kaip iki 2018 m. rugsėjo 14 d.
Šakių rajono savivaldybės administracija ir inžinerinio projektavimo paslaugas teikianti UAB „Egna“ 2017 m. balandžio 4 d. sudarė paslaugų sutartį, pagal kurią per 180 kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo turėjo būti suteiktos techninių projektų parengimo paslaugos statiniams, esantiems investicinio projekto sudėtyje. Šiuo metu savivaldybės administracija dar nėra gavusi nė vieno statinio galutinio techninio projekto su teigiama bendrosios ekspertizės išvada ir statybą leidžiančiu dokumentu, nors šios paslaugos suteikimo terminas baigėsi 2017 m. spalio 1 d.
Šakių rajono savivaldybės administracijos direktorius raštu kreipėsi į UAB „Egna“ dėl paslaugų sutarties nevykdymo, primindamas, kad investicinių projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2016 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3-140 (1.5 E), 28. punkte nustatyti paraiškos parengtumui taikomi reikalavimai:
„28.1. „Iki paraiškos pateikimo turi būti teisės aktų nustatyta tvarka parengta projektui įgyvendinti reikiama dokumentacija:
28.1.1. patvirtintas statinio projektas;
28.1.2. gautas statinio projekto ekspertizės aktas su išvada, kad projektą galima tvirtinti;
28.1.6. gautas statybą leidžiantis dokumentas.
28.2. Pareiškėjas turi būti iš anksto prieš viešąjį pirkimą suderinęs su įgyvendinančiąja institucija viešųjų pirkimų dokumentus ir įvykdęs bent vienos <…> veiklos viešųjų pirkimų procedūras“.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad savivaldybės administracija nespės laiku pateikti tinkamai paruoštos paraiškos finansuoti investicinį projektą. Todėl kyla pagrįsta ir reali rizika netekti galimybės įgyvendinti šį projektą ir gauti ES fondų paramos lėšas. Akivaizdu, kad ši rizika atsirado dėl UAB „Egna“ kaltės, kadangi paslaugos nebuvo suteiktos sutartyje numatytais terminais ir šiuo metu vis dar nėra suteiktos. Taip pat projektuotojams buvo priminta, kad dėl jų kaltės savivaldybės administracija jau buvo priversta vieną kartą nukelti paraiškos finansuoti projektą pateikimo terminą, kuris anksčiau buvo 2018 m. kovo 29 d., ir dėl to turėjo papildomų sunkumų. Tačiau savivaldybės administracija tai atliko geranoriškai, taip duodama UAB „Egna“ papildomo laiko suteikti sutartimi įsipareigotas paslaugas. Savivaldybės administracija visuomet geranoriškai bendravo ir bendradarbiavo su projektuotojais, neskaičiavo paslaugų sutartyje numatytų delspinigių nuo bendros kainos už kiekvieną uždelstą dieną, tikėjo jų pažadais bei dėjo pastangas ir sudarė visas sąlygas, kad sutartis būtų įgyvendinta tinkamai ir laiku.
Šakių rajono savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į visas nurodytas aplinkybes, įvertinęs aprašytą riziką netekti galimybės įgyvendinti investicinį projektą ir gauti ES fondų paramos lėšas bei vadovaudamasis paslaugų sutarties nuostatomis, informavo UAB „Egna“ apie galimas pasekmes ir įpareigojo suteikti sutartyje nurodytas paslaugas (pateikti statinių techninius projektus, statinio projekto ekspertizės aktus su išvadomis, kad projektus galima tvirtinti ir statinių statybą leidžiančius dokumentus) iki 2018 m. rugsėjo 5 d. 17.00 val. Projektuotojai taip pat buvo įspėti, kad jeigu to neįvykdys, savivaldybės administracija kreipsis į teismą su ieškiniu dėl paslaugų sutarties nevykdymo ir reikalavimu UAB „Egna“ padengti dėl jų kaltės prarastas tikėtinas gauti ES fondų paramos lėšas – 875 811,00 Eur, ir kitą finansinę žalą.
Šakių r. savivaldybės administracijos informacija