Šiandien skaitytojų dėmesiui pateikiame dar vieną sėkmės istoriją. Džiugu, jog šį kartą mintimis apie Marijampolės profesinio rengimo centrą pasidalijo centro darbuotojas Martynas Andriukevičius.
Martynai, esi ne tik MPRC komandos narys, tačiau ir buvęs mokinys, o dabar ir profesijos mokytojas. Šiuo metu vėl „ragauji“ studento duonos. Papasakok, kaip susiklostė visas tavo mokymosi ir studijų kelias?
Mokymasis visą gyvenimą – būtent šie žodžiai geriausiai tinka apibūdinant mano santykį su mokymo įstaigomis. Baigęs Sūduvos gimnaziją, įstojau į Marijampolės kolegiją ir į Marijampolės profesinio rengimo centrą, kadangi buvo patogu derinti mokymąsi dviejose įstaigose. Per dvejus metus įgijau apdailininko specialybę ir šias žinias nuolat pritaikau asmeniniame gyvenime. Marijampolės kolegijoje baigiau Automobilių ir traktorių techninio eksploatavimo specialybę, vėliau įstojau į Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademiją, kur gilinu žinias žemės ūkio inžinerijos ir vadybos magistrantūroje.
Centre kurį laiką dirbai profesinio orientavimo srityje, buvai tas žmogus, kuris kviečia mokinius rinktis mokymąsi būtent Marijampolės profesinio rengimo centre. Ar asmeninė patirtis, kad pats esi centro alumni, tau padėjo geriau perduoti žinią, jog MPRC – puiki karjeros pradžia?
Marijampolės profesinio rengimo centras mane lydėjo visą gyvenimą. Jame dirba mano tėtis, teta, nuo vaikystės teko dalyvauti daugybėje renginių ir iniciatyvų. Vėliau, pačiam pradėjus mokytis čia, supratau, kodėl būtent Marijampolės PRC yra traukos centras savęs ieškantiems ir kokybiško išsilavinimo siekiantiems žmonėms. Todėl, dirbant profesinio orientavimo srityje, buvo labai lengva pristatinėti Centrą, pažinus jį iš vidaus ir pačiam išbandžius tai, ką rekomenduoji.
Pakalbėkime apie praktinį profesijų mokymąsi ir neformalias veiklas. Kuo, tavo manymu, MPRC išsiskiria iš kitų bendrojo ugdymo mokyklų? Kodėl verta rinktis mokymąsi būtent čia?
Tik Marijampolės PRC jūs turėsite išskirtines galimybes praktinio mokymo metu dirbti su moderniausiomis mokymo priemonėmis, įgyti naujausias teorines žinias ir jas pritaikyti praktikoje. Nuolat atsinaujinanti, į darbo rinkos poreikius orientuota ir plačius karjeros galimybių kelius atverianti įstaiga bus puiki vieta ne tik apsispręsti, kuo nori būti, bet ir padės susipažinti su rinkoje esančiais darbdaviais ir jų poreikiais.
Kalbama, kad profesinis mokymasis šiuo metu išgyvena atgimimo laiką. Ar sutikinki su šia mintimi? Jei taip, kaip manai, kas lemia šią tendenciją?
Manyčiau, kad tuo abejoti neverta. Puikiausias to pavyzdys – jau keletą pastarųjų metų moksleivių skaičiaus augimas Marijampolės PRC. Ir nereikia pamiršti, kad bendrasis gyventojų skaičius mažėja, todėl turėti tokius rezultatus, ką dabar demonstruoja Marijampolės PRC, yra mažiausiai pavydėtina. Šis profesinio mokymo populiarumas, tikriausiai, susideda iš keleto vardiklių: atsinaujinusios ir gausiai modernizuotos mokymo įstaigos, tiesioginės Valstybės ir Europos Sąjungos investicijos į profesinį švietimą, pasikeitęs žmonių požiūris į tokio tipo įstaigas, bent kažkiek pažinus jas plačiau, ir, žinoma, gerųjų patirčių sklaida bei bendradarbiavimas su darbo rinkos lyderiais. Tikiuosi, kad šis profesinio mokymo populiarumas nesustos ir tik augs. Tai bus naudinga ne tik asmenims, įgijusiems išsilavinimą ir lengvai susiradusiems darbą pagal specialybę, bet ir valstybei, pasipildžiusiai naujais mokesčių mokėtojais ir tvarumo siekiančiais piliečiais.