Tepalas 10W-40 yra įprasta variklinės alyvos rūšis, plačiai naudojama automobiliuose. Tai įvairaus klampumo alyva, o tai reiškia, kad ji gali efektyviai veikti tiek karštoje, tiek žemoje temperatūroje. Skaičiai „10W“ ir „40“ alyvos pavadinime nurodo jos klampumo klases. „10 W“ nurodo alyvos tekėjimo charakteristikas šaltomis sąlygomis, o „40“ – karštomis sąlygomis.
„W“ klampumo klasėje reiškia „žiemą“, nurodant alyvos gebėjimą sklandžiai tekėti esant žemai temperatūrai. Tai svarbu, nes šalto užvedimo metu alyva turi greitai pasiekti variklio komponentus, kad būtų tinkamai sutepta. „10“ 10W-40 reiškia, kad alyvos klampumas žemoje temperatūroje yra mažesnis, palyginti su aukštesnės klampos klasės alyvomis, pvz., 20W-50. Tai leidžia alyvai lengviau tekėti užvedimo metu ir sumažina variklio susidėvėjimą.
Be savo efektyvumo šaltoje temperatūroje, 10W-40 alyva taip pat puikiai apsaugo karštomis sąlygomis, pavyzdžiui, važiuojant dideliu greičiu arba velkant didelius krovinius.
Klampumo klasė „40“ rodo, kad alyva išlaiko savo storį ir tepimo savybes net esant aukštai temperatūrai. Variklinės alyvos klampumas yra esminis veiksnys, lemiantis jos efektyvumą ir veikimą įvairiomis sąlygomis. 10W-40 alyvos klampumo klasės skaičiai suteikia vertingos informacijos apie jos tekėjimo charakteristikas esant skirtingoms temperatūroms. „10 W“ reiškia alyvos gebėjimą sklandžiai tekėti šaltomis sąlygomis, o „40“ reiškia jos gebėjimą išlaikyti savo storį ir tepimo savybes karštomis sąlygomis.
Peršalimo metu paleidimas, kai variklis dar neįšilęs, alyva turi tekėti lengvai ir greitai, kad pasiektų visus variklio komponentus ir tinkamai suteptų. Čia pradeda veikti klampumo klasės „W“. Tai rodo, kad alyva tinka žiemos sąlygoms ir gali sklandžiai tekėti net esant žemai temperatūrai.
„10“ 10W-40 alyvoje reiškia, kad ji turi a mažesnis klampumas esant žemoms temperatūroms, palyginti su kitomis alyvomis, todėl jai lengviau tekėti paleidimo metu. Tai svarbu, nes kai variklis šaltas, alyva būna tirštesnė ir gali ne taip greitai tekėti, kad pasiektų visus variklio komponentus. Jei alyva teka netinkamai, tai gali padidinti variklio susidėvėjimą.
Tačiau, varikliui įšylant ir pasiekus aukštesnę temperatūrą, alyvos reikia išlaikyti jo storį ir užtikrinti pakankamą sutepimą. Čia reikšmingas tampa „40“ 10W-40 alyvoje. “40” rodo alyvos klampumą aukštoje temperatūroje, konkrečiai 100 laipsnių Celsijaus. Tai reiškia, kad alyva gali išlaikyti savo storį ir tepimo savybes net varikliui dirbant aukštoje temperatūroje.