Balandžio 26 d. Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centras, bendradarbiaudamas su Marijampolės pedagogine psichologine tarnyba, organizavo konferenciją „Įtraukusis ugdymas: iššūkiai, galimybės ir patirtys“, siekiant padėti švietimo bendruomenei pasiruošti įtraukiajam ugdymui ir pasidalinti patirtimi.
Konferencijos tikslas – stiprinti Marijampolės bendrojo ugdymo mokyklų pasirengimą priimti ir ugdyti įvairių ugdymosi poreikių turinčius mokinius, skatinti įtraukiojo ugdymo strategijų naudojimą ugdymo procese ir kt. veiklose, siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko ugdymosi sėkmę, pristatyti sėkmingas ugdymo įstaigų įtraukiojo ugdymo patirtis.
Konferencijos dalyvius nuoširdžiu muzikiniu kūriniu pasveikino Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro mokiniai su vadove, muzikos mokytoja eksperte Raimonda Kurauskiene.
Renginyje dalyvavo Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda, Marijampolės savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Nerijus Mašalaitis bei skyriaus specialistės, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas Ignas Gaižiūnas.
Sveikindamas konferencijos dalyvius, Savivaldybės meras P. Isoda akcentavo, kad pradedant įtraukiojo ugdymo įgyvendinimą švietimo įstaigose iš tiesų labai svarbus pasiruošimas ir šio proceso suvokimas vertybiniu požiūriu, nes kiekvienas vaikas turi savitų poreikių, o sėkmingai organizuoti šį procesą galėtų padėti ir stiprinama materialinė bazė, ir specialistų atsiradimas bei jų pasirengimas, ir pokyčiai bendruomenės mąstyme bei mokymosi įvairovės specialiojo ugdymo poreikių vaikams didinimas.
Konferenciją moderavo Ona Misiukevičienė, socialinė pedagogė ekspertė, švietimo ir lyderystės konsultantė, socialinio ir emocinio ugdymo programų instruktorė, kuri drąsino pasidalinti gerąja darbo patirtimi, sėkmės istorijomis, inovatyviomis idėjomis ir praktiniais pavyzdžiais, teikiant pagalbą ugdymo specialistams, dirbantiems su skirtingų gebėjimų vaikais.
Konferencijos metu buvo aptarta, kaip įtraukiojo ugdymo galimybės matomos šalies, regiono ir savivaldybės lygmeniu. Švietimo pagalbos specialistai ir įvairių dalykų mokytojai pristatė savo patirtis ir ieškojimus didinant įtrauktį švietimo įstaigose.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjas Ignas Gaižiūnas pristatė pranešimą „Įtraukties švietime plėtra Lietuvoje“, Marijampolės savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Gurauskienė – „Įtraukties perspektyvos Marijampolės savivaldybėje“, Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro muzikos mokytoja ekspertė – „Muzika įkvepia ir įtraukia“, Gelgaudiškio „Šaltinio“ ugdymo centro Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Dalia Kasperavičienė – „Regioniniai centrai – pagalba įgyvendinant įtraukųjį ugdymą šalyje. Gelgaudiškio „Šaltinio“ ugdymo centro funkcijos ir teikiamos paslaugos“, doc. dr. Indrė Bakanienė, Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos ir LSMU Vaikų reabilitacijos klinikos vaikų neurologė-socialinė pediatrė – „Ekraninis autizmas: ar toks egzistuoja“, VšĮ „Pokyčių ambasada“ įkūrėja Klementina Gruzdienė – „Molinė įtraukties akademija“.
Antroje konferencijos dalyje vyko pranešimų pristatymai ir diskusijos grupėse apie patirtis, kaip sekasi praktiškai dirbti su didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, pasidalinta gerąja patirtimi, ieškojimais ir atradimais, kaip tobulinti įtraukiojo ugdymo procesą.
Konferencija sulaukė didžiulio susidomėjimo, nes šiuo metu Marijampolės, kaip ir visos šalies, ugdymo įstaigos kryptingai ruošiasi įtraukiojo ugdymo procesui ir su atsakingu požiūriu pradeda šio modelio įgyvendinimą ugdymo įstaigose.