Šaltuoju metų laiku automobiliams tenka susidurti su daugybe iššūkių, kurių vienas svarbiausių – žemos temperatūros poveikis variklio aušinimo sistemai. Netinkamai parinktas arba senas aušinimo skystis gali rimtai pakenkti jūsų automobilio varikliui, todėl pasiruošimas žiemai pradedamas būtent nuo aušinimo skysčio patikros ir keitimo.
Ši procedūra padeda apsaugoti automobilio komponentus nuo šalčio poveikio ir užtikrina, kad transporto priemonė veiktų sklandžiai ir patikimai net atšiaurių orų sąlygomis.
Kaip aušinimo skystis veikia variklį žiemą?
Aušinimo skystis atlieka kelias pagrindines funkcijas: apsaugo variklį nuo perkaitimo šiltuoju metų laiku ir užtikrina jo veikimą šaltuoju periodu, apsaugodamas nuo užšalimo. Šalčio sąlygomis variklio temperatūra turi būti palaikoma optimalaus lygio, kad automobilis galėtų greitai užsivesti ir veikti efektyviai.
„Inter Cars Lietuva“ internetinės parduotuvės ic24.lt atstovas Evaldas Slavinskas sako, kad tinkamai parinktas aušinimo skystis ne tik padeda išvengti perkaitimo ar užšalimo, bet ir apsaugo aušinimo sistemos dalis, tokias kaip radiatorius, vandens siurblys ir termostatas, nuo korozijos bei nuosėdų kaupimosi. Dėl žemos temperatūros senas arba netinkamas aušinimo skystis žiemą gali prarasti savybes, todėl variklis gali užšalti ar net perkaisti.
Kodėl būtina pakeisti aušinimo skystį?
Aušinimo skysčio keitimas yra būtinas siekiant užtikrinti, kad jūsų automobilis būtų pasiruošęs šaltajam sezonui. Skystis laikui bėgant praranda savybes, todėl jo efektyvumas mažėja. Dėl to rizikuojate, kad šaltis gali sukelti tokių problemų kaip aušinimo skysčio užšalimas, variklio perkaitimas.
„Netinkamas arba pasenęs aušinimo skystis žiemą gali užšalti. Dėl to vandens siurblys ir kiti aušinimo sistemos komponentai gali tapti neveiksnūs, o tai gali baigtis dideliais remontais. Nors žiema ir asocijuojasi su šalčiu, automobilio variklis veikdamas išskiria daug šilumos. Aušinimo skystis yra atsakingas už šios šilumos išsklaidymą. Pasenęs ar netinkamas skystis gali nepajėgti atlikti šios funkcijos, dėl to kyla perkaitimo rizika“, – aiškina E. Slavinskas.
Senas aušinimo skystis ilgainiui gali tapti rūgštus, o tai lemia metalinių komponentų koroziją ir nuosėdų kaupimąsi. Šie pokyčiai kenkia aušinimo sistemos efektyvumui ir gali sukelti brangiai kainuojančius gedimus.
Kaip pasirinkti tinkamą aušinimo skystį?
Pasak E. Slavinsko, renkantis aušinimo skystį žiemai, svarbu atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas. Aušinimo skysčių yra kelių rūšių, besiskiriančių sudėtimi ir spalva, todėl reikėtų pasirinkti tą, kuris atitinka jūsų automobilio variklio reikalavimus. Be to, būtina atkreipti dėmesį į šias skysčio savybes:
- Užšalimo temperatūrą. Žiemos sezonui svarbu pasirinkti aušinimo skystį, kurio užšalimo temperatūra yra pakankamai žema. Dauguma gamintojų siūlo skysčius, kurie užšąla esant –30 °C ar net žemesnei temperatūrai, tačiau tai priklauso nuo jūsų vietovės klimato sąlygų.
- Sudėtį ir priedus. Kokybiškas aušinimo skystis turi priedų, kurie apsaugo nuo korozijos, užkerta kelią nuosėdų susidarymui ir užtikrina gerą šilumos perdavimą.