Ar kada pagalvojote, kad kelionės tikslas gali būti ne tik garsiausios pasaulio sostinės ar egzotiški paplūdimiai, bet ir nedidelis, jaukus miestas pietvakarių Lietuvoje? Jei dar nesate apsilankę Marijampolėje, pats metas peržvelgti, kodėl šis miestas tampa vis populiaresnis tiek tarp lietuvių, tiek tarp užsienio turistų.
2024-ieji metai Marijampolei buvo itin sėkmingi turizmo srityje. Skaičiuojama, kad praeitais metais gidai vedė daugiau nei 300 ekskursijų, kuriose dalyvavo daugiau nei 6 tūkstančiai turistų (6397). Akivaizdu, kad lankytojus Marijampolė traukia savo grožiu, autentiška kultūra bei įvairiais renginiais. Turistai atvyko ne tik iš didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, bet ir iš daugiau nei 20 šalių, tarp kurių buvo Lenkija, Vokietija, Skandinavijos šalys, netgi Kanada, Japonija ir Ekvadoras.
„Išties malonu matyti vis daugiau žmonių, kurie atranda Marijampolę ir jos grožį. Turizmas mūsų savivaldybei – ne tik augantis lankytojų skaičius, bet ir galimybė pasidalinti savo kultūra, istorija ir svetingumu. Marijampolė – vieta, kur kiekvienas gali rasti kažką ypatinga – nuo ramių pasivaikščiojimų nuostabiuose parkuose iki unikalių patirčių mūsų muziejuose, renginiuose ar edukacijose. Mūsų savivaldybėje kiekvienas svečias sutinkamas su šypsena, o įspūdžiai, kuriuos jie parsiveža, tikiu, išliks ilgam,“ – dalijasi mintimis Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda.
Džiugu, kad vis daugiau lankytojų į Marijampolę atvyksta iš tolimesnių kraštų, tokių kaip Aliaska, Argentina ar Australija. Ypač didėja lankytojų srautas iš JAV, Nyderlandų bei Skandinavijos šalių. Tokie turistai dažnai keliauja kemperiais, dviračiais ar automobiliais, o Marijampolė jiems tampa patogia tarpine stotele tarp Lenkijos ir kitų Baltijos bei Skandinavijos regionų miestų.
Klausiate kodėl verta aplankyti Marijampolėje?
Marijampolė – tai vieta, kurioje susipina modernumas ir autentiškumas. Švarus, jaukus miestas, galintis pasiūlyti daugybę lankytinų vietų ir unikalių patirčių. Čia atvykę lankytojai džiaugiasi patogia infrastruktūra, turiningomis ekskursijomis ir galimybe atrasti vis naujus kampelius, kurių didžiuosiuose miestuose ne taip dažnai ir pamatysi.
Vienas pagrindinių traukos objektų – atsinaujinęs Marijampolės krašto ir Prezidento Kazio Griniaus muziejus, kuris 2024 metais sulaukė daugiau nei 3 tūkstančių lankytojų. Taip pat neįprastas patyrimas laukia Šunskų fazanyne, garsiojoje silkių kasykloje. Būti Marijampolėje ir neparagauti degustacijoje siūlomų „iškastinių“ silkių – beveik nusikaltimas: 2024 metais jos buvo lankytojų favoritės, pritraukusios daugiau nei 90 grupių.
Norite šiek tiek nostalgiškos autentikos? Tuomet lankykitės Bulotų namuose, kur jaukios „Arbatėlės“ edukacijos leidžia pajusti senųjų laikų dvasią. Tiems, kurie ieško interaktyvių patirčių, rekomenduojama „Zuikių mokyklos mokslai“ – ši edukacija ypatingai populiari tarp jaunų šeimų.
Nemažai populiarumo sulaukė ir naujoji Sūduvos bendruomenės maisto degustacija „Svečiuose pas Suvalkietį“. Čia teatralizuotai ir su lengvu humoru jausmu pristatomas kulinarinis suvalkietiškas paveldas.
Gatvės menas, stebuklingos katės ir jaukios viešosios erdvės – Marijampolės išskirtinumas
Vis dar sulaukiame pagyrų dėl miesto grožio: išpuoselėti parkai, dėmesingai prižiūrimi gėlynai ir unikalus gatvės menas nepalieka abejingų. Dažnas turistas pastebi, kad Marijampolė gali prilygti kurortui – čia puikiai dera ramus poilsis su kultūros bei meno patyrimais.
Nors Marijampolė dar nėra didžiulis tarptautinių renginių centras, vietiniai festivaliai ir nemokamos muzikos šventės vasarą sukviečia tūkstančius lankytojų. Būtent tokių renginių metu turistai labiausiai įvertina Marijampolės svetingumą ir gebėjimą sukurti jaukią, draugišką atmosferą.
Marijampolėje atsiranda vis daugiau kačių skulptūrėlių ir ypač džiugina, kad šią iniciatyvą perima įstaigos ir įmonės. Pernai metais nuostabios katės atsirado naujoje ir unikalioje erdvėje – Gedimino pasaže ir prie jaukiosios bibliotekos terasos. Tiek marijampoliečiai, tiek miesto svečiai džiaugiasi kiekviena nauja katės skulptūra ir noriai leidžiasi į jų paieškas.
Nuolat augantis populiarumas
Tendenciją, kad Marijampolė nepraranda populiarumo, o priešingai, populiarumas tik auga stebi Marijampolės turizmo ir verslo informacinis centras „SMART Marijampolė“. Be abejo, reikia įdėti pastangų, kad Marijampolėje lankytųsi turistai, todėl centro darbuotojai Marijampolę pristato parodose ir renginiuose, tokiuose kaip Tarptautinė turizmo paroda „VAKANTIEBEURS“ Utrechte, Nyderlanduose, „Tarptautinė turizmo paroda ADVENTUR“, „Knygų mugė“, „Kauno Hanza dienos“, „Jūros šventė“. Po tokių pristatymų pastebima, kad turizmo centras sulaukia padidėjusio turistų užklausų skaičiaus ir daugiau lankytojų. Vien pernai metais Turizmo centre apsilankė 1330 lankytojų. Skaičiuojama, kad bendras turistų skaičius padidėjo apie 15 procentų.
Turizmo marketingui taip pat pasitelkiamos televizijos laidos. Pernai metais Marijampolėje lankėsi tokios laidos kaip „Kelionės tikslas“, „Orijaus atostogos Lietuvoje“, „Maisto kelias“, „Daiktų istorijos“, „Istorijos detektyvai“ ir kt.
Marijampolė vis drąsiau įrašo save į Lietuvos ir pasaulio turizmo žemėlapį bei tampa ne tik praeivių, bet ir sąmoningai pasirenkamu turistų kelionės tikslu. 2024-ieji metai tai tik dar kartą patvirtino. Kviečiame atrasti ne tik gražius parkus, muziejus ir gatvės meną, bet ir pajusti šilumą bei jaukumą, kuris išskiria mūsų kraštą iš kitų Lietuvos miestų. Tai vieta, kurioje žmonės sustoja pakeliui, bet visada nori sugrįžti.