MPRC – tęsiasi atvirų durų diena, įspūdžiai iš Ispanijos, STEAM pamoka, vaidmenų žaidimas, integruota pamoka ir lytiškumo pamoka.
Atvirų durų dienos Vilkaviškio skyriuje džiugina gausiais lankytojų būriais. Šiandien mus aplankė Užimtumo tarnybos Vilkaviškio skyriaus klientai, Kybartų “Saulės” progimnazijos aštuntokai bei Vilkaviškio rajono Sūdavos pagrindinės mokyklos 10 klasės moksleiviai bei juos lydintys mokytojai. Jie išklausė centro pristatymą, susipažino su siūlomų specialybių praktinio mokymo laboratorijomis. Tikimės, kad bent dalis taps mūsų mokiniais.
—
Kirpėjo profesijos mokinės kartu su lydinčia mokytoja Kristina Skrupskyte pradeda stažuotę Bilbao mieste, Ispanijoje.
Linkime kokybiško, turiningo ir gero laiko tobulinant profesinius, socialinius bei kultūrinius įgūdžius!
“Erasmus+” programos profesinio mokymo mobilumo projektas.
—
Biologijos chemijos mokytoja Sigita Dzimijonienė STEAM atviros prieigos centro gamtamokslineje laboratorijoje vedė chemijos pamoką „Vandens savybės ir vandeniniai tirpalai”.
—
Lapkričio 16 d. 17h. MPRC bendrabučio auklėtoja kartu su “Renginių zona” įkūrėja Inga Rauluševičiene, rengė komandinių žaidimų vakarą, įsijausdami į skirtingų žinomų žmonių vaidmenis ir socialinių statusų atstovus. Diskutavo apie geros – blogos lyderystės ir komandos sąvokas. Susipažino su pagrindiniais viešojo kalbėjimo triukais. Kiekvienas save pristatė atsakydamas į temą “mano pomėgiai”. Rašė klausimus vieni kitiems, taip stengdamiesi iš atsakymų pažinti labiau savo draugą ir kurdami tarpusavio ryšį. Varžėsi mažesnėse komandose įprastiems daiktams taikydami kitus panaudojimo būdus, juos “pardavinėjo” pristatydami, pagal svarbiausius produkto kriterijus – per 1 min. Žaidė TAIP/NE žaidimą. Vaidino “Pantomimos teatrą” – kurį sukūrė patys, atvaizduodami mimikos ir judesiais duotų situacijų suflerius. Išėjo apdovanoti saldžiais prizais – šokoladais PERGALĖ, nes visi jie nugalėtojai, vien dėl to jog buvo 3 val. ir įsitraukė į veiklas!
—
Ar gali kirpėjų specialybės pamoką vesti istorijos mokytoja? Žinoma, jei tai integruotas istorijos ir kirpėjo specialybės mokinių užsiėmimas
Būtent tokia pamoka vyko MPRC mokomojoje kirpykloje lapkričio 17 d. „Šukuosenos istorija“ – tokia pamoka, kurioje mokinės prisiminė įvairių istorinių epochų žmonių išvaizdą, aprangą, aksesuarus. Demonstruojant skaidres ir aptariant skirtingus įvaizdžius, parengtoje konspektų medžiagoje mokinės galėjo žymėtis pastabas, įdomesnes įžvalgas. Šukuosena atskleidžia ne tik laikmečio grožio standartus, estetikos pojūtį, bet gali papasakoti ir apie ekonominę žmonių padėtį, emancipaciją, technikos pažangą, lygias galimybes bei daugybę kitų žmogaus gyvenimo aspektų. Žvelgiant iš profesinės pusės, kirpėjo specialybės mokinėms svarbu susivokti istorinio laiko tėkmėje derinant įvairius šukuosenų stilius, modernizuojant ir interpretuojant tam tikro laikmečio įvaizdį. Peržvelgę teorinę medžiagą, individualiose užduotyse mokinės turėjo atpažinti tam tikro laikotarpio šukuosenos bruožus, susieti laikmetį bei išvaizdos ypatybes. Kitos užduoties metu mokinės stengėsi kuo greičiau sudėlioti dėlionę bei įvardinti stilių.
Pamokoje gautos žinios leis kurti temines šukuosenas, šventinius ir karnavalinius įvaizdžius, stilizuoti ir šiandienos madai pritaikyti tam tikras detales bei šukavimo ar kirpimo technikas. Pamokoje juokavome, kad visi šukuosenų stiliai jau sukurti, dabar belieka tik juos išmaniai ir naujoviškai taikyti.
Mokytojoms, vedančioms integruotą pamoką, taip pat tenka pasiruošti. Svarbu aptarti bendrą pamokos tikslą, suderinti užduotis bei veiklas. Pamoka turi būti konstruojama taip, kad integracija atskleistų gerąsias dviejų skirtingų dalykų puses, o mokiniai gautų maksimalią naudą. Integruota pamoka skatina mokinius ir mokytojus plačiau žvelgti į ugdymo procesą, kūrybingiau derinti veiklas. Ši integruota pamoka leido mokinėms pasidžiaugti jau turimomis istorijos žiniomis, įgyti naujų kompetencijų, o mokytojas įgalino ieškoti žaismingų, bet tuo pačiu ir vertingų ugdymo ir bendradarbiavimo kelių.
—
„Meilės termometras“
Socialinės pedagogės Jolita Petruškevičienė ir Edita Rakauskienė Marijampolės PRC mokiniams šiandien surengė kultūros paso paslaugos edukacijos renginį lytiškumo ugdymo tema „Meilės termometras“. Jį vesti atvyko lektorius ir lytiskumougdymas.lt veiklos koordinatorius Martynas Asakevičius. Lektorius teigia: „Kiekvieną kartą nekantriai laukiu galimybės susitikti su paaugliais. Kiekvienas susitikimas, tai unikalus nuotykis. Nuostabu pažinti, išgirsti, pajausti kiekvieną edukacijos dalyvį, jo patirtis, mintis, nuotaikas. Dažnai mokiniuose atpažįstu save, juk kiekvienas tame ypatingame paauglystės laikotarpyje buvom. Nuoširdžiai stengiuosi jiems perteikti turimas žinias ir patirtis, kurios be galo svarbios siekiant geriau suprasti save ir kitą, išvengti sudėtingų gyvenimo situacijų. Susitikime paaugliams gali tekti išgyventi daug emocijų: juoko, ašarų, susirūpinimo ir kita. Mūsų paskaitų metu ištinka gyvenimas, o juk gyvenime būna visko. Mano didžiausias noras, kad kiekvienas asmuo po susitikimo jaustųsi tvirčiau, labiau gerbtų ir mylėtų save, gyvenimą ir aplinką“.
Dažnai atrodo, kad priešingos lytys yra iš skirtingų planetų. Visi mes esame lytiški. Savaip matome, jaučiame ir suvokiame pasaulį. Skiriamės kūnu, emocijomis, mąstymu ir socialiniais gebėjimais, tačiau visi trokštame tų pačių dalykų: būti mylimi, suprasti ir gerbiami. Kokios fizinės, emocinės, protinės ir socialinės savybės būdingos daugumai vyrų ir moterų? Kuo priešingos lytys skiriasi ir kuo yra panašios? Kokia yra aplinkos įtaka moteriškumui ir vyriškumui? Kas yra meilė ir kuo ji skiriasi nuo susižavėjimo ar įsimylėjimo? Kokios yra meilės kalbos ir ko reikia tvirtai draugystei? Visa tai, ir dar daugiau, paaugliai sužinojo edukacijos metu.
Edukacijos nauda mokiniams:
· Žmogaus vertės suvokimas;
· Patyčių prevencija;
· Savęs ir priešingos lyties pažinimas;
· Lytinio potraukio ir lytinės tapatybės formavimosi supratimas;
· Atsparumas neigiamai aplinkos įtakai;
· Sugebėjimas skirti susižavėjimą, įsimylėjimą ir meilę;
· Meilės išraiškų atpažinimas.
—
Mokiniai Ieva Vilkaitytė (PBg21-1gr.) ir Domantas Lapinskas ( TRg22-1gr.) dalyvauja ir dalinasi ,,Erasmus+” programos galimybėmis jaunimo galimybių mugėje Marijampolės kultūros centre. Užsuk-išgirsk-patirk!