• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Sekmadienis, 27 liepos
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Nepaisydami slidžių kelių vairuoja automobilius net plikomis padangomis

2019-01-17
Žinios
Laikas: 3 min skaitymo
A A

Nors sausis prasidėjo skaudžiais eismo įvykiais, iš patikrinimų keliuose matyti, kad vairuotojai nesisaugo patys ir nesaugo kitų eismo dalyvių – važinėja automobiliais, kurių padangų protektorius mažesnis, nei leistina, ir nesisega saugos diržų.

Lietuvos transporto saugos administracijos organizuoto ir kartu su Lietuvos policijos pareigūnais vykdyto reido metu praėjusią savaitę tikrinta lengvųjų automobilių techninė būklė – padangų ir saugos diržų naudojimas, atitiktis nustatytiems reikalavimams. Iš viso buvo patikrinta apie 2 000 lengvųjų automobilių. Dėl keleivių diržų segėjimo taip pat patikrinta 919 priekyje ir 314 gale sėdinčių keleivių. Tikrintas ir sėdimose vietose įrengtų saugos diržų veikimas.

Nustatyti 7 atvejai, kai vairuotojai nesegėjo automobilio saugos diržų, ir 6 atvejai, kai greta vairuotojo sėdintys keleiviai nesegėjo automobilio saugos diržų. Patikrinimų metu taip pat nustatyti 94 atvejai, kai automobilio gale sėdintys keleiviai nesegėjo saugos diržų. Nustatyti 8 atvejai, kai saugos diržai apskritai neveikė ir net 133 atvejai, kai jie buvo užkišti po galinėmis keleivių sėdynėmis ir nenaudojami. Taigi, automobiliui patekus į eismo įvykį, galima daryti prielaidą, kad toks eismo įvykis būtų pasibaigęs skaudžiais sužalojimais ar net žūtimis.

Tikrinant automobilių padangų protektorių, nustatyta, kad 11 automobilių padangų protektorius buvo mažesnis, nei leistina, arba automobiliuose buvo sumontuotos vasarinės padangos. Šių automobilių vairuotojams pareigūnai anuliavo privalomosios techninės apžiūros galiojimą ir skyrė baudas. Pašalinę trūkumus automobilių savininkai techninės apžiūros stotyje šiems automobiliams privalės iš naujo atlikti techninę apžiūrą, kad būtų leista vėl dalyvauti eisme.

„Analizuojant kai kuriuos eismo įvykius ir apžiūrint automobilius, pastebėta, kad gale sėdėję ir diržų neprisisegę keleiviai ne tik susižaloja patys, bet ir smūgio metu sunkiai traumuoja priekyje sėdintį vairuotoją arba keleivį. Pavyzdžiui, Japonijoje atliktas tyrimas rodo, kad rizika žūti automobilių susidūrimo metu išauga net penkis kartus, jei gale sėdintys keleiviai nesegi saugos diržų”, – vairuotojų ir automobiliais keliaujančiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.

Pašnekovo teigimu, japonų atliktas tyrimas rodo, kad, jei automobilio gale sėdintys keleiviai būtų segėję saugos diržus, net 80 proc. priekyje sėdinčių vairuotojų ar keleivių būtų išvengę mirties avarijos metu. Yra apskaičiuota, kad automobiliui važiuojant apie 50 km/h greičiu ir patyrus priešpriešinį smūgį gale neprisisegęs keleivis trenkiasi į priekinį stiklą arba sėdynę tokiu pačiu smūgiu, kokį patirtų nukritęs nuo 3 aukštų pastato.

„Kuo didesnis neprisisegusio keleivio svoris, tuo didesne jėga smūgio metu jis juda į priekį. Didžiojoje Britanijoje kasmet apie 40 automobilių vairuotojų ir priekyje sėdinčių keleivių eismo įvykių metu žūva dėl gale neprisisegusių keleivių”, – Didžiosios Britanijos transporto departamento statistiką apibendrina ekspertas. Pasak jo, jei automobiliuose visi vairuotojai ir keleiviai segėtų diržus, tai kasmet padėtų išvengti 120 žūčių ir 1 000 rimtų sužeidimų.

Lietuvoje patikrinimai vykdyti siekiant keleto tikslų. Pirmiausia siekiant atkreipti keleivių ir vairuotojų dėmesį į kylančias grėsmes dėl saugos diržų nesegėjimo – nustačius pažeidimus paaiškinama apie galimas pasekmes, kurios gali kilti eismo įvykių metu, jeigu vairuotojai ir keleiviai, ypač sėdintys gale, bus neprisisegę. Antra, siekiama pašalinti iš eismo automobilius su padangomis, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų ir kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.

Taip pat siekta sužinoti, kiek vairuotojų ir keleivių važiuoja nesegėdami saugos diržų. Paskutiniais turimais duomenimis, kuriuos skelbia Europos transporto saugumo taryba, Lietuvoje 2014 m. saugos diržus segėsi tik 33 proc. gale važiuojančių keleivių ir Lietuva buvo ketvirta nuo galo tarp visų Europos Sąjungos šalių už savęs palikdama tik Kroatiją, Italiją ir Serbiją.

Praėjusios savaitės patikrinimų duomenimis, saugos diržus šalyje segi jau apie 70 proc. gale sėdinčių keleivių. Situacija, palyginti su 2014 m., gerokai pagerėjusi, tačiau, palyginti su priekyje sėdinčiais vairuotojais ir keleiviais, tarp kurių diržų nesisegančiųjų skaičius nesiekia 1 proc., vis dar stebimas žymus atotrūkis. Todėl sėsdami prie vairo vairuotojai pirmiausia turi pagalvoti apie diržo prisisegimą ir keliaujančiųjų paraginimą tą padaryti.

 

Lietuvos transporto saugos administracijos informacija

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Marijampolė pagerbė gabiausius abiturientus ir jų mokytojus
Indijos ambasadoriaus vizitas Marijampolėje: naujos tarptautinės draugystės pradžia
Mokolų g. 47 aikštelė bus atnaujinta
Paežerių dvaro apylinkėse kvies Lietuvos bitininkų šventė

Kultūra

Vasaros šventė Gudeliuose nuskambėjo su pramogomis ir šypsenomis
Kazlų Rūdoje – paroda, skirta neseniai anapilin iškeliavusios dr. Aldonos Vasiliauskienės jubiliejui paminėti
Ypatingas savaitgalis Želsvoje – skambėjo „VasarOK“ šventė
Vasaros šventės Pajevonyje ir Gražiškiuose subūrė bendruomenes

Sportas

Vilkaviškyje įvyko tradicinis šachmatų turnyras
Vilkaviškio atletų pasiekimai Alytaus lengvosios atletikos čempionate
Rungtynės su „Riteriais“ baigėsi lygiosiomis
„Perlą Go“ papildė „Omegos-Tauro-LSU“ marškinėlius vilkėjęs jaunuolis

Politika

Indijos ambasadoriaus vizitas Marijampolėje: naujos tarptautinės draugystės pradžia
Skandaluose įbridusių politikų atostogos anksčiau vertintos kitaip: griežtai kalbėjo ir prezidentas, ir socdemai
EK siūlo mažinti bendrųjų žemės ūkio ir žuvininkystės politikų finansavimą
Marijampolės regionas imasi aktyvių veiksmų investicijoms pritraukti: kuriamos naujos galimybės verslui

Įdomu

Miške senka telefono baterija? Patarė, ką daryti, kad neliktumėte be ryšio
Vaisingumo lenktynėse laimi jaunystė
Kaip draskyklė prisideda prie katės laimės ir geros savijautos?
Standartiniai butai, nestandartiniai lūkesčiai: ar tikrai lietuviai bijo gyventi „kaip visi“?

Verslas

Naujos prekės neatsiperka? Galite tai sustabdyti su Terra Stock prognozėmis
Siūloma svarstyti įvesti sankcijas prekybos tinklo „Mere“ savininkams
Lietuva – tarp greičiausiai inovacijose augančių ES šalių
Komandos formavimo renginiai: efektyvių komandų kūrimo strategijos

Mokslas ir studijos

Marijampolė pagerbė gabiausius abiturientus ir jų mokytojus
Rygiškių Jono gimnazijos abiturientams įteikti brandos atestatai
ŠMSM siūlo koreguoti į aukštąsias mokyklas stojančių šimtukininkų konkursinius balus: pridės papildomų taškų
Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos abiturientams įteikti brandos atestatai

Turizmas

Prie Ivoniškio ežero Gudeliuose bus įkurta poilsio zona
Kviečiame atrasti – nauji maršrutai po Lietuvos regionus
Stovyklautojams laikas ugdyti naujus įpročius – vieno dalyko stovyklavietėse gali nelikti
Miškininkai kviečia pažinti miškų paslaptis: daugiau nei 1000 rekreacinių objektų visoje Lietuvoje
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus