Automagistralės „ViaBaltica“ ruožą tarp Marijampolės ir sienos su Lenkija tiesiančios bendrovės UAB „Fegda“ ir UAB „Alkesta“ kreipėsi į teisėsaugą su prašymu pradėti ikiteisminį tyrimą dėl didelio masto frezuoto asfalto vagystės kelio ruože Kaunas-Marijampolė-Suvalkai.
Preliminariais skaičiavimais, vagys galėjo pagrobti apie 5 tūkst. tonų įmonėms nuosavybės teise priklausančio frezuoto asfalto, o preliminariais skaičiavimais, pagrobėjų padaryta žala siekia nuo 75 tūkst. iki 125 tūkst. eurų. Kauno apygardos prokuratūros Marijampolės apylinkės prokuratūra dėl vagystės jau pradėjo ikiteisminį tyrimą.
„Rugsėjo pabaigoje gavome signalų, kad iš „Alkestos“ laikinai įrengtos aikštelės prie Skardupių kaimo greta statomos automagistralės gali būti vagiamas mums priklausantis frezuotas asfaltas. Pradėjome aiškintis situaciją, apvažiavome apylinkes, vietovės apžvalgai pakėlėme droną. Marijampolės, Kalvarijos ir Vilkaviškio r. savivaldybių keliuose kaimuose aptikome galimai mūsų frezuotu asfaltu jau įrengtų kelių į kaimo turizmo sodybas, kitas privačias valdas, taip pat radome ir supiltas galimai iš mūsų pavogto frezuoto asfalto krūvas. Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Kalvarijos miesto skelbimai“ net radome skelbimą apie paslaugas – kelių ir teritorijų asfaltavimą frezuotu asfaltu. Tikėtina, kad vagys asfaltą nedideliais kiekiais periodiškai grobdavo vasaros ir rudens savaitgaliais, kai darbai statomame kelyje nevykdavo.
Grobstomi kiekiai buvo sunkiai pastebimi, nes tiesiant kelią aikštelė vis pasipildydavo naujai frezuotu asfaltu. Sužinoję apie grobstymus, pradėjome frezuoto asfalto sąvartas žymėti specialiais dažais, įrengėme vaizdo stebėjimo kameras, tada vagystės liovėsi. Visą surinktą medžiagą perdavėme teisėsaugai, o prokuratūra jau informavo mus, kad pradėjo tyrimą dėl nusikalstamos veikos“, – esamą situaciją apibūdino Rimas Malaškevičius, bendrovės „Alkesta“ vadovas.
Pasak R. Malaškevičiaus, frezuotas asfaltas yra aukštos kokybės antrinė medžiaga, gaunama senos asfalto dangos nuardymo (frezavimo) proceso metu. Šios medžiagos įsigijimas rinkoje praktiškai neįmanomas, nes kelių statytojai įprastai frezuotą asfaltą naudoja naujų asfalto mišinių kūrimui ir gamybai, be to, frezuotas asfaltas kaip prekė rinkoje negaminama, nes jo vienintelis gavybos būdas yra paklotos senos asfalto dangos frezavimas.