• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Penktadienis, 5 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pavojingiausioje kelio „Via Baltica“ kelio atkarpoje – kardinalūs pokyčiai

2023-05-17
Aktualijos, Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Rekonstruojama magistralė.

Rekonstruojama magistralė / HISK archyvo nuotr.

Infrastruktūros statybų kompanija AB „HISK“ užbaigė valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83–72,50 km projektavimo darbus. Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą bei suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, iki rekonstrukcijos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos neatitinka tarptautiniam kelių tinklui keliamų eismo organizavimo ir saugos reikalavimų. Šis „Via Baltica“ ruožas yra vienas intensyviausių Lietuvoje: skaičiuojama, kad vidutiniškai per parą juo pravažiuoja apie 10 tūkst. automobilių, pusę jų sudaro krovininis transportas.

Kaip teigia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Verslo technologijų ir verslininkystės katedros vedėja prof. dr. Ieva Meidutė–Kavaliauskienė, A5 kelio modernizavimas yra prioritetinis Lietuvos susisiekimo infrastruktūros projektas, nes tai yra viena intensyviausių tarptautinių eismo magistralių ir viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų.

„A5 yra ne tik „Via Baltica“ magistralei priklausantis valstybinės reikšmės kelias, bet ir I-ojo visos Europos transporto koridoriaus bei transeuropinio transporto tinklo (TEN–T), jungiančio Estiją, Latviją, Lietuvą su Lenkija bei Vakarų Europos šalimis, dalis. Tai itin svarbus kelias, kuriame tiek lengvųjų, tiek krovininių transporto priemonių srautai auga, jei nežiūrėtume į praėjusių metų išimtis dėl geopolitinės situacijos“, – teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė.

Jau greitai judėti nuo Kauno iki Marijampolės taps dar saugiau, patogiau ir greičiau. Net už tris iš keturių projektavimo sutarčių dėl A5 magistralės rekonstrukcijos atsakinga bendrovė „HISK“ užbaigė paskutiniojo 56,83–72,50 km ruožo projektavimo darbus, netrukus turėtų prasidėti ir šios dalies rangos darbai.

Rekonstrukcijos projektuose numatyta įrengti dvigubai daugiau – 4 eismo juostas, kurios šiame iki šiol itin avaringame ruože padės užtikrinti didesnį saugumą. Taip pat yra suprojektuoti ir nauji jungiamieji keliai, kuriais nukreipiamas vietinis eismo srautas, viadukai, skirtingų lygių sankryžos, tiltai per Šešupę, triukšmo užtvarai. Kaip teigia „HISK“ projektavimo centro vadovas Martynas Jokubauskis, projekte netrūksta ir kitų su kelionių patogumu susijusių infrastruktūrinių sprendimų. Pavyzdžiui, šalia Marijampolės, ties A5 ir A7 kelių susikirtimu, numatyta net 11 ha dydžio automobilių aikštelė ilgalaikiam ir trumpalaikiam stovėjimui. Joje tilps 234 sunkvežimiai ir daugiau kaip 100 lengvųjų automobilių.

„Šis kelias buvo pramintas mirties keliu – jame dėl didelės apkrovos ir tik dviejų eismo juostų įvyksta skaudžios avarijos, susiduriama su laukiniais gyvūnais, todėl ruošdami rekonstrukcijos projektus, didelį dėmesį skyrėme tiek vairuotojų, tiek laukinės gamtos gerovei užtikrinti. Vienas iš pavyzdžių – numatoma pastatyti pirmąjį tokį Lietuvoje žaliąjį tiltą. Tai gyvūnams skirtas migracijos koridorius virš automagistralės, kuriuo jie saugiai galės patekti iš vienos kelio pusės į kitą“, – apie „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektą pasakoja M. Jokubauskis.

Kaip teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė, atnaujintas magistralinis kelias ne tik sumažins avarijų tikimybę, bet ir pagerins susisiekimo kokybę: vietinis transportas bus atskirtas nuo tranzitinio, dėl didesnio kiekio eismo juostų ir didesnio greičio sutrumpės kelionės laikas, sumažės spūstys, o transporto srautai galės sklandžiau įsilieti į magistralę.

Pasak Kelių direkcijos, atlikus visus rekonstrukcijos darbus, magistralinio kelio ruožas nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija (nuo 56,83 iki 97,06 km) atitiks tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu „HISK“ suprojektuotuose ruožuose nuo 72,50 km iki 79 km ir nuo 79 km iki 85 km jau vyksta rangos darbai. Šie skaitmenizuoti rekonstrukcijos projektai buvo įvertinti kaip geriausi susisiekimo infrastruktūros projektai prestižiniuose apdovanojimuose „Skaitmeninė statyba 2023“. Viso, apie 40 km besitęsiančio „Via Baltica“, ruožo rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gale.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: Lietuvos automobilių kelių direkcijaVia Baltica
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

„Spindulio“ kino teatro repertuaras
Padėkokime tiems, kurie kasdien dalija širdies šilumą – kviečiama išrinkti laimėtojus „Gerumo angelams“
Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Trečiadienis pažymėtas neblaivių vairuotojų sulaikymu prie vairo

Kultūra

Savaitgalio renginiai Sūduvoje
„Spindulio“ kino teatras kviečia kino po atviru dangumi sezoną uždaryti su Agnės Marcinkevičiūtės filmu „Mūza“
500 kg bulvių skusiančios Linos Ingos Stankaitytės klausimas: „Kas lieka, kai dingsta visi vaidmenys?“
Marijampolėje – pasiruošimas „Kultūros dienoms 2025“: apsilankė festivalio meno vadovė Kamilė Zaveckaitė

Sportas

Naujausia informacija apie Roko Jokubaičio traumą
Kazlų Rūdos diskgolfo lygos „Sporto centro Taurė‘ 2025“ ketvirtą etapą laimėjo Mantas Martinaitis ir Laurynas Beliauskas
„Sporto naktis“ sugrįžta: jau šeštąjį kartą kviečia sporto entuziastus priimti iššūkį
„Sūduva“ patyrė pralaimėjimą Šiauliuose

Politika

Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Šakiuose aptartas pasirengimas naujiesiems mokslo metams
Marijampolės meras P. Isoda visiškai išteisintas „čekiukų“ byloje
Kviečiama deleguoti atstovus į Vilkaviškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybą

Įdomu

Kada būtina kviesti policiją, o kada pakanka užpildyti deklaraciją?
Vaikai kelyje itin pažeidžiami: 2 iš 3 dviračiu ir paspirtuku važiuoja be apsaugos priemonių
Darbdaviai nori darbuotojų, bet vyresniems trūksta šansų: kur spraga?
Tyrimas parodė, ko darbuotojai iš tiesų tikisi iš darbdavio: vien motyvuojančio atlyginimo nebepakanka

Verslas

Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“
Profesionalų arsenale: būtinos trimerio dalys komerciniams kraštovaizdžio darbams
Lietuvis apie 8 mėnesių stažuotę Ispanijoje: gamybos simuliacija, „Google translate“, šaltis ir lietuviški saldainiai parduotuvėse
UAB „Gulbelė“ pradėjo naujos krautuvės statybas Kazlų Rūdoje

Mokslas ir studijos

Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Studentams su negalia – finansinė parama
Marijampolės meno mokykla – erdvi, saugi ir įkvepianti kūryba
Naujų mokslo metų pradžia paminėta Vilkaviškio rajono mokyklose

Turizmas

Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Z karta keliauja kitaip: kaip ji keičia turizmo pasaulį?
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus