Balandžio 20 d. Kalvarijos gimnazijoje vyko projekto „Lyderių laikas 3″ mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys „Sėkminga pamoka: struktūros, metodų ir vertinimo pokyčiai”. Jo tikslas – ieškoti iniciatyvių, veiklių mokyklų lyderių, kurie, keisdami bendradarbiavimo kultūrą ir prisiimdami asmeninę atsakomybę, tobulintų pamoką bei vykdytų pokyčio projekto veiklų sklaidą.
Projekto „Lyderių laikas 3″ savivaldybių kuratorė R. Pavlavičienė kalbėjo, kad svarbiausias mokyklos veiklos kokybės rodiklis – pamoka. Kiekvienas bendruomenės narys gali būti mokiniu, ieškodamas mokymosi būdų, organizavimo ir aplinkų įvairovės. Dialoge dalyvaujanti mokyklos bendruomenė tampa besimokančia organizacija, reflektuojančia savo praktiką ir tuo pagrindu kuriančia naują žinojimą, vedantį į geresnę kokybę. Vadovo rankose – veiksmingas administravimas, sukuriantis sąlygas kūrybiškumui ir valiai veikti, o lyderiams tenka svarbiausias vaidmuo – sutelkti visus mokinių mokymosi gerinimui.
Lektorė atkreipė dėmesį, kad aiškiai suformuluoti mokymosi uždaviniai padeda vertinti, kaip pavyko pamoka. Pamoka – tarsi pokalbis, kurio metu kuriama reikšmė. Svarbu – matuoti, nepametant pamokos pradžios. Ir pamoka pasibaigia, kai mokytojas mokymąsi peržiūri mokinio akimis. Ji priminė švietimo ekspertės dr. Coleen Jackson žodžius, kad ne – daryti teisingai, bet daryti – kitaip.
Alytaus Šaltinių pagrindinės mokyklos dailės mokytojas metodininkas, projekto LL3 konsultantas Vitas Zabita kalbėjo apie tai, kaip pamatuoti tai, kas sunkiai pamatuojama. Ir kodėl šiandien mums tai svarbu? Jis pabrėžė, kad niekada negali pasakyti, kokia pamoka yra gera, nebent žvelgtume vaiko akimis. O pagrindinis tikslas – mokinių mokymosi sėkmė. Lektorius pristatė Kalvarijos savivaldybės pokyčio projekto būsimus rezultatus: mokiniai jausis saugiai, mokiniai ir jų tėvai gerai vertins klasės ir mokyklos mikroklimatą, mokiniai gebės reflektuoti, gebės įsivertinti, planuoti savo mokymąsi, žinos mokymosi stilių ir bus įgyvendinamos mažiausiai dvi naujos tėvų iniciatyvos.
Kalvarijos sav. Jungėnų pagrindinės mokyklos psichologė Nijolė Bendaravičiūtė kalbėjo apie mokymosi stiliaus radimą, nes tai raktas mokymo (si) strategijų bei metodų pasirinkimui. Pristatė VARK mokymosi stilių parametrus.
Projekto „Lyderių laikas 3″ Kalvarijos savivaldybės kūrybinės komandos informacija
Arūnės Vaičiūnaitės-Levuškinienės nuotraukos