Prieš daugiau nei savaitę prasidėjęs antrasis visuotinis karantinas mokinius vėl sugrąžino prie nuotolinio mokymo. Tikriausiai nesumeluosime sakydami, kad šį kartą, lyginant su pirmuoju karantinu, visi esame kur kas geriau pasiruošę. Tam pritaria ir mokyklų atstovai. „Palyginus su pavasariniu karantinu, šio mokymo pradžia buvo sklandesnė, nes mokytojai ir mokiniai jau turi daugiau patirties dirbdami su Google Classroom platforma,“ – dalinosi Kazlų Rūdos Prano Dovydaičio pagrindinės mokyklos direktorė Asta Daugirdė.
Antrajam karantinui pasiruošta geriau
Akivaizdu, kad pirmojo karantino pamokos buvo išmoktos ir mokyklos prisitaikė prie tokių, neįprastų, darbo sąlygų. Štai, Marijampolės Sūduvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Juknelienė pasakojo, kad pasitelkta ne viena virtuali mokymo aplinka.
„Visa gimnazija taiko Microsoft Teams virtualią mokymo(si) aplinką kaip pagrindinę nuotolinio mokymo programą ir ZOOM, kaip papildomą aplinką,“ – sakė L. Juknelienė. Taip pat gimnazistai ir mokytojai gali naudotis kitomis programomis ir virtualiomis aplinkomis skirtomis mokinių žinių gebėjimui tikrinti, teikti atgalinį ryšį, naudotis mokomąja medžiaga ir mokomaisiais šaltiniais.
Techninė bazė – pakankama
Pirmojo karantino metu išaiškėjusi gana opi problema, mokinių ir mokyklų apsirūpinimas technika, šiuo metu, panašu, jau geresnėje situacijoje. Kalbintos mokyklų atstovės patikino, kad galimybės organizuoti ugdymo procesą nuotoliniu būdu buvo įvertintos ir yra pakankamai geros.
„Mokytojai ir mokiniai aprūpinti techninėmis priemonėmis darbui nuotoliniu būdu. Iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos gauta parama – planšetiniai kompiuteriai išdalinti 35 vienetai mokiniams ir 5 mokytojams, nuotoliniam mokymuisi ir mokymui,“ – pasakojo Kazlų Rūdos Prano Dovydaičio pagrindinės mokyklos vadovė. Tiesa, ji pripažino, kad kol kas mokyklos turima techninė bazė nėra pakankama mišraus ugdymo organizavimui.
Tuo tarpu Sūduvos gimnazijoje galimybės ugdymą vykdyti nuotoliniu būdu taip pat buvo įvertintos pakartotinai. „Apklausti visi bendruomenės nariai dėl turimų techninių priemonių, papildomai aprūpinti ir mokiniai ir mokytojai trūkstamais kompiuteriais, vaizdo ir/ar dokumentų kameromis,“ – sakė gimnazijos direktoriau pavaduotoja. Mokytojai buvo ne tik aprūpinti technika, tačiau jiems organizuoti ir mokymai, seminarai.
„Nuolat bendraujama su mokytojais bei tėvais, gaunama informacija analizuojama ir tariamasi su bendruomene kaip ugdymo procesą tobulinti,“ – patirtimi dalinosi L. Juknelienė.
Labiausiai trūksta socialinio kontakto
Kaip teigia mokyklų atstovės, nuotolinis mokymas pamokų lankomumui didelės įtakos neturėjo, mokiniai įsitraukia noriai, atlieka jiems skirtas užduotis. A. Daugirdė tikino, kad pasitaikantys pavieniai atvejai yra sprendžiami su klasių auklėtojais ir pagalbos mokiniui specialistais. „Daugiau nei 50 proc. pamokų yra vaizdo pamokos, kurios ypač įdomios, informatyvios, profesionaliai parengtos, mėgstamos ir laukiamos mokinių,“ – sakė Prano Dovydaičio pagrindinės mokyklos direktorė.
„Visi mūsų mokiniai gavo taisykles, kuriose numatytas kiekvienas ugdymo(si) žingsnis, t.y. kada, kaip ir kodėl reikia jungtis, kaip siųsti darbus, kaip bus vertinama ir visi šių taisyklių laikomės, – apie nuotolinio mokslo procesą pasakojo Sūduvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja L. Juknelienė, – be to, tėvai žino, kaip kontaktuoti su mokytojais, kaip pranešti apie jungimosi problemas ar kad vaikas serga, kodėl vaikas gavo tokį, o ne kitokį įvertinimą“.
Tiesa, mokyklų atstovės pripažįsta, kad labiausiai tiek mokytojams, tiek mokiniams labiausiai trūksta socialinio kontakto, betarpiško pokalbio. Visgi, šiuo metu prioritetas – mokyklų bendruomenių narių sveikata.
„Apibendrindama mūsų gimnazijos patirtį, manau, kad svarbiausia šiuo karantino laikotarpiu yra neprarasti tarpusavio ryšio, nuolat bendrauti (nors ir online), nebijoti klausti, neprarasti optimizmo ir būti sveikiems!“ – nestokojo geros nuotaikos Sūduvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja.
Ugnė Stanaitė