Šakių rajone pradedamas svarbus kelių infrastruktūros projektas – valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3807 Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai ruožo nuo 2,6 iki 14,2 kilometro kapitalinis remontas. Bendra tvarkomo kelio atkarpa siekia daugiau nei 11 kilometrų.
„Vykdome Vyriausybės programoje iškeltą tikslą – spartesnį valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimą. Žvyrkelių asfaltavimas regionuose gerina žmonių gyvenimo kokybę, didina saugumą ir sudaro geresnes sąlygas verslui bei paslaugų prieinamumui. Tokie projektai ne tik pagerina susisiekimą, bet ir stiprina bendruomenes – žmonėms tampa patogiau gyventi, dirbti ir keliauti savo regionuose”, – akcentuoja „Via Lietuva” vadovas Martynas Gedaminskas.
Projektas įgyvendinamas siekiant pagerinti regioninio susisiekimo infrastruktūrą, didinti eismo saugumą ir užtikrinti patogesnį susisiekimą tarp Kidulių, Gelgaudiškio ir Gerdžiūnų.
Iki šiol šis kelias buvo žvyrkelis, kurio būklė nebeatitiko eismo saugos ir patogumo reikalavimų. Danga buvo nelygi, su provėžomis, deformuotais kelkraščiais, prastai nutekėdavo paviršinis vanduo, kai kur fiksuotos šlaitų nuošliaužos. Artimiausiais metais šis ruožas pasikeis iš esmės – čia bus įrengta nauja asfalto danga, sutvarkyti kelkraščiai ir vandens nuvedimo sistema.
Po rekonstrukcijos kelio važiuojamosios dalies plotis sieks 6 metrus – bus įrengtos dvi eismo juostos. Abiejose kelio pusėse suplanuoti 1–1,3 metro pločio kelkraščiai bei vandens surinkimo grioviai, o šlaitai bus sutvirtinti siekiant užtikrinti jų stabilumą.
Siekiant pagerinti viešojo transporto infrastruktūrą ir užtikrinti gyventojų bei keleivių patogumą, bus įrengta 12 naujų autobusų sustojimo aikštelių. Jos pakeis iki šiol tik kelio ženklais pažymėtas stoteles, todėl kelionės viešuoju transportu taps patogesnės ir saugesnės tiek keleiviams, tiek vairuotojams.
Projektą įgyvendina UAB „Alkesta“. Pagrindinius statybos darbus planuojama užbaigti iki 2026 m. liepos pabaigos, o viso projekto pabaiga numatoma iki kitų metų rudens pradžios.
Eismo dalyviai informuojami, jog darbų metu kai kuriose kelio atkarpose eismas gali būti laikinai ribojamas, todėl vairuotojų prašoma atidumo, kantrybės ir supratingumo.
„Via Lietuva“ vykdo Vyriausybės programoje iškeltą tikslą – spartesnį valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimą.
Šiuo metu jau yra pasirašytos ir pradėti projektavimo arba rangos darbai 13 sutarčių dėl daugiau nei 70 kilometrų asfaltavimo, dar 6 sutartis dėl beveik 30 km asfaltavimo planuojama pasirašyti iki šių metų pabaigos.
Rengiantis žvyrkelių asfaltavimo programos įgyvendinimui, buvo atnaujintos standartizuotos kelio dangų projektavimo taisyklės. Jose numatyta, kad mažo intensyvumo keliuose su žvyro danga galima taikyti supaprastintas dangos konstrukcijas, leidžiančias maksimaliai panaudoti esamą žvyrkelio dangą ir jos medžiagas. Tokie sprendimai ne tik leidžia taupyti lėšas, bet ir spartina darbų eigą.
Žvyrkeliai asfaltuojami pagal Kelių su žvyro danga asfaltavimo pirmumo eilę, kuri sudaryta pagal 2024 m. rugsėjo mėn. patvirtintą naują žvyrkelių asfaltavimo programą. Programa buvo rengta pagal atnaujintą metodiką. Remiantis ja, į programą įtraukti tik socialiniu ir ekonominiu požiūriu atsiperkantys kelių ruožai. Šis kriterijus įvertintas atsižvelgiant į kelio intensyvumą, jo teritorijoje esančias mokymosi įstaigas ar įmones, gyventojų skaičių ir pan. kriterijus.
Programos rengime aktyviai dalyvavo ir savivaldybės – jos reitingavo savo teritorijose esančius žvyrkelius pagal jų svarbą ir atsiperkamumą. Tai leido užtikrinti, kad pirmiausia būtų asfaltuojami labiausiai reikalingi keliai.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų.